förslag
hej håller på att skissa på att skissa på en tatuering ja blivit lovad i 18 års present har haft tänkt ha den på axeln, men det är svårt när man inte har någon bas att börja på…hade tänkt en blandning av en fenix och en drake omgivna av dom 4 elementen…någon som har ett förslag till hur ja ska börja??
Låter som de kan bli en snygg tatuering. Men jag vet inte riktigt vad du menar med börja? Börja rita, eller hur menar du?:)
Tills dess avvaktar jag mitt svar:)
(Fast är det rita du menar, så kan du ju börja med att skissa upp fenixen oxh draken och lägga till bakgrunden sen. Så att du inte måste rita över en massa bakgrund sen och inte riktigt vet hur bakgrunden lägger sig bakom heller)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
det ja menar med början e hur ja ska samman foga dom så att det ser bra ut^^ för ja har börjat men det blir bara så kladdigt….

jag tycker att du ska göra två huvuden (ett drakhuvud och ett fenixhuvud) som går ihop till en kropp som sen mynnar ut i ett drakben med svans och en örnfot!
Qui dormit, non peccat

Jag skulle nog göra en drake på den vänstra sidan av armen och en phoenix på den högra sidan av armen. (ritade så att det ser ut som att de skall attackera varandra, båda flygande och riktade mot varandra) Bakom phoenixen skulle jag placera eld och bakom draken skulle jag göra "vingslag" (luft linjer) för att få med elementet luft. Under dem skulle jag rita avlägsen (eftersom att de är högt upp) "mark" som representerar jord och över och runt dem skulle jag göra små regn droppar för att få med elementet vatten.
Men det är som sagt så som jag skulle göra :)
tack för dom fina försagen ^^ börjar skissa på en gång