Självtöjd navel piercing?
Jag tog hål i naveln första gången sommaren 05 och tog sedan ut den 2½ år senare då den vandrat ut. Så jag gjorde om den samma dag som jag tog ut den fast mycket längre in och nu har också denna vandrat ut jätte myckets på bara 1½ år samt att den har självtöjt sig på något konstigt sätt och "vuxit ihop" med det andra hålet som inte ville läka ihop. Just nu är hålet 4 mm tjockt. :( Jag har i en 1,6a och har aldrig haft någonting annat utom den gången då jag ville veta hur stort hålet hade blivit och testade i någon minut med en 4mm och den gled som smörkniven i smöret…. Har dessutom problem när jag har något som "dinglar" då det efter några dagar börjar göra jätte ont så fort jag rör mig eller den… så jag får nöja mig med ring eller vanlig barabell. :( Varför är det så och vad kan man göra åt saken? Om man tar ut den… kommer hålet läka ihop av sig själv? Är skeptisk till det eftersom mitt första hål inte läkte ihop utan krockade tillslut ihop med mitt nyare. Suck.
Jag tycker du ska satsa på att ta ut den ändå och verkligen ge den tid att läka ihop. Det kan ta lite tid, vi är ju alla olika.
/Christine
#1 absolut. Men borde inte den andra läkt ihop något? Den töjde sig inprincip också trots att jag inte hade smycke i, tills de två hålen blev till ett. :S Jag tycker det är så förbaskat konstigt. :/
Jag skulle tro att det första hålet inte läkte ordentligt för du gjorde om piercingen samma dag. Det kan dels bli för mycket för kroppen att ta hand om, dels så låg det nya hålet och tryckte utåt så att säga. Svårt att förklara men det är vad jag tror kan vara anledningen iaf.
/Christine
#3 absolut. Har jag haft lite funderingar över jag med. Men varför vill inte det nya hålet dra ihop sig? Jag tycker det är såå skumt.