angående Miami Ink
Jag skulle vilja hitta där ni skrivit lite information om de programmen (LA Ink också) för det var en som skrev på ett annat forum att speciellt utvalda personer får vara med i programmet osv. vore skoj att läsa lite mer om det!
vet att man kan söka men jag hittade inte nåt intressant där, som jag letar efter.

Ja, det är pruducenterna som bestämmer vilka som ska få vara med. bra historia och sånt bakom tatueringarna och så.
har inget specifik källförtäckning då jag inte kommer ihåg vart ifrån jag har läst det..
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#1 okej synd =( hon sa att jag kunde gå in och läsa det här.
Paulina
Menar du att dem sa på en anna sida, att vi har info om Miami ink här inne?
Tyvärr inte
Vi har pratat om programmet tidigare, och de finns en tråd som de pratas en hel del om det. Men jag tror inte någon tar upp hur man kommer med.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#3 tack så mycket! ska kolla in länkarna =)
Länkarna är ju vanliga trådar där det diskuterats bara. Men genom att besöka discovery eller de som filmar serien borde man ju få reda på mer. Men jag antar att det är som med de flesta serier: orginella människor med historier som kan sälja tas med.
Paulina

Jag tror jag läste på Gaddad.se om bla Miami Ink,,
tror man får ansöka på deras hemsida om att få va me i programmet :)
det är ju just det här med media. allt som får fler tittare/läsare är värt att satsa på. allt för att tjäna pengar. så har man en bra story som lockar tittare så ja, då får man nog vara med… fast jag har hört från något annat håll att man själv får betala en summa för att få vara med i programmet?
Mitt ex var på Miami Ink och tatuerade sig i våras. Han hade ingen "historia" så de filmade inte. Det är bara om man vill vara med i programmet som sänds på tv som man måste ha det. Han och hans kompis var i Miami och gick in och pratade med dom och exet fick sin tatuering om det var samma dag eller dagen efter.
Ami var dock inte där då, jag som ville ha hans autograf :P

http://tlc.discovery.com/fansites/miami-ink/miami-ink.html
dom lägger upp på den sidan om de söker folk till programmet. just nu söks det inga. inte på LA ink heller…
#11: Hur lång väntetid var det på att få tatuera sig hos Miami ink?
Tar de överpriser pga att de är kända?
/Karoline.

Är det inte rätt uttjatat med alla tårdrypande historier? Jag vill se nån som bara säger: "Jag valde denna för att den är snygg."!
Christian
Medarbetare på Bichon.i.Fokus

#14 Håller med dig lite där, det behöver ju inte vara en sad story bakom varje tatuering, visst väljer man ofta en som betyder något för en men man kan ju lika gärna välja en bara för att den är snygg. Just nu känns det som att alla tatuerar in minnestatueringar över döda och inget annat…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#14: Håller med jag också!
Är less på att höra allt tjat om deras anhöriga som gått bort, och att tatueringen ska på ett magiskt sätt hjälpa dem att gå vidare. Jo, visst liksom! Men när man hör flera sånna storys i varje jävla pogram.. :S gimme a breaaak.
/Karoline.