Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: töjning
Läst 1538 ggr
gulzebra
0

Hur används en bullet?

Har precis fått hem ett stycke smycke till örat, en bullet. Jag blev inte lite förvirrad när jag fick hem den - hur sjutton används den så den inte åker ur örat? Jag antog att ena änden var tjockare och att snodden skulle sättas på andra sidan för att hålla smycket på plats men där hade jag visst fel…

Det är alltså den här jag fått hem: http://www.tradera.com/Piercing-for-ora-BULLET-tojning-plugg-body-art-3-2-mm-auktion_84945986

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Aviendha
0

Har inte testat en sådan, men spontant skulle jag säga att den tjockare änden (ser ut att ha ett "stopp" på kanten) ska sitta på ena sidan och o-ringen på den andra för att hålla på plats. Men det låter ju som att du testat det. Kanske är den för liten om den åkte ur örat på det tjockare stället? Annars kanske du kan sätta något på den andra sidan med, om du har en oring hemma eller så..

gulzebra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var det jag trodde också, men den är inte tjockare nånstans, har bara en liten urgröpning där o-ringen ligger…
Har inte använt den så än är den inte tappad. Men stoppar jag i den nu är det bara en tidsfråga innan den åker ur - och yes, den visade sig vara för liten, men så är det även med smycken som passar om de inte har något som stoppar :P

Bifogar bild på hur den ser ut utan o-ring.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Aviendha
0

Hm, undrar hur de tänte där ;) Jag skulle ha skaffat en till o-ring om jag skule ha den i örat, eller någon annan stans för den delen, den kommer ju säkert att åka ut annars som du säger.

gulzebra
0

Ok. Mjo, får nog köra på det :)

Aviendha
0

Letat runt lite nu, men inte hittat något som ser exakt ut som din. De finns ju de som man har till töjda septums, men de är ju kortare och har inte en såndär skåra. Du vet inte vad den "rekomenderas" till i vanliga fall? *nyfiken*

gulzebra
0

Min koll på piercingsmycken är typ obefintlig, så allt jag vet är att det enligt auktionen på tradera är för töjda öron ^^ Själv var jag bara ute efter nåt billigt iom att den ändå ska bytas till större allteftersom örat töjs, så jag brydde mig inte i att kolla upp så mycket om man säger så :P

[Mova]
0

En bullet är för ett färdigt töjt hål, alltså smycket som man villha i när man har nått sitt färdiga resultat, istället för en tunnel, plugg mm. Vilken storlek är det på patronen?=) Hade han sådana i 10 också? =)

Liss
0

Den såg skum ut, som att öronkanten ska få plats i skåran eller nåt. För annars finns de ju ingen anledning för den skåran känns det som.
Men du får väl testa den först och främst med o-ringen bakom örat så den inte trillar ur bakåt. Om den inte sitter bra, så köp en till o-ring framtill.. annars kan du ha den så som den är, om den håller sig kvar.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Monarchy
0

Alltså vadå har inte läst alla inlägg men du ska ju bara ha en O-ring i skåran och sen köra in den i örat. Whats the problem?

man behöver ju inge fler O-ringar än en "bakom" eller säga.

[Mova]
0

#8 Vet inte om jag misstolkade ditt inlägg men svarar endå :) Skåran är ju bara en utsmyckning för att smycket ska se ut som en riktig skjut-patron, Bullet = skott, patron, kula på engelska. Eller du kanske förstog det det:S hihi. Tänkte bara säga det ifall om inte :)

Monarchy
0

ehm.. alltså på bilden på tradera ser man ju att dom har en O-ring i skåran.  Då ska det väl vara så?

Du måste ju ha en O-ring där annars tappar du den, så så ska det vara sen är det ju ifs en mindre "skåra" på riktiga kulor också men det är det inte sånna smycken, finns ju ingen plats liksom.

[Mova]
0

man kan väl sätta hur många och oringar vart man vill, jag tycker det hade vart tufft att sätta 2 oringar framför och bakom på den släta delen av patronen vid örat för då syns det ju tydligare att det är en efterliknelse i ett smyckesutförande av en patron för skjutvapen, då ser det ju ut som man skjutit sig i öronen och patronerna från vapnet fastnat där :)

gulzebra
0

#7: 3,2 mm är det.
Ingen aning, kollade inte så noga på större storlekar. Gå in på länken och ta en kik :P

#8: Om örat ska få plats i skåran så måste tillverkaren ha seriösa problem ^^ Skåran är typ 2 mm bred eller nåt :P

#9: Tja, problemet är väl att den då kommer glida ur hålet och således vara till noll nytta när det är bara en o-ring…

Liss
0

#10 Hehe, ja jo DET vet jag. Men tyckte i alla fall att den såg skum ut.

#13 Ja precisGlad 

Men kör som du tycker att de känns bra helt enkelt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Monarchy
0

12#  jo självklart får man använda hur många o-ringar man vill men det behövs bara en för att hålla smycket på platsTungan ute

14# Det borde ju följa med ett par speciella O-ringar

som passar skåran tycker man men uppenbarligen inte:O

men lycka till hur som helst!