Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1470 ggr
TorpetsAtos
0

naaavelpiercing..

var tidigare idag och piercade mig i navel. fick ett plåster över. och nu undrar jag, ska jag låta bli det idag? eller ska jag duscha ikväll och byta plåster ? vissa säger att man ska låta det vara tills dagen efter?

hur ska jag göra ?

cacao
0

Låt den vila är mitt råd, ta bort plåstret i morgon och skölj ev med lite vatten eller koksaltlösning. Se till att lufttorka och undvik framför allt att ha kläder som trycker mot piercingen eller smycket

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

Jenahbella
0

jag gjorde me navelpiercing idag :) jag skulle ha plåstret i två timmar och inte tvätta piercingen idag utan imorgon :)

TorpetsAtos
0

okej, försent duschade nyss, men vet ni vad ? min piercing är inte röd alls ^^ var bara det några minuter/(en timme) efter ha tagit den.

medans min kompis piercing var röd jätte länge efter.

Niini
0

#3 Ropa inte hej i förväg. Minhelix var knappt svullen när den var ny, lote öm var den i nån dag och krånglade inte med minsta. Förrän till nån vecka sen (ca 4 månader efter att den gjordes).

ChristineL
0

Håller med de föregående om hur du ska sköta piercingen, men måste säga att verkar mycket märkligt att du inte fått några direktiv av din piercare? För det är ju dom man ska lyssna på i första hand.

cacao
0

Som sagt var har du inte fått en lapp med instruktioner av din piercare?

Skrev i en annan tråd att det vimlar av piercare som inte är speciellt kunniga på många av landets studior i dagsläget då det är mkt populärt att pierca sig idag.

Generellt gäller att du inte ska tvätta eller pilla i onödan. Smycket ska röras så lite som möjligt. Vrid endast på smycket om det fastnat eller om det är skorpor runt. Var noga med din handhygien då de flesta infektioner orsakas av endogena smittor, dvs du smittar dig själv.

Vanlig tvål och vatten och koksaltlösning är det du ska tvätta med.

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob