Piercing i underläppen @ höger :)
Okej hejsan allihopa , :)
Jo jag funderar på att pierca mej i läppen på höger sida och vill veta lite vad de finns för konsikvenser … :) så de vore jätte bra om både ni kunde ta er tid och svara :D
* blir de fula ärr om man sedan bestämmer sig för att inte längre ha den ?
* skadas tänderna ? kan man liksom hinna att ta bort piercingen innan den skadar tänderna mkt i sånna fall ?
* någon sa till mej att man kan få mycket svårare att få jobb om man har en piercing är de så?
* hur mycket kan de kosta ?
* tar man med en vanlig nål eller med något annat redaskap ? som när man tar i öronen hart dom ju en slags pistol-grej :P
de vore ju såklart bra att ni som de kanske inte gått så bra för med piercings också svarar så jag kan få veta vad som kan hända !
Kramar /amanda <3
Det finns ett antal artiklar här på sidan (och tidigare trådar) om piercings som tar upp just dina frågor. Använd sökfunktionen och och lär hitta en massa :)
/Christine
Som christine säger så kan man hitta massor av info om man söker lite ;)
Men jag kan svara kort på dina frågor innan jag lägger mig ;)
Hur ärret blir är från person till person, men de jag sett som tagit ur den (och andra piercings) så blir det en liten grop där hålet suttit. Har man tur kan det gå igen så fint att det knappt syns, men man får nog räkna med en liten grop eftersom vävnaden har varit perforerad.
Tänderna kan skadas, men med en korrekt placering och rätt smycke i rätt storlek ska risken minska mycket. Får man problem hinner man se det, eller så ser tandläkaren det och kan påtala det innan det blir för mycket. Min kille fick tydligen skador av sin Tungpiercing som han omedvetet drog längs tänderna och tog då ut den i "förebyggande" syfte för att den lilla skadan inte skulle bli värre.
Vissa jobb vill inte att man ska ha bodymods, men det är olika från plats till plats. Det är en synlig piercing men att just off center labret ska vaar värre än ex medusa tror jag inte. Dock är det ju en sak man kan ha i åtanke. Vill man jobba inom sjukvård ex så är det ju önskvärt med mindre piercings (inga) av smittorisk, i andra sammanhang vill de ha någon som är "hel och ren".
Kostnaden beror ju på studio. Har sett priser från 300kr till 700kr. SJälv gav jag 450 för min.
Japp, den görs med kanyl, vilket man även kan använda för att ta hål i öronen med, iaf hos en piercare. Har inte ghört om att off center ska ha tagits med pistol, men kommer det på fråga så är det absolut inget jag rekomenderar.
Vad som inte gått bra med min: Jo, min läpp är så mjuk att det är svårt att få ett smycke som passar bra, de sjunker gärna in i läppen på baksidan, eller "uppepå" när jg har ring och det kan göra lite ont. Ska dock ta mig i kragen och beställa hem lite nya labretter och prova in så jag får något som passar bra då den jag har är för lång.
Fick en inflammation i den med, vilket berodde på min mjuka läpp, så piercaren missbedömde längden, och när den svällde så var smycket för kort, och de hade inget längre inne, så jag var tvungen att byta till en ring efter en vecka. Inte bra, men jag gick på värktabletter för att ens kunna sova de sista dagarna och läppen ömmade som bara den. Efter att jag bytte så gick svullnaden ner, men den varade och ömmade lite ett tag efteråt. Även nu kan den krångla om jag råkar irritera den (om jag sover på den eller så) men det går oftast över på en dag. Jag har nu haft den i 6-7 månader.
Paulina