Tatuera hand
Har i över ett år velat ha en tatuering ovanför tummen men vet inte om det kommer bli nå snyggt när huden där alltid rör sig så mycket.
Det jag tänkt mig är en ca 5cm hög ranka, ungefär som en ogräsranka men kraftigare och med björkblad. Om det går vill jag ha den i svart och grönt men då det blir så pilligt kanske bara svart är bättre just där? Eller är det ens något att försöka sig på? Vill att den ska ha tvinnat sig runt sig själv nästan som en 8a.
Någon som har något tips? Pratade med en tatuerare som sa att han inte vågar göra något sådan på någons hand…
// Nina
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Som jag fattat det så är det inte många tattuerare som gör saker på händerna just för att de är svårt att få det bra och de är lätt att gå för djup o då flyter ju färgen ut.. Har hört några andra anledningar oxå..
Om du verkligen vill ha en sådan så ring runt till duktiga tattuerare och hör vad de säger=)
Qui dormit, non peccat
Ja, händer och fötter kan nog vara riktigt klurigt just eftersom man ofta rör mycket på sig där omkring. Och just nära fingrarna kan jag tänka mig att många tatuera inte vill, kanske får du ändra lite på placeringen. Och det är alltid värt att ringa runt och kolla av lite med några olika :)
/Christine
Har ett ex som har en skitsnygg tatuering på sin ena hand. Ungeffär från tummen och snett ut till mitten av handen. Snyggt och välgjort.
Tror det är extra viktigt att hitta en skicklig tatuerare med erfarenhet.
Jag vet en tatuerare som inte vill köra på ett finger ex. för att huden är annorlunda där. Gropig, "mer" hud och det är svårt att få det jämt och fint utan att det för den sakens skull flyter ut. Man har ju lite annorlunda hud på händerna med, jämfört med ex. armen, så det kanske kan vara anledningen.
Om det inte är så att tattueraren inte vill göra nedanför handleden av en princip, vilket inte verkar vara helt ovanligt. Men, en duktig tatuerare kanske kan få till det bra ändå. Vill du verkligen ha den så kolla runt med andra och hör vad de säger om saken.
Paulina
På händerna flyter de gärna ut, även för en duktig tatuerare. Väldigt svårt att få de snyggt, speciellt precis vid fingrarna sådär. Men som sagt, ring runt/kolla runt hos olika tatuerare och se om någon är villig - där efter, se om dem är duktiga på det också. Trycker dem för hårt blir de genast fult.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#0 Är du beredd på att tatueringen kommer att åldras och mer eller mindre försvinna på ev vissa delar tycker jag du ska leta på en tatuerare och göra den! Min i "vecket" ´vid tummen är ca 7 år gammal och mycket av färgen är borta redan! Men samtidigt är jag så att mina gamla tatueringar ska åldras med mej och jag accepterar att dom inte ser nygjorda ut.
Jag ex tatuerar gärna kunder på händer mm bara att kunden är väl medveten om vad som kommer att hända med tatueringen sen och det informerar jag om väldigt väl innan beslut tas! Det är svårt att tatuera på händer! kolla kat von D tatueringar, färgen har flytit ut ganska bra på fingrarna.. Det är oundvikligt på just händer, körs inte en blowout direkt kommer färgen sen att flyta ut mycket mer än på andra ställen på kroppen!
Just det där med att färgen flyter ut på händer är riktigt trist, skulle gärna ha en knog/fingertatt, men jag har inte riktigt kommit överens på tanken med utflytningar..
Paulina

Tack för alla svar :)
Det kommer inte vara på själva tummen utan en bit ovanför men på den delen av handen som blir tummen (alltså det som rör sig mest -_-'').
Får fråga runt lite hos olika tatuerare och fråga om de kanske har bilder på några de gjort förut (har hört att vissa sparar bilder på det de är extra nöjda över :P). Annars får det väl vara, har funderat på att skaffa en större men i samma stil på ena axeln med så kanske blir den först då :)
// Nina
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.