Eran första tatuering?
Hej!
Jag ska näst nästa helg tatueria mig för första gången. Jag ska börja med en ganska liten för att se hur det känns och sedan göra en lite större.
Jag bara undrar, har ni några tips? Som ni kom ihåg att ni undrade/blev förbryllade över första gången ni gaddade er?
Tack för svar.
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Man tror att det ska vara mycket värre än vad det är. Har du provat epilator? Det känns lite som det.
#1 Ja det har jag ett par gånger. hah, men om det är så är det ingen fara. Har töjt, piercat (både på studio och hemma) samt kört diverse föremål igenom huden.
Då är det inte värre än annan "boddymod" så att säga?
Börjar dock bli lite nervös.
Greetings.
Legacy Mwari.

Du kan ju alltid intala dig själv att det kommer göra så äckligt ont att du aldrig varit med om något liknande - då blir du positivt överraskad då du väl sitter där ;)
Nej, skämt åsido… jag har nog inga tips. Dock trodde jag att det skulle kännas mycket mer än vad det gjorde :) Tycker själv det är ganska behaglig 'smärta'.
Lycka till med tatueringen!
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Jag kan inte komma ihåg att jag blev särskillt förvånad över något som hände. Jag visste ju redan vad som skulle ske, och tatueraren förklarade allt under tiden.
Ät bra innan, och försök att få en god natts sömn, då står man emot smärtan bättre och det ev. blodsockerfall man kan få. Nu ska du ju inte sitta så länge av vad jag förstod, men ha med en bit cholkad eller så, man kan bli lite darrig efteråt. Iaf jag blir det.
Förbered dig på extrem smärta :P Förhoppningsvis inser du att det inte var så farligt alls =) Bilder vill vi givetvis se sen!
Paulina
Jag tycker det bästa är att intala sig att dom kommer göra så sjujäkla ont så man inte står ut. För då blir man positivt överaskad och det var så jag blev förberedd första gången. Min jobbarkompis sa "Tänk på att det är en skalpell som han för genom huden…" Det gjorde mig livrädd och jag trodde jag skulle svimma innan jag ens hade sattit mig i stolen :P
/Christine
#3 Jo det gör jag jämt ;) känner till den tekniken den är riktigt bra :)
Jaså? jo jag fått höra detta och varit sugen på att göra det i flera år men velat vänta tils jag växt klart någorlunda och så.
Tackar!
Greetings.
Legacy Mwari.
#4 Okey, tur det. Det är min farsas polare också, så det känns ganska skönt att vara i lite "trygga händer" så att säga. Men är självfallet fortfarande lite läskigt.
Vet inte riktgit, ska göra en ganska stor tass på typ.. Axeln.. Skuldran mer kanske. Vet inte hur lång tid den kommer ta alls.
Okey, men då fixar jag det, och ser till att inte dricka alkohol innan haha.
självfallet :) Kommer så fort jag hubbit ta kort på det och så :)
Tack så mycket!
Greetings.
Legacy Mwari.
#5 haha okey. Jo fått höra det så nu ska jag mentalt övertyga mig att det kommer göra svin ont. Jag drömde nyligen att jag gadda mig och det kändes som knivar som skar upp hela ryggen. Får tänka i de banorna då ^^
Sån var jag när jag piercade mig i tungan, trodde jag skulle dö haha.
Greetings.
Legacy Mwari.