Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 2370 ggr
Tatsja
2009-03-01 08:16
0

Taggning

Jag har alltid drömt om att få en tatuering men läkarna säger nej. Mina skador och mediciner gör att jag inte får tagga mig. Har lätt att få blåmärken. Bara du tar i mig, så har jag fingrarna kvar. Är det någon som vet om det är farligt att göra det då?

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

HolyFuck
2009-03-01 15:25
0

Säger läkarna nej, så är det nog bäst att följa deras råd tyvärr "/

Aviendha
2009-03-01 15:39
0

Visst, läkare är många gånger "överförsiktiga" i min mening och gärna avråder, men säger de blankt nej till en tatuering så har de nog tyvärr en bra anledning till det.

Svårt att säga om det skulle vara farligt då jag inte vet vad det beror på. Du skulle, om du får blåmärken av beröring, så lär du ha en skaplig blåkaka efter en tatuering kan jag nästan lova dig. Sen gör ju vissa mediciner att man blöder mer, kanske sätter ner imunförsvaret vilket inte alls är bra då tatueringen faktiskt är ett stort sår efteråt av alla nålstick som penetrerat huden.

murderdolls
2009-03-01 15:44
0

Tyvärr så måste jag hålla med de övriga, det låter inte som en bra idé att skaffa en tatuering om din kropp får blåmärken så lätt. Sen så vet man ju inte hur det är med läkning när kroppen har så svårt att ta emot beröring, kanske läker det inte alls eller så kanske inte färgen tas upp och du istället får svårläkta ärr av det hela.

ChristineL
2009-03-01 22:41
0

Ja, jag håller också med de övriga, tyvärr. Dumt nog så sätter sig ju flera mediciner på immunförsvaret och det är inte fint med en tatuering som inte läker ordentligt.
Och det där med blåmärken låter ju inte alls någe vidare :/ Nej, det är nog bäst att lyssna på läkarna i det här fallet…

Liss
2009-03-01 23:35
0

Jo, jag måste ju hålla med resterande! Om du har de så svårt och får enkelt blåmärken låter de inte lovande med en tatueringsmaskin som punkterar huden några tusen gånger i sekunden. Så läkarna har nog rätt i de avseendet.

Men du kan ju alltid rådfråga en tatuerare också. Men lyssna på doktorerna i slutänden.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Tatsja
2009-03-02 09:19
0

Jag har väldigt dåligt immunförsvar. opererade bort gallan i oktober. Det blev akut och stor operation. Den sprack. Full med stenar. Så jag låg inne över en vecka, med uppskuren mage. Efter att varit hemma några dagar, så var det bara att kalla på ambulans. Hela jag var blodig. Såret läkte inte förrän nästan 3 månader efter operation.

Jag har tagit till mig erat råd och avstår från min dröm. Låter sonen tagga sig istället. Han har ju en redan och den läkte bra.

Mina mediciner gör att jag får sämre läkkött och längre blödningstid.

Får njuta av andras tatueringar istället.

Väl mött, Tatsja

hus-musen
2009-03-02 15:42
0

#6 Fast om du verkligen vill ha en tattuering så kan du ju göra en med henna! DÅ kan man ångra motiv oxåGlad Det är inte riktigt samma sak, men en snygg hennatattuering tycker jag kan vara riktigt läckert=)

Qui dormit, non peccat

Tatsja
2009-03-03 09:18
0

#7 Var gör man då det? Hur mycket kostar det.

Väl mött, Tatsja

ChristineL
2009-03-03 11:00
0

Ja, henna kan du göra! Jag gjorde en på en medeltidsmarknad för inte många pengar. Dom sitter några veckor och året efter hade jag samma motiv permanent tatuerat :P

Aviendha
2009-03-03 12:48
0

Även jag gjorde en henna, det var på ett marknadsstråk under storsjöyran. Gav inte många slantar, och ett litet tag satt den ju.

hus-musen
2009-03-03 16:37
0

#8 det är olika, är du lite händig så kan du göra dina egna tattueringar hemma, man kan köpa mönster o så=) Finns även hudvänliga färgpennor man kan använda hemma. Annars så brukar man kunna göra hennatattueringar på marknader, och på skönhetssalonger! Om du söker på eniro så hittar du säkert nån i närheten av dig=)

Qui dormit, non peccat

Tatsja
2009-03-04 07:49
0

Tack för alla svar. Hur är det med känslig hud och henna? Jag är ju allergisk mot det mesta. Mat- kontakt- pollen och doftallergier. Även astmatiker. Vill ju inte åka på något anfall eller på massa utslag.

Väl mött, Tatsja

hus-musen
2009-03-04 16:02
0

#12 Det ska inte vara några problem vad jag vet.. Men det är röd henna du ska ha isåfall, den svarta är giftig. Du får nog helt enkelt fråga på en skönhetssalong om du kan få testa en liten fläck på kroppen så ser du ju om du reagerar!

Qui dormit, non peccat

Liss
2009-03-04 17:55
0

#12 Som sagt, gör ett pricktest först med hennafärg i sånna fall. Jag vet att folk kan vara känsliga mot röd henna också.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Tatsja
2009-03-05 08:45
0

#13 och #14 Tack för råd. Ska testa med pricktest först. Vill ju inte få reaktion. Bäst att ta med medicin i fall att.

Väl mött, Tatsja