Töjning

vad snyggt!
varför det börjar blöda vet jag inte.. kanske är torr?
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Tack tack ! :)
Näe torrt e det inte heller.. :S
//Sweetie 
De var så för mig oxå .. när jag satt i min "skruv" tunnel, kanske fastnade jag i gängorna på nåt vis .. så jag töjde hålet till större o satt i tunneln igen, o lät hålet anpassa sig mer till tunneln ..
kanske de kan vara nåt sånt me dig oxå?!
lycka till o hoppas de blir bättre

Det är ju inga problem annat än när jag ska tvätta ta bort och tvätta den. Kan det kanske vara något ytligt blödkärl elr vad det heter ? Kanske ska töja till en 14mm och sen sätta i 12mm igen ? 
//Sweetie 

#4 14 behövs nog inte. bara 12 och en halv.
Du kanske ska låta de vara ett tag? Tvätta de bara lite när du duschar och torka noga, utan att ta ut smycket. Och låt de få va som sagt. Så kanske de blir bättre, om du sen rengör de igen senare.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Har haft den ett bra tag nu. Tycker att det är märkligt att det blir såhär !
//Sweetie 
Jo, men har du haft den länge behöver den inte tvättas varje dag till exempel. Tvättar du för mycket stör du den naturliga bakteriefloran också och gör de irriterat ist. Där av kanske dina öron är så pass känsliga att dem spricker/går sönder när de blir för mycket. Bara en tanke?:)

Ja elr länge och länge. ca 6 månader.
Det kan kanske vara det. Men tar inte ut den så ofta heller. Tvättar i duschen för det mesta. Men vill ta ut det och göra ordentligt rent ibland ! 
//Sweetie 
Tvättar du med något speciellt?

Vanligt tvål och vatten. Ibland lactasyl ! Borde jag tvätta med något spec ?
//Sweetie 

jag hoppar över tvålen och använder bara vatten. tvål torkar ut.
Neeh de var det jag tänkte på, eftersom de inte är nytt längre behöver du inte rengöra de efter ett schema mera om man säger så. och vatten räcker gott å väl när du står i duschen eller så.

Då får jag testa hoppa över den då ! :)
//Sweetie 
Ja, se om de blir bättre:)
Du kan köra på någon salva du gillar också (jag kör me helosan) på öronen nångång med.

Ok ok, tackar ! :)
//Sweetie