Tatuerade tanter :-)
Jag brukar inte skriva och vara inne här på denna sajten, men nu så här inför sommaren så kanske jag skulle göra slag i saken med något som jag har velat i tio år men inte vågat 
Nämligen en liten tatuering. Kanske i urringningen eller på nacken/ryggen så att den syns ovanför tröjan.
Men, nu är det så här att jag är 62 år till sommaren och något mullig (om man säger….)
Jag har ju inte något direkt behov av att visa upp min kropp numera, men tycker det är så läckert med en liten tatuering.
Såååå! Nu vill jag fråga er härinne vad ni tycker om tatuerade tanter!
Kram!

Tycker det är superhärligt med "tatuerade tanter"! Man ska ju inte ge upp sina drömmar bara för att man har 'några år på nacken'…
Jag själv ska följa med min farmor och boka tid till veckan för en tatuering hon velat göra i över 15 år. Hon är 60
PS. Man är ju inte äldre än man känner sig… 
Kram Linn
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Jag är väl partisk, men jag tycker att det är så kul att man inte hänger upp sig på "jag är för gammal" eller liknande, vilket jag hört många säga.
I somras såg jag en tant på vad jag gissar var 70 år på en marknad. Hon hade t-shirt och var riktigt rynkig, men på ovansidan av underarmen hade hon en delfin som såg ut att vara nygjord med tanke på den lystern i färgerna och salvan hon hade runt området. Kan inte ha vart en "gnuggis". Jag tyckte det var helcoolt! =)
Man gör det för sin egen skull, oavsett ålder, kroppsform, hudfärg, rynkighet eller livsstil. Vill du ha en, och vet vad så skaffa en :)
Paulina
#1 Nej vad roligt! =)
Paulina

#3 Absolut! Hon blev så peppad då jag kom med mina nygjorda i somras, så hon bestämde sig för att äntligen göra slag i saken! :D
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Min farmor och hennes yngre syster gick och tatuerade sig, varsin likadan söt liten fågel på överarmen blev det. 70 och 68 år gamla är "tanterna" = )

Jag tycker att det är underbart med "tatuerade tanter" :D

Jag är snart 45 år och jag har tre tatueringar, hade jag haft råd så hade det blivit fler. Fast nu har jag ju börjat snöa in lite på det här med piercingar, himla kul det också:)
Så länge man tycker att det är kul så är det bara att köra på tycker jag, :)
Men detta låter ju lovande :-)
Jag är lite feg för jag har svårt med nålar och är rädd att svimma mitt i hela alltet. Men nu får det bli av inför min 62 års dag. Det kan ju vara en trevlig present till sig själv.
Nu ska jag fundera lite på motiv………
Förslag emotses tacksamt! Det ska ju inte vara för stort.
Nu blev jag verkligen peppad 
Paulina
Klart du ska tattuera dig om du vill det Gunilla
! Kram
# 9 - Jag såg detta sen, såg också att det finns massvis med tips på både bilder och tatueringsställen. Och jag som har letat så i Malmö!

Klart att du ska tatuera dig Gunilla :)
Jag är själv 45 år och har påbörjat min ryggtatuering. En blomma för varje individ som har speciell betydelse för mig. Har nu varit inne för tredje gången och har 12 blommor på min rygg! Det kommer att bli flera :)
Jag kan rekommendera Tattoo Morgan på Body Art. Mjölnaregatan i Malmö. Han är lyhörd och snäll.
Lycka till med din tatuering!
Ja, klart du kan tatuera dig
Min mor tatuerade sig för första gången som 48åring eller något sådant. Nu är hon 50 år och har tre tatueringar. Varav en stor panter över hela axeln. Tycker jag är lite kul faktist.
Och som Linn säger, man är inte äldre än vad man gör sig. Och finns ingen som helst åldersgräns uppåt för när man inte får tatuera sig längre
Tycker absolut du ska sattsa på någon om de velat de länge. Något klassiskt som en ros kanske?
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Ja, jag tycker absolut att du ska göra en tatuering! Jag skulle vara jätteglad om min mor gick iväg men hon är så missnöjd med att jag har tatueringar så hon lär väl aldrig komma dit :P
Och det är ju tur att det inte finns någon åldersgräns uppåt ;) Det är bara att satsa! :)
/Christine
# 12 - Där stod jag i somras utanför men vågade inte gå in och boka tid, feg som jag är. Men ska ta mod till mig nu, absolut.
Jag såg en symbol för några år sedan och som jag tyckte var väldigt vacker. Den heter Clavigula Nox, tror det betyder Nattens Nyckel
Visst är den vacker! Men tror ni det skulle kunna bli något som tatuering?
Den har en fin mystik kring sig, och varför inte? Det enda som kan vara svårt/som man kanske bör vara medveten om är att det är svårt med raka linjer beroende på placering, huden vrider sig ju som bekant ;) Men absolut, det kan bli en tatuering av den idén =) Har den någon särskilld betydelse?
Paulina

jag tror det kan bli mycket snyggt som tattuering=)
Qui dormit, non peccat
Jag hade tänkt placera denna på ryggen/nacken eller möjligtvis på axeln alltså mellan halsen och axelleden. Eftersom jag inte har så tillbalande överarmar längre så bär jag för det mesta toppar med ärm.
Jag är ju lite "häxa" har gärna kontakt med elementen. Månen är ju min planet (fast den inte är någon planet) och vattnet mitt element. En halvmåne kan vara väldigt vackert att ha i urringningen.
Jag är alltså ingen traditionell "tant" i den bemärkelsen.
Den skulle nog vara riktigt snygg på ryggen upp mot nacken!
Paulina

kan vara snygg på handleden oxå=) förresten såg ja en tant som hade nått likannde mitt i pannan, de är inget för dig?
Qui dormit, non peccat
# 19 - Javisst!!!!
Sen vill jag ju ha något i urringningen. Vad säger du en en halvmåne? Det är kanske lite banalt och inte säger så mycket……
Jag ska fundera vidare!
#21 Inget man tatuerar är väl banalt egentligen? Jag vet en som har en streckgubbe stor som en femma mitt på armen, och en som har en pizzaslice, eller om det är en toast på höften. Ännu en har ett gångjärn i armvecket, så alla kategorier finns, och de betyder något för personen som bär dem vilket är huvudsaken =)
En halvmåne i urringningen? Varför inte =) Jag skulle dock placera den lite mer över ena bröstet då, om jag inte skulle ha mycket runtom den, för då skulle jag sog centrera den.
Paulina

#0 jag gillar tatuerade "tanter"! Min mamma som är nästan 64 ska kanske tatuera sig, men hon är lite feg.
Någon övre åldresgräns ser inte jag. Om man ör 100 och vill tatuera sig så får man gärna göra det för mig :)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Jag hade tänkt över det högra bröstet, alltså tillräckligt högt så att den ska synas när jag bär en normalringad sommartopp eller en v-ringad tröja. Precis över bh-kanten.

Håller med de övriga. Det är riktigt kul att se "gamla" tanter (och gubbar också för den delen) med tatueringar. Så jag säger, kör på!
Tycker att den bild dut agit fram var tilltalande. Lite mystiskt som Aviendha skrev tidigare.
# 20 - Handleden? I så fall över handleden på den punkten man har klockan men på höger hand. Det kan vara snyggt.
Jag funderade ett tag på att ha en liten halvmåne mellan ögonbrynen. Det där skulle vara urhäftigt!
Den symbolen du visade var jätte härlig. Den skulle absolut funka som tatuering. Och handleden vore jätte snyggt tror jag med. Eller i nacken.
# 27 - Visst är den vacker! Jag såg den för några år sedan på ett new age-forum och sparade på den, men sedan försvann den när jag hade en datorkrasch. Jag hade glömt vad den hette men igår så var jag inne på ett forum och fick syn på just detta namn - och då var ju saken klar, googlade och fick tag på bilden.
Så jag får väl göra en utskrift av den och ta med mig till tatueraren. Eller om jag försöker få till en snygg egen teckning.
#28 Vilken tur du har då:) Ja, antingen eller. Tatueraren kan rita upp den snyggt också.
En passande fråga kan väl vara på sin plats. Gör tatueraren först en teckning och sedan fyller i med nål och färg? Eller ritar de direkt?
Det finns ju vissa som på fri hand ritar på kroppen med en penna och sedan tatuerar. Dock inte så vanligt, och mer vid "speciella" motiv.
Det vanligaste är att de har en skiss, som de för över på ett bakplåtspappers-liknande ark med en speciell penna, smörjer huden och sätter dit motivet på patteret där den ska vara. Sen tar man bort papperet och har konturerna kvar på kroppen som en guide för själva tatuerandet. Hoppas jag lyckades förklara någorlunda ;)
Paulina

Jag tycker det är häftigt med tanter som är tatuerade, min farmor är dock inte tatuerad, men har en piercing i naveln ;)
# 31 - Ja det där förstod jag. Den där tekniken använder jag också när jag inför en målning gjort en skiss och vill föra över linjer och vissa partier av skuggningen, speciellt om det är porträtt.
Ja, då är det väl bara att kontakta dem och fråga vad det hela kostar. 

#33, Åhh det där ska jag tala om för min son för han tycker det är lite pinsamt för att jag ska pierca näsan, och då är han ändå 19 år och har själv både piercing & tatuering,,,:)
Gunilla-R, Vad spännande med din blivande tatuering, det där kommer bli hur snyggt som helst ju..
# 35 - Ja det ska bli spännande. Jag lovar att ta foto när det är på plats, hur jag nu ska fotografera mig själv i nacken. Kanske via spegeln………

min mamma är 55 o har en delfin o en häxa tatuerat på kroppen..tycker det är ashäftigt!!klart du ska tatuera dig!! lycka till.
Smaken är som baken…

ge oss argument för varför du inte tycker det migoff,istället för att vara smådryg!

Åldern har ingen betydelse om man vill tatuera sig, ja så länge man inte är under 18 år förstås men ngn övre gräns finns det inte, och är det ngn som har svårt för det så är det deras problem och inget att bry sig om.
Det är ju bara att se världens mest tatuerade kvinna, Isobel Varley, hon gjorde sin första tattoo när hon var 40 och nu drygt 30 år senare så är hon är hon rätt så välfylld med tatueringar, ganska häftigt tycker jag.:)
#39 Vadå dryg! Jag menar att man har skild smak och man därför inte ska bry sig om vad andra tycker!

då kanske du ska formulera dig på ett annat sätt…det är väldigt lätt att missförstå över nätet!
Klart du ska tatuera dig!! Jag skulle tycka det skitcoolt om min mormor eller farmor skulle våga tatuera sig.
Du får ta och lägga upp en bild sen när den är klar, så man får se hur det blev:D
Klart Du ska tatuera Dig om Du vill! Jag blir 55 år i sommar och har en liten kattass (trampdynan med klor i svart) på vänster bröst. Det är riktigt snyggt när den kikar fram ovanför bh:n.
. Har en väninna som blir 65 i höst som har flera stycken, sista är en stor svart panter på armen. Är själv sugen på en till men har inte hittat nåt motiv än!
Kör hårt, visa att vi tillhör "pantertanterna"! //Inga-Lill

#46 det är väldigt sant!
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#46 Så sant så sant. Jag kommer bli en väldigt tatuerad tant som antagligen inte låter nålen vila förän jag ligger i kistan =)
Paulina
#46 - Mycket klokt svar!
Jag vill inte heller sluta förrän jag ligger i kistan. Hehe, vi sitter där på ålderdomshemmet och jämför våra gaddar ;)
/Christine
#46 Yes, alldeles sant! Tyvärr är det en åldersnoja överlag hos oss medelålders! Vad som passar och inte passar- och jag som äääääääääääär så gammal! Vi typ ber om ursäkt hela tiden, om vi tänker på alternativet (graven!) så måste vi lära oss att var sak har sin tid och att vi BLIR äldre om vi har tur. Nu kommer tiden när vi får göra lite som vi vill när barnen har flugit ut! Jag började på gym EFTER jag fyllt 50 och så här bra har jag inte mått någonsin kroppsligt. Jag tränar inte för att bli ung utan för att bli gammal!
//Inga-Lill