Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 3626 ggr
giffan
0

Vad för tatuering?

Om man jätte länge har velat göra en tatuering, men inte gjort någon för att man inte vet var man vill ha den, och helelr inte vet vad man vill ha. Har ni några förslag som kan göra att man möjligen gör slag i saken och gör sin första tatuering??

Jag vill inte ha en jätte stor tatuering, lite lagom. Annars är jag öppen för förslag.

Lägg gärna med en bild så är det lättare att se vad ni menar.

Hoppas nu på många svar!

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Asa-N
0

Oj det är jättesvårt att råda, det beror ju alldeles på vad man gillar själv. Men titta under länkarna, där finns flera bildsidor.

Aviendha
0

Tror ingen kan råda dig till vad du ska ha ;) Vad tycker du om? Vad symboliserar dig? Varför vill du ha den? Sådana frågor kanske kan hjälpa dig en bit på vägen.

Fundera ut vad du vill ha för "tema" på den, vill du ha en text, ett porträtt, en symbol, en snygg sak, ett djur, ett mönster, ett specifikt objekt osv osv. När du vet det så är det bara att klura vidare.

Ta hjälp av de länkar vi har, kolla på andra tattueringar (finns länkar till tattuerare med, och dessa lägger ofta ut sina verk så man kan se dem) och använd google bildsök.

[jenkass]
1

jag tyder ditt inlägg som att du verkligen är osäker. jag skulle råda dig till att vänta tills du verkligen hittar "ditt" motiv. Inspiration kan komma när man minst anar det; några ord från en text man tycker om, motiv av sitt husdjur, snirkelmönster osv. Det ska kännas rätt för dig. En tatuering ska man bära på sig livet ut och för sin egen skull, inte göra en bara för att just ha en tatuering.

här är en artikel att läsa om olika tatueringsstilar om du är intresserad: tatueringsstilar

giffan
0

Jag har ju funderat på en tatuering länge nu, men vet verkligen inte vad jag vill ha. Ville gärna ha min ena hund, men den bilden som jag skulle vilja ha hittar jag inte nu tyvärr.

Men det är säkert så att är man osäker så ska man låta bli

~ Anneli ~ 

hus-musen
0

ja de är ju bäst att låta bli om du är osäker! Men är det din hund du vill ha så snoka reda på bilder eller ta en massa kort o visa din tattuerare så kan han/hon säkert ordna så du blir nöjd=)

Qui dormit, non peccat

giffan
0

#5 Hunden är tyvärr död, så det blir svårt att ta nya bilder.

Ska kolla runt på lite olika tatueringar å se vad man kan få för inspiration

~ Anneli ~ 

Aviendha
0

#6 Har man en duktig tatuerare kan de kanske se på en massa kort och rita upp något ändå av de "bitar" h*n får från de olika korten.

ZaraC
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var faktiskt bara lite småsugen på en tatuering innan jag gjorde min första, satt och kikade på nätet bara för att kolla vad som fanns och bara hittade den perfekta och blev stenförälskad! :) När den var gjord blev jag ännu mer sugen, men jag har aldrig letat motiv,bara trillat över dem och anpassat dem till min stil och där dom varit tänkta att sitta.

Jag har en tribal drake i svart, på höger sida av nacke/hals *min första*

Ett obeskrivbart motiv på vänster lår, som innefattar lite läskigheter *ler* som min tatuerare skissat fram för egen del och jag gillade den direkt och så körde vi igång, lite frihand sådär, tyvärr blev den aldrig riktigt färdig då den skulle byggas på, men jag är nöjd med den som den är nu.

Den 3dje och sista hittade jag av slump på nätet, på en överarm, en svart tribaldrake, som jag, efter ett par år, gjorde på höger vad, omgjord för egen del då såklart :)

MEN det jag skulle komma fram till är att jag har svårt att tro att man blir nöjd när man verkligen grävt fram en tatuering bara för att..Om det finns nåt du gillar, nåt intresse, eller nån person du vill hedra/hylla osv så kan du ju kanske kika på andras och hitta nåt alternativ, är du redo säger det bara klick! ;)

giffan
0

#8 Du den draken var riktigt snygg!

~ Anneli ~ 

ChristineL
0

Jag tycker inte heller att du ska tatuera dig förrän du är helt säker på ditt motiv. Det är ju dumt att göra det för sakens skull bara och så ångrar du dig efteråt. Ta istället god tid på dig att fundera, det är det värt :) Det är bara du ingen annan som kan säga vad du vill ha :)

Asa-N
0

Doc Forest som gjorde min första tatuering hade en mycket bra skylt satt i sin studio:
Det är aldrig för sent att tatuera sig, däremot kan det vara för tidigt

Det är nog så sant som det var sagt/skrivet. Hellre vänta något år eller 2 extra och vara säker och nöjd med sin tatuering än att 2 dagar efter den är gjord ångra sig.

giffan
0

Jo, så sant. Men jag har nog funderat i *tänker* minst 10 år iaf.

Jag har bara sådan beslutsångest.

men det som lever kvar mest i mitt huvud är bilden på min hund som jag gärna skulle vilja ha. Men då har jag bara ingen bild på henne.

Måste leta rätt på den.

~ Anneli ~ 

giffan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hunden var för övrigt en mörkt tigrerad greyhound

Här är enda bilden jag hittar just nu

~ Anneli ~ 

ZaraC
0

#9 tusen tack :) Hoppas du hittar ett bra motiv, tror att det kan bli fint med din hund, kanske ansikte och namn under, om du hittar nån bra bild där hemma :)

giffan
0

Ja jag har ju länge funderat på just henne. Hon var en riktig stor personlighet och min första greyhound. Även om hon lyckades skada sig så illa och bröt benet kom hon igen och tävlade, hon vann även ett par lopp.

tyvärr blev hon på körd av tåget och dog.

Om ni har sett Lejonkungen så kan man likna henne med en av hyenorna (den som heter Flin) han som åker kana å kommer ut med rumpan full med taggar och tuggar på sitt ben.

Det är min Häxan det!

~ Anneli ~