Tungpiercing, svullnad & tal
Ni som har piercat tungan, hur länge var det svullet åt er ? Hade ni något problem med att prata? :P
Jag svällde inte ett dugg, och läspade bara en aning de tre första dagarna, så jaghade väl tur ;) Men jag vet andra som var svullna några dagar, och under den tiden är ju även talet lite svårare.
Paulina

Imorn är ju min fjärde dag, så hoppas det har gett med sig då :P
Har svårt för S & R, och sch-ljud x) Får också upp massa saliv i munnen ;p
Tungan kändes dock bättre igår än idag ;S
Jag var inte svullen i tungen något sådär direkt heller, men läspade som sagt ett par dagar. :)
Du vänjer dig nog, och om inte annat så blir det kanske lättare när den är läkt så du kan byta till en mer passande stav eftersom läkstaven ofta är på tok för lång sen ;)
Paulina

Ja, jag hoppas då det! :P Men jag tror att min tunga är lite svullen än, känns som det iaf ;)
Jag förstår dock inte varför jag kan prata bättre nu på kvällen, medans jag läspar när jag väl är i skolan x) haha!

Har era tungor varat något ? ;o
Inte vad jag kan minnas. Kanske gjorde den lite, men det är svårt att se med all saliv man har ;)
Paulina

Åhå, det kommer lite var ur min faktist .. har sett det idag när jag skulle skölja efter jag ätit .. ,o
Lite var är eg. ingen fara. När vi piercas så reagerar ju kroppen på en skada (som den upplever det) Vissa celler blir ju skadade av nålen, och dör. Dessa måste transporteras ut ur kroppen tillsammans med ev. bakterier som har tagits omhand av våra vita blodkroppar.
Håll rent och vänta så ska det där nog gå bra.
Paulina

Så bra :)
Lite var i " rätt färg " är väl även ett tecken på att något läker ? Eller är jag helt fel ute? :P
Mycket var tyder ju på en större inflammation, men lite granna har nog ingen dött av. Jo, det finns ju vissa saker som måste ut, som ex de döda hudcellerna och liknande, och det är kroppens sätt att ta hand om en skada för att läka sig.
Ska man hårddra det så är även den mest kraftiga inflammationen ett sätt för kroppen att försöka ta hand om en skada ;)
Paulina

Aha, på så sätt :) Det varar ju bara liiite åt mig :) Är dock fortfarande ganska talhandkappad, så att säga :P Hoppas verkligen det kommer släppa snart, börjar bli jobbigt ;o

Åh, håller på få psykbryt på att jag inte kan prata ordentligt
märker liksom inte ens någon skilland/förbättring :/
Men är de inte att du har för lång stav då? Så den blir ivägen när man ska säga sch-ljud etc. :)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jag vet inte >,<
R går iag bättre nu, men inte Sch, S, D & T. :( Frustrerande!! ;) Skule ju kännas bättre om jag iaf märkte en förändring .. jobbigt att läspa hela tiden i skolan x)

Ät is!
Gjorde min Tungpiercing 2000.
Jag svällde jättemycket och hade skitont, men det höll inte i sig så länge, några dagar, jag hade ont i halsen efter att de dragit ut tungan, typ som träningsvärk, och kunde bara få i mig flytande.Mycket saliv och svårt att svälja OCH spotta.Inget var eller så, men som föregående skrivare skrev, is är bra både för smärta och svullnad!
Har fortfarande problem att säga vissa saker på engelska *hahaha* Men det är det värt!
Min tunga svullnade upp som fan , Det hållde väl i sig en vecka..Min tunga blev så pass stor så staven skavde och gjorde så det blödde hela tiden..Men annars vare väl inga problem ,Men vist som #17 säger de finns jhu vissa ord som inte låter som vanligt :P ..
Sen får man vara noga med att dricka tex Listerin , för bakteriernas skull, OM du röker tex :P

Jag tyckte listerin var helt underbart, gurglade man sig tillräckligt länge så bedövade den ett bra tag och tog ner svullnaden =)

Jag tror inte det kommer göra skillnad med is längre faktist .. märker ju att svullnaden gått ner .. hade is i förrgår, men blev inte så mkt bättre.
Idag har det blivit lite lättare att prata iaf :D Ser mer av staven också, och jag kan spotta! haha!! :P
Så jag hoppas det håller i sig nu och blir bättre :)

Jag pratade och åt normalt efter en vecka.
När jag tog både min första och andra va jag bara svullen ett par timmar sen la det sig och dagen efter båda så hade jag inga som helst problem.. Kunde både äta/prata ordentligt då .. Så jag måste haft väldigt tur
Och så hade jag inte ont överhuvudtaget för piercingarna när jag hade tagit dom.. Men när jag töjde ut hålet därimot så hade jag ont hela kvällen och va svullen dagen efter men sen la det sig dagen efter på kvällen med lite is som hjälp .. :)

Min tunga svullnade mkt och hade ont under tungan. Kom också lite var ur vid 3 dagen men det gav med sig efter 1 vecka. Kommer ihåg att jag fick problem när jag bytte stav fick en på 14 mm och den skavde så fick byta till 16 mm som jag hade i 1 år ungefär innan jag gick ner till 14 mm som funkar bra nu :)
gjorde min Tungpiercing för ett antal år sen nu, men minns att jag första natten vaknade av att tungan var så svullen att jag höll på o kvävas o fick sova mer i sitt läge, resten av natten ..
kunde inte äta nåt på 3-4 dagar (bara flytande)
Tips .. ät mkt is o glass ..

Svullnaden är borta nu :) Kan prata nästan helt normalt igen :D Märks att staven börjar bli för lång nu .. :P
#25 Du ser =) Ja, det är en lättnad när man väl kan byta stav, då känner man ju knappt att den är där.
Paulina