Pierca mig själv?
Jag har stuckit en nål i mig flera gånger, har gjort en "seriös" piercing. Medusa. Jag funderar på att göra kinder nu också, problemet är att det måste ju rimligt vis bli symetriskt med ansiktet och så (och rakt!)
Självklart är det bäst och säkrast att gå till någon som är utbildad och duktig, men jag finner det som lite utav ett intresse att pierca mig själv, och gör det därför gärna själv.
Någon som absolut avråder mig till detta eller kanske någon som har erfarenheter att dela med sig av?

Alltså, jag piercar mig själv, men det finns fortfarande piercingar jag inte ger mig på,och kinderna är en av dem. Då det är extremt lätt att punktera tex spottkörtlarna. Så jag råder dig att gå till en studio och fixa dem ;)
Ja, vi är inte för hemmapuleri på sajten över huvudtaget. Och att göra själv kan leda till både det ena och det andra. Speciellt på utsatta platser. Precis som #1 säger, så finns de så mycket man kan göra fel. Som att sticka igenom saker man inte bör!
Gå till en piercare i stället, de lönar sig så mycket i längden.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Vet du hur nerver och körtlar går i ansiktet? Om inte så ta inte en nål där!
Qui dormit, non peccat

Har gjort "piercings" själv, har bla. en som blivi så fruktansvärt misslyckad, en helix. Går aldrig att läka ihop så det ser normalt ut igen. Så jag avråder dig, boka istället en tid hos någon som verkligen vet vad dn gör

Finns ingen som vet exakt hur nervbanor osv går i en persons ansikte eftersom det är ytterst individuellt. Spottkörtlarna sitter dessutom under tungan och längst bak vid käkbenen inte i kinderna.
Uppmanar ingen att pierca själv men informationen ska iaf vara rätt :)
På siten BME finns det mycket bra information om piercing
Hittade en del där alla olika risker tas upp också RISKER
//Suss
Medarbetare på sajten irishcob
#5 De största spottkörtlarna sitter där du säger ja, men jag är tämligen säker på att spottkörtlar finns även i kinderna. Jag vet med säkerhet att de finns där på många djur iaf ;)
Paulina

Spottkörtlarna är en ansamling av små knölar som sitter som klasar. Piercar man med en ca 1,6-2.0 nål i kindens skinn så är det minimalt med risker. Risken är nog snarare att det kan bli infekterat om man inte har god kännedom i mikrobiologi och sårhygien.
Att man använder nya sterila nålar och läksmycke är ju en förutsättning.
Bäst är att beställa tid hos en erfaren piercare och be att få referenser om du inte känner till han/hon själv. Helt ärligt finns det lika mycket "tomtar" på Studios idag som det gör i hemmen eftersom intresset för piercing och tatuering exploderat de senaste åren och att ingen officiell certifiering ännu finns.
//Suss
Medarbetare på sajten irishcob

Åh kinderna är skitsnyggt :D Jag tycker att även om man går till proffs så kan det bli tokigt, min labret t ex är ju inte rak men det har väl mycket med ansiktet att göra också, man är ju inte helt symetrisk ;D