Vandrande navelpiercing
Har misstänkt ett tag att min piercing i naveln har börjat vandra, men nu syns det tydligt att den verkligen har det :( Så tråkigt!
Har bara haft den i 1 år o 3 månader, men fick en knytnäve rakt in i den för ca 2 mån sen och sen dess har den krånglat och varat, men nu börjar det bli bra igen ..
Kaan man ta ett nytt hål i navlen om den vandrar så pass mycket att man måste ta ut den ?
Jag har hört att; när en piercing vandrat, så bildas det ju ärrvävnad, om man sedan piercar (i ärrvävnaden) så gör det lite ondare men sitter bättre. Har för mig en piercare sa det till mig ex när han pierca earl. Jag tycker det låter logiskt?
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
För det första borde du ta ut den innan den migrerar ut helt. Eftersom de kommer bli ett jätte fult ärr efter de och förstöra. Efter de kan du se hur de läker och då ta ett beslut om du vill göra om den eller inte. I sånna fall får du gå till en piercer och rådfråga om dem tycker det är en bra ide.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Min piercing i naveln började vandra och vips så hade jag den i handeln en dag, fick världens fulaste ärr kan jag säga! :( Efter flera år så blev jag sugen på att pierca om mig i naveln så det gjode jag, piercaren sa att 50/50 att det skulle bli bra eller inte. Det gjorde ont som f*n att ta om den och så läkte den inte heller, den gjorde bara riktigt ont hela tiden och vara!

Jag piercade denna i ett ärr, hade hål 3 år innan men det tog jag ur pga av infektion.
# 2, Alltså, det syns väl inte sååå väl att den flyttat på sig, men jag ser ju det eftersom jag vet hur den såg ut förr.
Jag tar nog ut den om jag ser att den flyttar på sig mer. Men just nu får den sitta kvar ett tag till.
#4 Ja, du kan ju ha kvar den så länge som möjligt. Men ser du att den är påväg ut tycker jag du kan ta ut den innan. Som sagt kommer de bli ett väldigt fult ärr annars.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

jag plockade ur min innan den växte ut för mycket., nu har jag tagit ommin, fast då bakom det gamla hålet eftersom det vägrade växa igen. och det funkar bra :)