Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 4269 ggr
allobosia
0

Töjningar som luktar

Hejsan! :)

Jag har töjt 1cm i båda öronen och jag har haft dom länge men hur kan man bli av med doften? töjningar har ju en speciell doft om man inte tvättar varje dag men finns det något som lindrar?

Nu har jag tunnlar man skruvar ihop, jag tror dom är i titan.

grejs
0

Jag har hört att det ska bli bättre om man använder smycken i material som andas, t.ex. trä, ben eller horn. Stål, titan och plast etc. ska lukta mer om man inte rengör varje dag, som du sa.

Liss
0

Japp, som #1 säger. Plast, titan och stål andas inte vilket då gör att de blir avlagringar och svett, smuts som ligger kvar där hela tiden. Då börjar de lukta.
När man har till exempel trä, horn, ben, korall osv så andas de och då luktar de självklart mindre.

Annars får man helt enkelt bara köra lite varje gång man duschar eller så. Och torka noga.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

allobosia
0

Tack för svaren! :)

Får bli att köpa nytt då, för jag tycker det blir för snuskigt såhär.. :P

Liss
0

Ja, jag tycker om mina i stål så mycket. Men jag tycker inte de är så farligt. Jag tvättar varje gång jag duschar och sen torkar noga med handduken. Så blir de rätt bra:)

Men funderar också på att köpa i trä eller horn också, för att byta av med.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Aviendha
0

Mina luktar lite surt om jag har mina ståltunnlar, men jag skruvar upp dem lite för att lufta när jag är hemma så då går det bättre. Samt att tvätta och torka noga. Med horn eller så har jag aldrig haft det problemet, men tunneln är ju så snygg =)

allobosia
0

Jag tvättar också när jag duschar osv men doften är tillbaka dagen efter och det är lite smått irriterande :P

Andra människor känner det iaf inte och det är tur :D

hus-musen
0

Viktigast måste väl vara att örat är helt torrt efter att man duschat, eller om man blivit svettig,minsta lilla fukt så blir de bakterier som ligger och gror.  Om materialet inte andas så blir de ännu värre!

Qui dormit, non peccat