Tatuerare i Örebro
Jag skulle vilja bättra på två av mina tatueringar, samt göra en helt ny. Men vet inte riktigt vart jag ska gå. Jag vet att man ska gå in på hemsidor och kolla gallerier och även besöka studios. Jag tror jag har varit inne i alla gallerier hos tatuerare i Örebro med omnejd. Och det finns väldigt mycket fina bilder. Men jag skulle vilja veta om det är någon som har erfarenhet från någon speciell tatuerare. Jag tycker att människor som berättar om sina egna tatueringar ger mer kött på benen än att enbart titta på bilder. Tacksam för hjälp!
Ja, visst ger det mer kött på benen! =) Ett annat tips är ju att gå och prata med dem, då får man ju en uppfattning om hur studion är och hur tillmötesgående de är. Jag är en av de som anser att personkemi är viktigt i valet av tatuerare, men det kanske bara är jag.
Hoppas folk kan fylla på med erfarenheter här, jag har inte vart i Örebro så det blir svårt, men jag vill mig minnas att det finns folk därifrån här =)
Paulina
Jag har varit hos Mogge på Big Slick, rekomenderas varmt!
Daniel på Waterproof rekomenderas och har även hört av andra att David där ska vara jättebra.
Ronny på Needle Denom rekomenderas inte då han ofta ringer och själv avbokar mindre tatueringar i typ sista minuten, det tycker jag är riktigt dålig stil. Visst, han är bra, men kanske inte så bra vad gäller kundkontakter… :/ Han vill visst leva på att bara göra stora projekt, vilket jag iofs kan förstå är mycket roligare. Men jag tänker på alla första gången kunder som kanske vill börja lite försiktigt med nåt litet…
/Christine
# 1 Jo jag tycker oxå att personkemi är viktigt. Men det har jag haft påmina tidigare tatueringar och jag vill ju ändå bättra på två av dem. Så jag tycker inte att det räcker riktigt.
# 2 Det tråkiga med Waterproof är ju att det är så lång väntetid, men det är det väl i och för sig värt om man vill ha en snygg tatuering i slutändan.
Jag får fortsätta kolla runt lite. Men tack för tipsen.
#3 - Man får nog räkna med minst tre (med betoning på minst) månaders väntetid på de flesta bra ställena. Och tro mig, det är värt det! Dels så får man ju extra tid att verkligen tänka igenom, och sen så går tiden faktiskt rätt så fort ändå :)
/Christine
# 4 Ja, det tråkiga är att då är det sommar. Och jag tycker inte om att tatuera mig på sommaren. Jag älskar att sola och bada, hela tiden… hihi
Om du ändå ska göra på sommaren så kanske du ska försöka hålla dig till Tattoo Meltdown i Örebro. 3-4 Juli .
# 6 Ja det är sant. Smart!!! Tack så mycket, det hade jag helt glömt bort.
#5 - Ja, man får kompromissa helt enkelt ;) Det ena eller det andra blir oftast lidande vad det än gäller.
/Christine
# 8 Ja det är väl så tyvärr. Ja får se hur det blir. Nu har jag ju fått lite tips i varje fall. Men jag ska få det gjort i varje fall, är så grymt sugen på en ny tatuering nu.
#3 Nej självklart räcker inte personkemi ända fram ;) Men vissa tatuerare kanske inte känner att de kan göra en bra korrigering/fixning av det du vill så detvar lite det jag menade. Att man har en dialog som passar en och under samma veva kan man ju kolla i deras portfolio, kolla in studion och få en närmare uppfattning med.
Paulina
# 10 Ja absolut, det går att göra på många olika sätt.
Nu fick jag ju tips av SMMM om Tatoo Meltdown oxå. Det skulle ju kunna vara kul faktiskt. Någon som vet hur man gör då. Jag har aldrig varit på en tatueringsmässa.
#11 om du hittar en du vill tatuera dig hos redan innan så ring och kolla o den tar bokningar eller om det e först till kvarn.
Och e det så att du vill köra på först till kvarn så häng på låset när de öppnar … hehehe
Och om du kommer dit så kom och säg hej. Kommer jobba i Pistolero Tattoo båset som assistent till Jörgen.
Okej!! Tack så mycket. Ja nu blev jag riktigt sugen på att göra det… hihi Klart jag kommer och säger hej i så fall.