Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 4940 ggr
Jenahbella
0

mina töjningar (:

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

börja töja mina öron för en vecka sen :)
i höger kom ja upp i två mm igår och idag e jag på fyra snart fem :)
i vänster är jag snart uppe i 2 :P går lite trögt där ^^

Musiken
0

Ooooh! :)

Telefonkontakt
0

Det går ju bra :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Jenahbella
0

#2 japp de släppte igår :p nu e de sååååå nära att få i tvåan i vänster ^^ fast funderar på om de e en trea? för när tvåan va i gick trean och halva fyran i direkt :P

Telefonkontakt
0

#3 det är bara att ta fram måttbandet och mäta då :P

Jenahbella
0

#4 haha jaa jag får göra de ;)

Jenahbella
0

wuhu 3mm i vänster nu :P :D

Jenahbella
0

wuhu 4.5 i höger och 3.5 i vänster :D här går de undan! Förvånad

Theres
0

Vad ska du stanna på? Jag har haft 6 mm i snart ett år. Vet inte om det blir mer än så.

golf.ifokus.se

Jenahbella
0

6 först ett tag, sen 8-10 :) sen får vi se :P

blackangel
0

Min son töjde ut sina öron på tok för fort han skulle absolut i med det stora på en gåmg tack o lov att han ej spräckte snibben haha

Jenahbella
0

nu har ja 4 i båda :P så måste få i femman i höger :P har bara en 4a :P haha!

Jenahbella
0

två timmar senare å 5 i höger :P weeii

Jenahbella
0

min 5mm :)
och så min nya stav :P som e för kort ^^

Jenahbella
0

har fått i 6an i höger nu men örat blev lite rött i kanten inte direkt sårigt.. hmm :/ äsch de läker nog ^^

Tejoos
0

Shit så snyggt! Blir sugen själv… Fast jag skulle nog stanna lite tidigare.

Jenahbella
0

de tog ett tag innan mitt öra läkte men nu e de bra  :D och igår kom telefonkontakt å hälsade på och tog med sig två nya töjhorn :D en 8a och en 10 :D så nu har ja 8 i höger och 6 i vänster :D weii

fhs
0

Looking good…men har det inte gått lite väl fort? ;)

Man ska helst ta en-två månader emellan varje storlek så att man inte får blow-outs eller spräcker örat. :)

Men som sagt, det ser bra ut vad jag kan se och du passade i 8mms töjning. :)

Jenahbella
0

jo fast de känner man väl lite själv? :) på högerörat började de blöda lite en annan gång men nu gick de jättebra :)

tack :D

fhs
0

Jodå, det gör man ju, men om du började blöda så ska du helst downsiza, dvs gå ned en eller två storlekar, vänta lite och sedan töja igen. :) Blod när du töjer = du har spräckt örat lite… :/

Men som du säger, det känner man ju själv lite grann också om huruvida sitt öra klarar det och så. :)

Hur mycket ska du töja? :) Tror du skulle kunna passa i en 14mm eller något sådant. ;)

Jenahbella
0

jo fast de va ju precis vad jag gjorde ;) väntade en månad innan jag började töja igen ;)

ska töja till 10 nu först :) sen får vi se :) jag har ju så små öron :) vill inte att de ska se konstigt ut :)

Jenahbella
0

tio i höger nu :D
tappade mitt töjhorn på jobbet till vänster så e nere i fem nu :( buhuuuu

Telefonkontakt
0

Mitt töjhorn :)

Behöver du en 6a också? har en här hemma :)

Jenahbella
0

jaa! jag älskar dom töjhornen :D
jaa :D jag tappa ju min! :( skulle va kalas :D

Telefonkontakt
0

fast då får du den en annan gång, för jag åker till mamma i karlskrona imorgon och blir borta i typ en vecka :P

Jenahbella
0

hehe ingen fara :) jag åker till gävle över helgen :D
har klarat mig ett tag så klarar mig ett tag till till :P hahaha

Krycke
0

#17 vad är blow-outs? Själv gjort min töjning från 2,5mm till 8mm på ca 1 vecka+nån dag och det gick bra, hade inget ordenligt töjhorn så jag hade 5-6 ringar i tillslut och ville bli av med eländet =).

Är det inte så att om man överstiger 10 mm så är chansen att det läker ihop om man tar ur piercingen i princip obefintlig och man måste operera ihop örat igen för att det skall bli normalt? Finns många "fina" bilder på nätet på det.

Liss
0

#26 Om du går in på hemsidan här inne, tittar till höger i en ruta så ser du en artikel som heter "töja öronen" eller liknande. Där kan du se vad en blow-out är också:)

Att de gick bra just för dig är säkert för att du har bra läkkött? De är så individuellt med hur mycket kroppen klarar av på en gång. De är därför man ska lyssa till kroppen..

Jag vet inte riktigt me de där, alla har olika info känns det som. Men jag har iaf lärt mig att EFTER 20mm så finns de ingen återvändo. Då läker inte hålet igen (kan säkert krympa ihop lite). Men har man allt innan 20 mm så ska de kunna gå att få ihop de igen av sig självt. Möjligt att de går ihop så de blir som ett lite större hål än vanligt, de är också efter hur ens kropp läker.

Men 10 mm ska nog vara rätt säkert att töja till. Fast allt över 8 mm betyder ju en viss risk.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Telefonkontakt
0

#27 finns ingen gräns, allt är inviduellt, min 3a jag hade gick aldrig ihop ;)

fettmedkevlar
0

Jag är uppe i 6mm och vill upp till 8-10 men känns lite osäkert som att hålen inte vill dra ihop sig. Dock är jag fundersam om någon här inne har varit med om att spiralen/stickan har åkt ut och när man sedan ska ha in smycket igen så gör det ont?

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Jenahbella
0

#29 jag tappade en av mina spiraler när jag var på jobbet, då hade jag 6 mm efter 4 timmar kom jag hem å skulle sätta i min 5mm istället men de va riktigt segt. fick i den men de gjorde lite ont, jag borde väl satt i en 4mm men de hade jag inte hemma :P

Caro-line
0

Om man har tagit/tappat en spiral och ska sätta i den senare igen så kan man ju ta vatten på både öronsnibben och spiralen så brukar det ju gå lättare och sätta i den igen :)

Pimu
0

eller olivolja

dragontear86
0

gör de inte ont å töja så?? ser ut att göra asont ju!!

Nostie
0

Gör du det rätt, så ska det inte göra ont. Det kan dock svida/bränna till lite men det är ingen fara!

dragontear86
0

oki. har inga hål i öronen så jag ska ej göra de så. va bara nyfiken om de gjorde ont.. för ser ut att göra jätteont.. men ni som gjort de måste ju veta svaret.. så tack för svaret!!

gurrae
0

Mycket, MYCKET fint :D Själv är man uppe i 4mm och det får räcka ett tag så inte mina päron blir så sura på mig