Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 1693 ggr
cacao
0

Påbörjat en ny

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bara konturerna uppdragna än. Ska fyllas med "cherry red" och bladet ska vara grönt, lite bakgrund är också planerat.

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

hus-musen
0

gjorde det mycket ont sådär på handleden?

Qui dormit, non peccat

cacao
0

Längst ner mot handflatan var vidrig! Det kändes inte som en tatueringsnål utan som att man skar med en skalpell typ. Har en tatuering nere på fotknölen som var ungefär samma i smärta.

//Suss

hus-musen
0

Usch va jobbigt! Hade samma känsla över höftbenet, de var ruggigt!

Vad ska du ha för bakgrund då?Glad

Qui dormit, non peccat

elyse
0

Det måste ha gjort väldigt ont eftersom den inte blev färdig, den ser ju inte så stor ut. Du är modig, jag skulle nog dra mig för att ha en tatuering där.

Liss
0

Ja, precis PÅ handleden vid handen kändes de extra mycket. Men annars tyckte jag inte de var så farligt:)

Blir nog snyggt med färgerna sen:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

cacao
0

Nejdå, den är inte färdig eftersom den röda färgen vi hade inte var så "cherrybombred" som jag ville ha den ;) Så jag ska beställa färg och lite annat smått och gott idag.

Vi tatuerar hemma med egen utrustning kan ju tilläggas.

//Suss

ChristineL
0

Åh, det kommer säkert bli jättebra! Sånna där är så söta :)

JossanH
0

#6 tænkte just på det. Linjerna såg inte ut att vara gjorda av en legitimerad tattuerare.

Sajtvärd på Iller.ifokus

cacao
0

Nej, det är min son som tränar på mig :) Eftersom det ska fyllas i med mörk röd och grön så ska linjerna bara fungera som konturer som knappt ska synas när det är ifyllt sedan. Det var hans 4é tatuering någonsin som han gjort.

Legitimerad som tatuerare har jag aldrig hört talas om, däremot så kan man ju gå som lärling men någon "officiell" tatuerar utbildning som sedan leder till en officiell legitimation av någon form av organsierad tatueringsutbildning har jag iaf aldrig hört talas om. Vet att det florerar "brevkurser" och annat liknande inom tatuering och piercing men den ger ju inte någon officiell legitimering.

//Suss

Liss
0

#9 De finns en gymnasieskola för det i Gävle, nu för tiden, har jag för mig. Men de är väldigt nytt:)
Annars är de lärlingjobb som du säger hos en etablerad tatuerare.
Man ska alltid börja någonstans som tatuerare, men jag gillar personligen inte när man gör de i hemma miljö där de inte är tillräckligt rent.

cacao
0

Är utbildad undersköterska och kan mikrobiologin innan och utan :) Givetvis köper vi steriliserade engångsnålar och tuber också.  Tatuerar inga andra än inom familjen heller.

//Suss

LinnB
0

Ska bli kul att se den då den är klar! Skrattande

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

KAGE
0

Det jobbiga med tatueringar på handleder är väl att det är viktigt att inte gå för djupt

och de slits mycket fortare eftersom man rör mycket på händerna..

Kaneke inte så smart att göra på det stället när man bara gjort 3 st tidigare? :P

/Karoline.

Liss
0

#11 Ja, de låter bra att du/ni sköter det snyggt. Allra helst för er egen skull. Men min kommentar var inget illa menat utan bara en åsikt:)

cacao
0

Ingen fara alls, vet också att det idag är många som håller på hemma med dålig hygien mm. Har flera i vår bekantskapskrets som tatuerar på heltid så sonen lär sig av dom, men behöver ju någon att träna på ;)

//Suss

JossanH
0

Har han øvat på grishud innan?

Sajtvärd på Iller.ifokus

cacao
0

Grapefrukt! Och övningsskinn.