Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 8256 ggr
Thorsson
2009-03-12 00:01
0

Problem med piercing, läpp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har haft min läppiercing i snart 3mån, och inte förens nu har den börjat krångla!

I höstat började jag tjata mer om att jag ville ha piercing i läppen, (nere, på sidan). Jag gjorde det själv första gången, gick bra. Men jag hade bara ett öronhänge i, vilket gjorde att det inte kunde läka!
Andra gången gjorde jag det själv igen, men försökte inte ens få igenom ett smycke.
3:e gången gick jag, vad jag trodde till en legitimerad piercare, vilket det visade sig vara efter jag tagit den. Fake! Den krånglade jättemycket, blödde svullnade upp, varade. Fick ta ut den då den typ fastnade inuti läppen på mig! Ville ha en ring i läppen, och hon sa att man kunde ha det från början, jag fick dock ingen läkring… Jag fick plocka ut den, och när jag var hos min syster så gjorde jag ett nytt försök.
Nålen åkte ut då den fastnade i handsken på piercaren, men sista försöket böt vi läpp. Jag blev stucken 5ggr, innan jag fick behålla min piercing. Nu efter 3månader ser det ut som om svallkött kommer ut genom hålet på insidan. Jätteäckligt.

Det är vitt och hårt och går inte att ta bort. Jag borstar tänderna 2ggr/dag, 7dar/v osv, har koksaltlösning för utvärtesbruk och använder munskölj för invärtes. Problemen har kommit nu. Jag hade i läkestaven, tills jag märkte att det började, och satte i en ring då. Jag har tänkt vänta och se om det blir bättre, annars får jag väl plocka ut den med då. Vet inte om det är min kropp som stöter ifrån sig piercingarna på ett konstigt sett. :S

OBS! Har en sådan piercing, dock inte min på bild!

HolyFuck
2009-03-12 00:05
0

Hur länge sedan var det du satte i ringen istället för staven?

Thorsson
2009-03-12 00:14
0

Igår var det.

HolyFuck
2009-03-12 00:23
0

Men då är det ju inte direkt konstigt. Tänk på att staven har gjort hålet rakt, och när du sedan sätter in ett böjt föremål så är det klart att hålet reagerar lite.

mandariiin
2009-03-12 01:40
0

hålet läker nog lättare med en lagom lång stav än med ring, eftersom ringen snurrar och det rör sej varje gång du stänger munnen och överläppen rör vid ringen. så jag skulle hålla mej till en stav, som ändå låter läppen svullna utan problem.

Aviendha
2009-03-12 09:17
0

Det är vitt, hårt och går inte bort sade du.. Gör det ont att ta på? Jag fick så på kanterna runt plattan på labretten när staven var för kort/läppen för svullen. Då grävde sig plattan in i läppen, och dessa kanter blev vita och hårdare men de gjorde även ont på mig. Det försvann när jag bytte smycke så något inte skavde längre.

Annars kan det ju som sagt vara en reaktion på ringen du satte i, men jag vet inte riktigt jag vad det kan vara.

gurrae
2009-03-12 09:28
0

Gud vad fin läpp du hade Tungan ute Men det är nog ingen fara om du nyligen böt till ring, vänta ett tag och kolla om det blir bättre. Annars är det ju bara att gå till en piercare och fråga. Dom ska ju kunna sådant

Liss
2009-03-12 10:22
0

För det första, rengöringen - gör de bara 2 ggr om dagen. Annars kanske det är det som irriterar, eftersom för mycket tvätt stör den naturliga läkningen.
Annars kan de också vara att du har för kort, trångt eller fel smycke helt enkelt. Som stör hålet och irriterar. Har du precis bytt till en ring, och de här kom efteråt? Ja då är de rätt så vanligt att hålet reglerar sig till ringen, och då kan de också bli lite problem i början.

När jag bytta till ring så var jag öm och fick en liten infektion. Jag lät det mest vara och få läka ifred. En stav är bättre medans det läker också, eftersom en ring rör sig så bakterier lättare tar sig in i hålet.

Hoppas de löser sig:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Thorsson
2009-03-12 17:34
0

#3. Det började komma ut när jag hade staven med.

#4. Det började komma ut när jag hade staven i, därför jag böt.

#5. Nej, det gör inte ont när jag tar på det. Staven jag hade i var lång, den stack utanför läppen när svullnaden gått ner. Det vita började komma ut när jag had estaven i, så böt till ring för att se om det hjälpte.

#6. Inte min läpp ;) Du har nog rätt!

#7. Tvättar morgon och kväll, hade en lång läkestav, så förkort var den nog inte iaf, 1.6mm med. Det började någon dag innan jag böt. Orsaken till att jag böt till ring var att jag trodde det skulle hjälpa.

Liss
2009-03-12 20:47
0

De låter som förhårdnad av huden på insidan bara? De är ingen fara, kan vara så ett tag ibland. Kommer säkert försvinna med tiden, har du inte ont utav de eller några problem utöver det så låt de bara vara och fortsätt rengör som du gör.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

mandariiin
2009-03-13 01:02
0

bara en allmän funderare, om man har en stav i, och märker hur det börjar bli irriterat och så, varför i hela friden väljer man då att utsätta piercingen för mer irritation genom att byta smycke?

Thorsson
2009-03-13 15:04
0

#9. Okey. Tack

#10. För jag trodde det blev så för att plattan skärde in i läppen. Men då staven inte var förkort, utan en aningen förlång (läkestav) så böt jag.

JossanH
2009-03-13 15:16
0

Jag har samma problem med min medusa. Rådet jag ger ær att sætta i en længre stav så det får læka till sig ordentligt innan du sætter i ringen igen. Min har blivit mycket bættre nu nær jag har længre stav igen.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Thorsson
2009-03-13 15:18
0

#12. Okey, ska se vad jag hittar förnågot! :)