Tips på tattuering
Som jag sagt i en tidigare tråd vill jag tattuera en iller. Illern skulle då vara på min överarm. Frågan är vad som skulle blisnyggast, bara ett huvud, eller en iller med kropp. Men jag vill ha det riktgit detajrikt utan att det blir plottrigt. Vad skulle ni råda mig till?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Svårt att veta. Beror lite på hur stor yta du har på armen, är du smal som en sticka kan det vara svårt att få ytan att räcka till för att göra något riktigt detaljrikt (som då oftast är större) så då kanske ett huvud skulle vara bäst. Sen beror det ju på hur illern ska vara placerad osv.
Annars tycker jag att du ska göra som du själv känner att du vill ha den. Tattuerarens jobb är att se till att det blir bra och kan han/hon inte göra ett bra jobb för att motivet är för stort/litet/knepigt osv. så ska denne säga till.
Man behöver inte heller alla gånger ha en perfekt bild med sig. Har man med sig många olika kan de antagligen skissa upp en iller utav de ledtrådar som ges av de utvalda korten, om du inte skulle hitta ett helt perfekt kort.
Paulina

#1: Min läkare säger att jag är fet, så smal kan jag inte säga att jag är precis :-) Så då borde jag få plats med något detaljrikt ändå alltså.
Men frågan är väl vad som skulle vara snyggast, ett huvud eller en hel kroppsbild. Och hur får man ett huvud att bli snyggt? Man kan ju inte ha ett huvud "sväva" omkring liksom.
Audiatur et altera pars

Ha ha! Samma tankar som jag :)
Jag vill ha Idas fina lilla ansikte, men har ingen perfekt bild, rakt framifrån :( Jag vill inte heller ha det svävande i intet utan har tänkt mig att hon ska titta fram mellan mina blommor. Tittut!! =))
Det är mitt förslag om du bestämmer dig för illeransikte. Rama in det med blommor eller blader ;) En annan idé är ju så som Dima ritade upp det till Emma, men banderoller som inramning ;)

#3: Ja det där med banderollen tänkte jag på, men vill inte ha lika som Emma heller. Jag vill ha min unik liksom.
Audiatur et altera pars
Så svårt! Jag skulle nog personligen välja hela kroippen, för jag älskar formen, smidigheten och styrkan som finns i detta lilla "paket" av djur ;)
Det går ju att ha en bakgrund till ett ensamt huvud (eller till vilket alt. av dessa du än väljer), som lite moln eller liknande, så det inte ser lika "svävande" ut. Träffade en tjej på en camping som hade ett sådant illerhuvud, men det såg helt okej ut ändå. Annars går det ju att ha huvudet och en del av kroppen, ungefär som tavlorna Dima målade till dig och ha en bakgrund, det är ju ännu ett alternativ. Då känns kanske inte huvudet lika "plockat" kan jag tänka mig.
Om du tvekar/velar mellan dessa två så skulle jag i din sits be tatueraren rita upp båda motiven och sedan välja det man tycker passar bäst.
Paulina

Smart, Dima kan säkert rita upp båda åt mig och komma med råd också. Får ta en tur till henne tror jag.
Audiatur et altera pars

Jadu om du har en favoritiller så skulle jag iaf ha tattuerat in dens huvud och tassar som kikar fram i en fotoram liksom eller liknande=)
Beror ju på hur stor arm du har o hurmycket pengar du vill lägga ner=)
Qui dormit, non peccat

#7 Kanonidé!!! Det skulle bli fräckt med en iller som är på väg att klättra ur fotoramen, med framtassarna på nederkanten av ramen =)) Strålande!!!

#7: Super bra förslag.
Audiatur et altera pars

Hihi bra att ni gillade mitt förslag
Qui dormit, non peccat
Ja, #7 sa ett väldigt bra förslaag. Annars kan man som sagt ha vilken bakgrund som helst för att göra de mer till en helhet. De är bara att fråga tatueraren om vad h*n tycker så har den säkert idéer.
Annars tycker jag du kan kompromissa, ha inte bara huvudet utan halva illern kanske. Så man ser huvud och framdel.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#0 äntligen är hon på väg!!! Tyckte väl du va väldigt svårövertalad!
Maila bilder sen och din ide så ska jag pronto fixa en design!!! Tavelramen va en kanonide!

#12: Fan såg du det här också :-)
hmm, tänkte komma och hälsa på dig snart. Men jag lovar att maila en bild först så får vi se vad som händer. Men jag kommer snart på kaffe igen i alla fall. Så kan jag ta med mig min lilla ouppfostrade Sanna :-)
Audiatur et altera pars