Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 12850 ggr
isnornin
0

Tattuera in namn?

Vad tycker ni om namn….typ makes/makas, pojk/flickvän…. Vad har ni för åsikter om det? Är det något ni kan tänka er att göra? Har ni det?

MVH Isnornin

Karmatarerskanise
0

Nej, jag skulle aldrig göra det.

Man kan aldrig vara säker på att det alltid kommer vara den man är tillsammans med.

Men barnens namn eller husdjurens namn är ok.

Spiriteye
0

Tatuerade in namn en månad innan jag skulle gifta. Det var -91. Vi var gifta i 14år. Nu är vi skilda efter ett 20årigt förhållande. Jag vet inte om det var ett misstag för när jag gjorde det så trodde jag ju att det skulle hålla resten av livet. Men i februari skall jag göra om den tatueringen så namnet skuggas över.

isnornin
0

Jag har min makes namn, det var min present till honum på våran 4 års bröllopsdag.

MVH Isnornin

Karmatarerskanise
0

Haha, hade jag gett en sådan sak till min pojkvän, att jag tatuerar in hans namn, ¨hade det inte varit uppskattat :) Han gillar inte tatueringar.

isnornin
0

Vem vet han kanske ändrar sig ifall du gör det;)

MVH Isnornin

Karmatarerskanise
0

Skulle ju aldrig falla mig in. Det är en tatuering jag aldrig skulle få för mig att göra.

bubbelbubbel
0

jag skulle aldrig få för mig att tatuera in pojkvän/makes namn. nä. däremot barn är ju en annan sak.

jag vet en kille som har sin flickväns namn med stora bokstäver över halsen. inte speciellt fint.
sen vet jag en annan tjej som tatuerade en stor på ryggen med sin pojkväns namn "mitt hjärta tillhör…." och sen gjorde dom slut. :)

Karmatarerskanise
0

Ja, det är ju ganska vanligt att kärleken mellan par någon gång tar slut, hur kul är det då att stå där med deras namn på sig :)

Kanske då jag är 80 år (om jag har turen att bli så gammal) då kanske jag gör en.

AnneN
0

Min sambos syrra har tatuerat på skuldrorna sitt ex (har för mej att det var exets) namn, fast det är mer som en hedring till han då han dog så det är väl inte riktigt samma sak

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karmatarerskanise
0

Nä, är det för att hedra någon som har gått bort är det en annan sak.

Morrhoppan
0

Jag har stora planer på att tatuera min sons namn Liam. Tycker egentligen det är dumt att göra en partners namn, men om det är initialer kan det kanske vara OK, man kan ju se som ett minne av livet man hade då. Menar, har man ändå gjort det, så får man ju se det positiva i det hela.

Karmatarerskanise
0

Tatuerar hellre in mitt eget namn eller mina egna initialer :)
Men visst är tanken fin då folk tatuerar in sin partners namn :) Synd bara att så många ångrar det sedan.

[tiiia]
0

Sitt barns namn är ju okej.

[jenkass]
0

jag skulle kunna tänka mig det redan nu… men väntar tills jag är gift då det är mer "säkert" att vi kommer vara tillsammans. Ett giftermål är ju avsett att hålla livet ut *konservativ som jag är*

Zvintos
0

Nej, men däremot barnens namn.
Har planer för hur de tatueringarna kommer se ut redan nu, fastän det är många år kvar. ^^

Mia-
0

Har tatuerat min makes och mina 2 barns namn

Tesan
0

Endast om vi får barn, då blir det av helt klart!

Kanske inte hela namnet men något med det att göra kanske…     först bokstaven eller nå´t

Pimu
1

Pojkvän/Mannens namn skulle jag ALDRIG tatuera, men min barns namn därimot SKA jag tatuera in nästa gång ..

SMMM
0

Enligt gammalt tatuerar skrock så spricker ett förhållande om man gaddar namnet på sin respektive/a..

ChristineL
0

Nej, jag skulle aldrig göra det heller! Skulle kännas fruktansvärt jobbigt om/när det tar slut sen. Min storebror och hans nuvarande nyblivna hustru gjorde det när dom hade varit tillsammans bara några månader och jag måste säga att jag blev besviken på honom, trodde han var smartare än så. Jag menar, han har jag alltid sett upp till, och så gör han en sån grej? Hmm…

navel
1

Jag tror att det beror helt på vilken inställning man har till tatueringar.

Min relation till mina tatueringar är att jag ser dem som markeringar från olika "epoker" i mitt liv.

De är minnesmärken över ngt speciellt som hände, eller var jag befann mig i min personliga utveckling just då, samtidigt som jag ser dem som smycken.

Därför har jag inget problem med att tatuera in ett specifikt namn på någon som står mig nära, eller sågon/något som är viktigt för mig, även om det inte alltid skulle vara lika aktuellt för mig i framtiden. 

Det är min inställning, och jag räknar inte med att folk ska hålla med mig i det, men så är det ju även min hud, och min att bestämma över. :)

Linn
0

jag skulle inte tatuera in någon respektives namn, men jag skulle vilja ha samma bild/symbol som honom. Har ett på förslag, ska se vad han tycker om det.

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Misimurf
0

Jag har mitt ex smeknamn tatuerat under fotknölen men den är väldigt liten och har blivit rätt så blek och suddig. Jag gjorde den liten så det skulle vara lätt att tatuera över, skämtade med tatueraren om att ifall det tog slut med min kille så skulle jag skaffa en katt och döpa den till det namnetCool Jag ångrar inte att jag gjorde den och exet och jag är vänner, tänker inte ens på att jag har den. Min förra kille tyckte väl inte att det va så jätte kul att jag hade den men han gillar tatueringar så han erbjöd sig att betala om jag skulle tatuera över den, tyvärr tog det förhållandet slut innan jag hann göra det. Men nån gång framöver ska jag tatuera över den, problemet är att jag inte riktigt vet vad jag ska göra för tatuering då.

Misimurf
0

Jag tycker att det är fint att göra en sån sak om man är seriös i sitt förhållande. Det går ju alltid att tatuera över. Men jag skulle ändå aldrig göra en sån tatuering jätte stor eller på ett väldigt synligt ställe

AndreasS
0

Den dagen min ekonomi tillåter SKA jag förädla min kropp med en gaddning med mina underbara barns namn.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Telefonkontakt
0

Jag skulle igentligen den 4de januari ha tatuerat in min blivande man namn i katakana (japanska "bokstäver för utländska") Men jag blev ju gravid, så det väntas till 2009. Han skulle göra mitt namn. Eftersom att vi ska gifta oss och ska ha ett barn tillsammans och att vi inte kriver med "vanliga" bokstäver så ser ju inte alla vad det står, så därför tycker jag inte att det är farligt att vi gör det. Och om man ångrar sig, går det alltid att tatuera om :)

Sen så ska barnens namn också få plat någonstans. förmodligen på handlederna, så jag får se till att bara skaffa 2 barn, ananrs blir det krisigt om plats ;)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

mjioo
0

namn är inget jag vill tatuera.. om det inte blir så att jag får barn och fortfarande gillar tatueringar lika mycket :)

däremot vill jag ha datumet då min pappa dog och kanske dad eller father fint nånstans men det är ju inte samma sak..

RADiOACTiVPiG
0

Asså jag skulle aldrig göra det, jag skulle kunna tatuera en släktings/familjemedlemms namn elelr kanske mitt barn eller mitt husdjur men inte min partner ;)

CBA
0

Dom enda namnen jag skulle låta gadda in på min kropp är mina barns namn.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Liss
0

På något sätt ska jag tatuera min hunds namn någonstans.. eftersom han betyder så pass mycket för mig .. och även när han är borta blir de en hylning till honom. Men nu är han bara ett år så;P

Ville även tatuera in min sambos namn förut, men de var väl kanske tur jag inte gjorde de eftersom vi inte är sambos mera och hans svek var stort. Men ändå måste jag säga att jag inte ångrat de om jag hade gjort de.. har nästan lust med de fortfarande.. för vi är vänner och pratar varje dag.. han var ändå min första kärlek och ända kärlek än så länge.. men kanske känner annorlunda om jag träffar en ny;)

men barnens namn är ju rätt gulligt.. men de skulle jag nog inte göra.. skulle bli alldeles för plöttrligt med massa namn överallt.. iof ska jag väl inte ha 15 barn;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Denna kommentar har tagits bort.
L8sson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

fast jag är för ung så skulle jag vilja tatuera min hunds namn, för hon har hjälp mej mkt i mitt liv. (stöttat mej liksom)

ha hennes namn liksom men jag vet inte hur än ifall jag vill ha bild också,men namnet vill jag ha gaddat på mej tills jag döör..

Rokkur
0

Att tatuera in en partners namn är inget jag skulle göra, man vet ju aldrig om det håller! men längre fram när jag har barn så vill jag tatuera in deras namn=) och även min gamla hunds namn, hon lever inte längre men det blir som att hedra hennes minne!Glad

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Heda
0

I början av mitt och sambons förhållande var vi så stört kära att vi planerade att tatuera in varandras namn i nacken.

Man är ju som man säger "kär och galen".
Men som  "tur" är blev det aldrig av och vi diskuterade sedan att det var en dum ide.
Sen att andra gör det har jag inget emot, man får ju visa sin kärlek hur man vill, men jag själv kommer aldrig att göra något sådant.
Att tatuera in sin familjs namn är däremot en helt annan sak.

LinLin
0

Nja.. partnerns namn känns lite korkat. Får jag barn kommer jag dock sätta deras namn nånstans.

Funderar på att ha mina illrars namn också. Fast det skulle bli en så lång lista under livet så Räcka ut tungan

L8sson
0

EN COOL grej ^^ (nu kommer jag med mina dumma tankar igen)

jag skulle vilja att jag och mina syskon skulle tatuera varsitt L någonstans, för att alla vi heter på L de skulle blitt kul och coolt.

skulle de vatt nån kul idé?

Karmatarerskanise
0

#36 Ja sånt är alltid kul :)

Marre79
0

Nästa tatuering jag gör kommer att bli ett porträtt av min son med hans namn o födelsedatum!!!

Men aldrig att jag skulle tatuera in min sambos namn man vet aldrig vad som händer…

Valdy
0

Jag har tatuerat in min makes namn….Kändes som en naturlig sak att göra då vi båda gillar tatueringar och då jag har tagit beslutet att dela mitt liv med honom genom äktenskapet. Vårat livsmål är ju att dela hela livet med varandra och då vi båda har långa förhållanden innan så man av erfarenhet vet vad som gör vårat förhållande speciellt motför tidigare och nu har mer medvetenhet om hur man ska få det att funka så var steget att göra tatueringen inte så långt då jag redan bestämmt mig för honom, oavsätt med och motgångar.

Tatueringen är stor och sitter i svanken (då jag skall göra en stor över hela utsidan av benet som kommer att gå in i denna) och den innehåller både hans namn och latinska ord som kommer ifrån texten i våra ringar. Tatueringen var en bröllopspresent från tatueraren.

Slempropp
0

kanske inte tatuera in hela pojkvännens/flickvännens namn. Man kan ju t.ex göra ett hjärta med M i om man är ihop med nån som börjar på M och sen om det bryter upp kan man ju gadda över det.

nucka
0

Nej, jag skulle aldrig tatuera in min makes/pojkväns namn!

Jag har däremot tatuerat in mina barns namn på överarmen

Aviendha
0

Om man verkligen vill göra det så kan man ju ta hänsyn till att den kanske ska gå att tatuera över, iafll det tar slut.

En annan idé som ag tycker är lite mer användbar på detta område (i brist på bättre uttryck) är att båda (går ju ensam iofs) tatuerar in något som betyder något speciellt för båda, ordspråk, husdjur, döskalle vad man nu vill. Då symboliserar tatueringen ens sambo men skulle det ta slut så har man ju inte namnet på kroppen, och då gör det kanske inte så mycket att ha ett bra motiv kvar. Betydelsen kan ju variera.

isnornin
0

putt

MVH Isnornin

Pyssel83
1

Jag tycker absolut att man kan tatuera in sin partners namn. Precis som någon skrev tidigare så handlar det ju om olika saker man upplever i livet. Alla tatueringar är ju speciella på sitt sätt. Även om jag inte har namn på pojkvänner och ex, så har jag symboler från två stycken. Visst syns det inte lika mycket, men de påminner ju fortfarande mig om den tiden då det var vi. Så jag tycker absolut att det är någonting man kan göra. Man gör det ju i förhoppniing om att det ska hålla resten av livet, men gör det mot förmodan inte det. Så vad, det är väl inte hela världen. Personen ifråga betyde uppenbarligen väldigt mycket en gång i tiden eftersom tanken om en tatuering uppkom. Så det gör väl ingenting att minnas och hedra tiden man hade tillsammans. Även om man inte längre har samma känslor längre. Men det är uppenbarligen bara jag och # 21 navel som har denna inställning till detta ämne.

Telefonkontakt
0

#44 jag har samma inställning.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

LinnB
1

#44 Jag också. Om jag skulle tatuera in min pojkväns namn och det skulle ta slut så har han fortfarande varit en väldigt stor del av mitt liv. Om jag skulle träffa en ny efter det som skulle ha ett problem med tatueringen så skulle han ju ha ett problem med mitt förflutna - det är inte ok för mig.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Sweetheartno1
0

Jag skulle lätt kunna göra det ! :)
Har sonens namn på armen och vill ha min underara karls namn senare. Skrattande

En killkompis har ingen förlovningsring. Han och hans tjej har tatuerat in namn och datum .. *Så romantiskt* Tungan ute

//Sweetie

LinnB
0

#47 Coolt tycker jag! :D

Sweetheartno1
0

#48 Me like too !

//Sweetie

Liss
0

#44 Jo jag kan hålla med!:)
Som jag skrev i mitt förra så hade jag lust till det med min fd sambo. Och är de lite fortfarande, eftersom han betyder mycket för mig även nu.

Och idén om att tatuera in något som står för den personen eller oss tillsammans tycker jag är urgulligt! Att tatuera in något i stället för en ring också. En underbar tanke!

isnornin
0

Vad roligt att ni är så positiva till det!

Jag kan bli en aningen paff när man möter vissa personer och de vill gärna tatuera sig men partnern inte samtycker och då låter de bli, det kan jag inte förstå.!!

MVH Isnornin

xLillaMy
0

Barn tycker jag bara är gulligt.
I mitt fall blir det husdjur då jag varken har eller vill skaffa barn x)

Annars tycker jag att man kan tatuera in första bokstaven på en person som betyder.. alt som #50 sa, tatuera in något som symboliserar förhållandet mellan en själv och personen.

maddopaddo
0

#44 Håller me dej :)

Skulle kunna tänka mej att tatuera in min killes namn lr som sagt något som symboliserar vårt förhållande. Vi har ett väldigt speciellt förhållande och han betyder väldigt mycket för mej.

Pyssel83
0

Ja, jag tycker bara det är kul at ha minnen av mina tidigare förhållanden och partners. De har ju verkligen betytt mycket för mig och den ena har hjälpt mig genom så otroligt mycket i livet, riktigt jobbigt stunder. Så varför inte hedra vårat minne med någonting bestående.

cacao
0

Har man bara lite humor så är det knappast något man behöver ångra. Gör något kul av det hela istället ;)

Har fått otroligt många kommentarer på min tatuering, till och med tidningen fotade den under Peace and Love festivalen förra året då den kom med på stor bild i tidningen som en av de coolaste tatueringarna!

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

Sweetheartno1
0

#55 Har du kryssat över ett namn ?

//Sweetie

isnornin
0

Kul Suss:) Jag har också fått en del kommentarer ang min tatuering med min makes namn, när jag har varit hos massören tex, då brukar jag höra "Vad står det?";) Känns lite pinsamt när de läser på ens lite mer privatare delar;)

Jag har tänkt skriva mina barns namn, jag frågade dem om det var ok, jo så klart att de vill det. Ska nog skynda mig så det läker bra innan sommaren:)!

MVH Isnornin

Sweetheartno1
0

Höger underarm !

//Sweetie

cacao
0

Ja min exmans namn är överkryssat! Min nya killes namn står under ;)

Jag har 5 rosor som bara är påbörjade där mina 5 barns namn ska tatueras in i underkanten.

//Suss

Sweetheartno1
0

#59 Det tyckte jag var riktigt tufft ! Skrattande

Det får du lägg in massa bilder på ju !

//Sweetie

LinnB
0

#55 Haha! Riktigt tuff tatuering, cacao! Skrattande

Cattix
0

Jag skulle aldrig tatuera in en pojkväns namn, inte bara för att förhållandet kan ta slut utan också för att jag inte gillar idén att ha en tatuering av någon annans namn. Känns inte snyggt helt enkelt.
Men något som skulle vara väldigt snyggt, och helt okej även fast det tar slut, är att tatuera in ett datum som har betydelse i ens förhållande. Det skulle jag lätt kunna göra.

murderdolls
2

När min pojkvän var bortrest med ett par killkompisar till Bulgarien så kom han hem med en jätte fin tatuering "till mig" :) Jag blev definitivt överraskad och ja jag ska erkänna, jag grät för att jag blev så glad över hans tatuering. Skrattande

cacao
0

Jo fast vad man tyckte var snyggt i en viss ålder kanske man inte tycker är snyggt om 10-15 år så är det ju med tatueringar, dom följer en genom livet ;-) Om man inte väljer att ta bort dom med laser då förstås.

Underbart! har du också planer på att tatuera in hans namn på liknande vis? Min kille har mitt namn på handleden.

//Suss

Aviendha
0

#55 Haha, jag tyckte den var helhärlig cacao! =) Du har rätt, med lite humor kommer man långt ;)

murderdolls
0

#64 :D jag planerar att göra en "minnestatuering" över vårt bröllop sen när vi har gift oss (planerar för fullt just nu :). Funderar på att skriva båda våra förnamn och datumet som bröllopet ägt rum i en banner och sen lite annat runt omkring så klart. :)

soetisen
0

#55 Måste bara säga att din tatuering var skitcool!

- Medarbetare på studier.ifokus

cacao
0

Ja jag gillar den också, och skulle man någon gång vilja dölja den så är det inga problem att göra en coverup på den.

//Suss

sagalisa
1

Jag skulle aldrig tatuera in en pojkvän eller dylikt men min hunds namn har jag tatuerat in, hon är det bästa som finns ju och kommer numera alltid finnas med mig när hon inte finns på jorden längre=)

isnornin
0

#69 vilken fin!

MVH Isnornin

Cattix
0

#64 Jo, visserligen. Men jag tror nog, trots att jag kanske skulle ändra mig, att jag hellre skulle tatuera in ett datum än ett namn.

MensMonstretAnfaller
0

Jag skulle lätt kunna tatuera in ett namn, tycker inte det är en så jätte stor grej, tar det slut så gör det ;) Har faktiskt planer på att tatuera in ett namn men dock inte en partners namn ;P

isnornin
0

För mig var det en jättestor grej, i positiv mening då. Jag är så stolt över den;) Jag är också stolt när jag ser mitt namn på min make:)

MVH Isnornin

elyse
0

Neej, inga namn. Skulle vara på ett djur, då, men för mig är det inte alls lämpligt - mina katter heter Mao och Castro… Ni som funderar på att tatuera in era barns namn; tänk på att inte ens namn är varaktigt idag, barnet kan få för sig att byta namn! Har själv gjort det, så jag vet.

isnornin
0

#74 ja juste, det är nog inget man tänker på i första hand..

MVH Isnornin

Liss
1

#55 Haha, den var klockren!:)

#63 Så jäkla gulligt, jag skulle med börja storgråta!:)

Fast jag funderar lite, varför skulle de vara mer okej med ett djurnamn? De djuret är ju älskat nu och kommer dö med tiden, och då blir de en minnestatuering i stället. Ens partner är väl den man älskar just då också, och han/hon betyder allt i livet just då. Och när kärleken dör, om den dör, så är de en minnestatuering.

De är ändå en del i ens liv som vart värt något.
Men sen får ju alla tycka olika, bara jag som tänker!:)

Aviendha
0

#76 Du har en god poäng där Lisette =)

För egen del så vill jag påminnas så lite som möjligt om en karl när vi separerat. Jag har aldrig vart "vara vänner efteråt"-typen så det är min anledning först och främst. Har man dock inga problem med det så varför inte =) Precis som du säger blir det ju ett minne av den tiden, och det betyder ju inte att det var sämra/bättre/häftigare än det som komma skall.

elyse
0

#76 Med ett djur har man oftast en varaktig relation så länge djuret lever samt att djuret inte kan knalla ned på skatteverket och byta namn. Det är vad jag tänker på.

cacao
0

För min del så var det ju också så det första namnet jag taatttuerade in var min dåvarande mans namn som även är far till 2 av våra mina barn och som jag var gift med i 13 år. Min nya sambos namn gjorde jag efter att vi bott ihop i ca 1 år.

//Suss

transformer
0

Namn på min kropp, ja om det är ens barns namn.

Jag skulle aldrig göra min flickväns namn som tatuering på kroppen.

Men det är väl upp till var och en, vill man göra det så tycker jag man ska göra det. Man ska göra som man själv känner.

Sen är det ju bara att hoppas att man träffar nån som har ett estetiskt snyggt namn då i så fall.. =)

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.