Onda ställen (*_*)
Jag skulle gärna vilja ha en tatuering när jag blir äldre. (Jag är DOCK väldigt för ung nu
) Men jag undrar vilka ställen som gör mest ont, då jag är väldigt sugen på ett tass avtryck.. Vad kallar man stället.. Typ vd nyckelbenet på vänster sida =) Men som sagt, vilket ställe gör ondast?
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig
Smärta är så individuellt. En männsika kan tycka att en tatuering inte känns, men att bränna sig eller liknande gör ont, en annan tycker tvärtom.
Generellt så säger man att ställen med lite underhudsfett (som insidan av armen ex) och/eller ställen där ben ligger nära huden gör ondare.
För mig gjorde foten ondare än vristen tex, men det är ju så olika från person till person.
Paulina
När jag gjorde min tatuering i nacken sa "tatte duden" att det är ett av de värsta ställena. Men jag tyckte nog det gjorde ondare på insidan av underarmen. Har hört att det värsta är mellan skulderbladen, men som sagt: det är väldigt individuellt. 
foten helt klart tycker jag av de ställen jag gjort hittils.

armhålan och armbågen. fy vilka rysningar jag fick då

Fingret gjorde klart ondast för mig. Gjorde ganska ont vid armbågen också. Där det kändes minst var klart på skuldran för mig… 
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
#1 Jag har en tatuering på min ena handled, tyckte bara det var skönt!
Som sagt, det är ju individuellt. Personligen tycker jag fötterna alternativt armvecket/armbågen varit värst hittills. Minst kändes nog arslet.

Jag har en över höftbenet, är smal så det sticker liksom ut när jag låg ner på britsen. De kändes som att någon hade en slö kniv och skar upp huden med samtidigt som de hällde salt i såret.. så beniga ställen är inte skönt..
fötterna är inte heller skönt!
Qui dormit, non peccat

revben och höftbenet gjorde riktigt ont, men så är jag ju rätt benig också :S. men jag kan tänka mig att det gör ont där det går emot "benet" så att säga. Sen är det väl värre när man grötar mycket på ett och samma ställe när det dessutom är mot "benet" :S när jag gjorde min drake så skulle ju fyllningen vara helt kolsvart så då blev det ett jäkla nötande på samma ställa om och om igen..
sköterskan på skuldran däremot var oerhört lätt i jämförelse :P trots att det gick emot skulderbladet rätt mkt.
Vad jag har hört så gör det ondast där hude är extra tunn t-ex precis ovanför nyckelben, revben osv, men också på kroppens mjukare delar tex lår, rumpa, kvinnobröst, för där måste tatueraren trycka hårdare för att det ska bli bra.
Vad jag kan instämma i är att revbenen känns rejält iaf :P
/Christine

Nu blev man nästan lite rädd :P För på just dom ställena jag vill ha tatuering verkar det göra ondast ^^
(Hoppas ni fattar meningen med bilden :P)
Inte säkert att du tycker det gör särskilt ont där, som flera skrivit så har alla olika hög smärttröskel :o)
De är individuellt efter hur hög smärttröskel du har och så vidare. En människa kan tycka att de gör jätte ont att tatuera handleden medans andra inte gör det.
Men som fler sagt så, generellt säger man att där de är lite underhudsfett är de känsligare. Så som på fötter, handled, underarm, ryggraden etc. Där de är nära benen alltså.
Jag själv tycker inte att tatuera sig gör speciellt ont. Har gjort på både ryggrad och handled. Dem båda nämnda ställena känns mera, men de gjorde inte ont. Jag får mer ont efteråt, då de är som ett öppet sår och man kommer imot eller så.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

aha, Får man inte sån plats ovanpå när den är klar?

jo man får plast på men huden blir rätt så öm efteråt så det gör ont endå om man kommer emot.
Jag tycker inte plasten gör ont alls. Visst jag är öm efteråt, men har inte ont egentligen, trots att det känns som om de karvar i en med en slö tesked ;) Nejdå, ska inte skrämma upp dig. Kroppen producerar ofta endorfiner vilket kan hjälpa en att slappna av. Och om inte det hjälper så tar ju inte tatueringen en hel evighet att göra heller. Trots den smärta jag känner varje gång så är det lätt värt det.
Har man en stor tatuering kan man ofta dela upp den i flera omgångar, så man slipper sitta och nöta i flera timmar. Killen tycker det kittlas att tatuera sig ^^ Han har gjort nacken och hela underarmen med handled.
Paulina

#16 Det kittlas att tatuera sig, jag håller med din kille! Värst var det när jag tatuerade in myran som sitter under byxlinningen snett nedanför höften… jag är ju så kittlig där! Den tog som tur var inte lång tid att göra, men att ligga där och inte vilja göra annat än skratta då man inte får tvärspänna magmusklerna - det var en plåga 
#17 Hmpf, vi kan byta 50/50 om du vill. Jag får mindre ont, du slipper hoppa av skratt. Toppen va? =)
Paulina

#18 Vi har en deal! :D

Jag har en tatuering i svanken, och det gjorde mer ont ut mot sidorna än mitt på ryggraden för min del. Men det är jag det…
Ja för mig är de mer som kittlande, durrande känsla också. Nästan behagligt.
Plast får man på tatueringen, men för min del gör de ändå mer ont efteråt. Inte hemsk smärta, bara mer ont. Som sagt, de är trotts allt ett öppet sår.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆