Tattoo i nacken - hur sover man?
Hej!
Har mina små drömmar om en tatuering i just nacken. Men hur sover men sedan när den är nygjord? För som jag då, som älskar att sova på rygg eller på sidan. Är det inte stor risk att skada tatueringen under läkningen? Eftersom att det blir ett nötande mot kudden? En tanke bara. Tacksam för tips!
Miracle
På sidan funkar ju för det mesta, men svårt att hålla koll på sådant i sömnen ;) Annars kan man ju skydda tattueringen på natten när den är som känsligast om man är orolig.
Paulina
Man sover nog som vanligt, eftersom man i sömnen inte brukar känna av det. Man får försöka sova på den sidan där den inte är. Annars så kan man sätta dit en kompress på tatueringen medans man sover, så skyddar den desto mer.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Hm, som vanligt! Fast jag sover iofs för det mesta på magen ändå!

jag tror inte att man behöver sova annorlunda faktiskt. Iofs första dagarna när det är lite ömt så kanske det kan vara en bra ide att iaf försöka somna på sidan eller på magen istället om man tycker att det är obehagligt.
Jag har iofs inte tatuerat mig i nacken däremot så gjorde jag en ganska så stor tatuering på högra sidan av magen(mage->rygg), vilket råkar vara den sidan som jag alltid sover på. Och jag försökte somna på ryggen istället och det gick ju bra att somna så men varje gång jag vaknade så låg jag dock på sidan som tatueringen är på. Men det läkte fint endå. (jag fick iofs fylla i tatueringen efter en månad men det var av en annan anledning.)

Tack för era svar! Blir nog så att jag sover som vanligt iaf. Tipset om en kompress lät som en bra idé!
första natten har man ju oftast plasten över, och det är då såret är öppet. sedan är det bara att sova som vanligt, krånglar läkningen däremot och du fastnar i lakanen etc. så fortsätt med plast över. men kom ihåg att det är viktigt att du rengör tatueringen och smörjer in med salva innan du sätter på plast
Jag har en av mina på sidan om nacken/halsen och nu var det så längesen jag gjorde den, (10 år i år
) så jag minns inte, men är man öm så tror jag inte man lägger sig på den på natten, kroppen sköter nog det där själv, och man smörjer mycket i början så skorven håller sig mjuk, då fastnar man inte så lätt heller ju :)