Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 1466 ggr
[Norum]
0

Motiv

Jag har funderat på detta med tatuering rätt länge nu men aldrig kommit till skott. Men nu till sommaren har jag lite planer.. :-)

Vill ha en rätt stor på vaden, eller rättare sagt på ytterkanten av vaden (säger man så?)

Eftersom jag är helt såld på Varghundar vill jag ha ett varghundshuvud. Anatar att det inte är ett motiv som finns färdigt. Kan man ta med ett foto eller teckning och dom utgår från det? Det skulle vara så läckert.. :-)

hus-musen
0

Jodå det finns säkert massor av bilder=) Ta med dig bilden du vill ha till din tattuerare så ritar de upp den åt dig=)

Qui dormit, non peccat

[Norum]
0

Jag måste ju erkänna att jag är lite petig.. :-) Det ska vara en bra bild, annars kan ju folk tro att det är en tax eller nåt! haha

Men ni som är van allt kring detta, finns det en tatuerare runt Värnamo som ni kan rekomendera? Vet ju inte ens vad jag ska leta efter liksom..

hus-musen
0

Oj jag har ingen aning! Men om du söker på eniro så kommer de säkert upp något namn=) O så kan du ju kolla i länkar här på bodyart så kanske de står något=)

Qui dormit, non peccat

[Norum]
0

Va?? Har ni ingen från Värnamo?? haha *skämtar*

Ska kolla länkarna och se vad jag hittar. Men vad ska man tänka på då? Hur ser man vem som är bra och vem som har det mer som hobby, om man säger så.

Känns lite som jag går i första klass igen, 20 frågor och vet ingenting.. Skäms

hus-musen
0

näe de är lugnt=) Var likadan själv faktiskt=) Ett bra tips är att kolla på hygienen och åldersgärnser, en seriös studio har oftast 18årsgräns. Sen kolla på deras bilder som de tattuerat, alla studior har tattuerare som är bra på olika saker. Sen de viktigaste är väl att hälsa på o får du en bra känsla så stanna=)

Qui dormit, non peccat

[jenkass]
0

#4 be att få se portfolio

[Norum]
0

Är det inte en lagstadgad åldersgäns då? Det trodde jag..

hus-musen
0

#7 nope, finns studior som tattuerar med föräldrars tillåtelse när de är 16 o de finns oseriösa som tattuerar oavsett..

Qui dormit, non peccat

Liss
0

Duktiga tatuerare kan rita en riktigt snygg varg. Hittar du bara en studio i närheten så kolla runt lite vad folk sagt om studion. Om de är bra kritik och så vidare. Sen får du ta dig ditt själv och kolla deras jobb sen tidigare, om du tycker de mäter sig med dina tankar. Och om du trivs i studion, om de ser rent ut osv. Glad

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Norum]
0

Tack för alla tips, ska kolla i området vad som finns. Har ju nära till flera städer så det borde ju inte vara nåt problem. :-)