Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1668 ggr
Ranya
0

Har också "problem" med labret

Hej!

Jag har gjort en centrerad labret för tre dagar sedan. Jag har den nära läppen så jag skall kunna ha ring.

Nu till mitt problem, jag är irriterad på tandköttet och tänderna. Det gör ont och smycket skrapar hela tiden :(

Är det meningen att hålet skall vara taget snett uppåt, inåt (inte rätt in s.a.s) eller kan det vara ett misstag? Vidare tycker jag inte att den är centrerad, men det skulle visst vara för att min näsa och amorbåge inte är i linje med varandra..

gurrae
0

Ja, eller det beror på. Frågade piercaren om du skulle ha ring? Om man ska ha en ring så brukar dom ta hålet snett uppåt utifrån sett Glad

Ranya
0

Jodovisst det skall jag iofs och det visste han Skäms Grejen är att kanten på plattan skaver mot kanten mellan tandköttet och tänderna så jag blir galen. Är litet rädd för min stackars emalj med Obestämd

Liss
0

För min del låter det skumt att ta ett hål snett uppåt. För som du säger så blir de att de skaver mot tandköttet och tänderna då. Ett hål bör väl alltid tas rakt, även om man ska ha ring. För hålet reglerar sig efter en ring om man byter till det sen.

Var de länge sen du gjorde den? Kan du kanske byta till ring redan och se om de blir bättre? För går de imot tänderna så kan de till och med leda till tandlossning, och de är inte allt för kul.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Ranya
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade samma tanke…. Om inte annat kan det ju vara bra att ha en valmöjlihet med stav eller ring… Och jag vet inte heller… Jag tycker den är sned och med ring måste det ju se ännu mer galet ur…

Jag blir tokig på hur irriterande det är, och får nåt skumt munbeteende för att slippa ha den mot tandköttet…

Jag tog den i måndags..

Liss
0

Jo förstår att de är jobbigt.
En ring är ju lite snett uppåt, men de blir mer kurvat uppåt. När han tar med en rak kanyl, snett uppåt blir de bara lustigt kan jag tycka. Som sagt så ska man väl också ha möjligheten att ha en stav, och han satte i en stav för läkning. Då borde han förstått att de skulle irritera och gå imot.

Jag vet inte riktigt, men jag skulle vilja ha ett rakt hål. Om de fortsätter irritera och blir värre skulle jag nog ta ut den. De där är inte bra i längden.

Ranya
0

#5 Jag får avvakta och se då… Men förresten kolla på bilden på förra meddelandet, ser den inte sne ut…..?

Ranya
0

Och tack för din tid med ;)

Liss
0

#6 Jo, de syns att den är vinklad uppåt, men lite svårt att se när man bara ser kulan. :)

Ranya
0

Förlåt jag var otydlig, jag menar liksom centreringen ;)

Liss
0

#9 Aha okej. Nja, jag tänkte inte på de när jag kollade. Så, så sned kan den inte vara. Men nu när jag titta väldigt noga kanske den skulle vara lite mer åt höger på bilden. Men de är nog inte så synligt som sagt.

Ranya
0

Haha nej det är kanske sant, man kolllar ju med röntgensyn på sig själv :) Tack för hjälpen!