läpplugg
Jag vill ha 8mm läpplugg, men funderar på vilket sätt som är lämpligast att skaffa det på.
För tillfället har jag inget hål.
alternativ 1: göra ett 1,6 hål, låta det läka, sedan töja.
alternativ 2: Göra ett 4mm hål, låta det läka, sedan töja.
alternativ 3: skalpera upp ett 8mm hål med en gång.
Vilket alternati är bäst, enklast. Något annat sätt som är bättre?
De beror ju lite på vem du går till också, om dem är duktiga osv. Annars kan de nog bli rätt tråkigt att köra ett stort hål först, om dem är klåpare.
Men jag skulle nog ändå köra 1.6mm eller kanske 2mm öch töja upp de själv. Kör man dermal punch direkt så blir kanterna öppna sår, och om man ångrar sig går de nog inte ihop igen som de skulle om man töjde de sakta och säkert själv.
Men de där är ju ett personligt val. Jag tycker inte om när man gör hål på det sättet helt enkelt. Eftersom man stansar ut huden som en jäkla kakform:) Och de finns en anleding till att man ska köra sakta med töjningar:)
Ditt val i slutänden:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jo, jag har tänkt detsamma, att ångrar jag mig så är nog töjning ett bättre alternativ. Det jobbiga är bara tålamodet :P
Ja precis, hehe.. jo men då har man i alla fall något att göra:) Och de är kul att se framstegen.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

jag tycker du ska ta den långa vägen med ett 1,6 mm hål och töja=) De blir bättre och snyggare i slutändan, synnerligen om du skulle trötta o vilja ta ut tunneln, stansar du ut ett stort hål så kommer de inte att krympa ihop igen=)
Qui dormit, non peccat
Jag skulle ha kört den långa vägen. Dels av ånger-risk/säkerhet eller vad man ska kalla det, och dels för att det är kul att töja 
Paulina
Jag skulle också ta den långa vägen. Som Lisette säger så blir det ju mer öppet sår genom att puncha, och tar säkert längre tid att läka och risken för krångel ökar skulle jag tro.
/Christine

töja upp själv låter som bästa alternativet, att skära bort hud för att få in ett smycke blir lite av en dead end. ångrar du dig så tror jag inte att det kommer att kunna gå ihop. + att du får nöjet av att töja :)
min kompis tog ett 6 mm hål i læppen. Hon gick till duktiga piercare med ett vældigt bra rykte. Dom tog en 2 mm (tror jag det var) och tøjde på plats direkt efter till 4 eller 5 mm har jag før mig..
Det lækte fint på några veckor. Nu har hon inte kvar den och det syns inte mycket av den.
Sajtvärd på Iller.ifokus

jag tror det blir att jag tar ett 2 eller 2,4mm hål, och sedan töjer efter att det läkt. Liiiite tålamod får jag väl lära mig att skaffa iaf^^