Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3344 ggr
Tavar
0

Skaffa Off-center labret

Är så att jag betstämt mig för att skaffa en off-center labret, men då jag har världens nålfobi undrar jag ungefär hur långt tid det tar. Alltså, hur länge håller de på med nålen? Förvånad

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Telefonkontakt
0

det är väl ca 30 sekunder eller mindre. beror lite på.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Tavar
0

Okey ^^ var lite orolig över hur lång tid det skulle ta, ju längre tid desto nervösare blir jag :P men skönt att veta att det inte är mer

Liss
0

Du får gå in dit, sätta dig eller lägga dig, han fixar med grejerna och ska ha handskar på sig. Och så kör han kanylen igenom läppen vilket lär ta få sekunder, du lär inte ens hinna med. Sen sätter piercaren dit smycket och klart!

Och enligt min mening så är en kanyl för att pierca sig inte desamma som en nål hos en läkare etc. De känns inte lika "läskigt" :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Aviendha
0

Även jag har nålrädsla. När sköterskan grejjar med sprutan på bordet så håller jag på att svimma, och när nål ska sättas i illrarna måste jag stödja mig på bordet för sitta kan jag inte för de lyckas/vågar aldrig hålla dem men då är det nära vill jag lova ;)

Att pierca sig gör mig lite "nervig" på samma vis, men inte alls i samma utsträckning. Det som tar tid är förberedelserna, men från att h*n sätter nålen emot skinnet till att smycket är i tar det inte många sekunder vill jag lova. Nålen går snabbt in och ut. Särskillt ont gjorde det inte heller =)

Tavar
0

#3 & #4 Tack för att ni svara :P känns lite bättre nu. Pojkvännen ska ringa imorgon och beställa tid så han kommer även tala om att jag är nålrädd ^^ blir väl nästa vecka eller så som det kommer bli då :)

Telefonkontakt
0

inte för att vara taskig, men jag tycker att det gör sjukt mycket ondare att pierca sig än att få sprutor. och då har jag precis fått en spruta i benet som sved rejält, men att köra en kanyl genom läppen, det är värre.

men det går fortare att pierca sig än att få en spruta.

Tavar
0

#6 Fortare är iaf något -_-'' Det är inte smärtan som skrämmer mig utan att se eller känna det gå genom huden. Har ganska hög smärttröskel så blir nog inga problem så :P

peaches
0

När jag piercat min offcenter har det mer svidit till, men går över lika fort. Är lite nålrädd också, men aldrig sett nålen egentligen och det hjälper ju bara det :D

Det är ju dock väldigt individuellt, jag ahr mer haft problem under läkningen när läppen vart så svullen och piercingen fastnat i tänderna och det ryckt till, det gör ont hehe><

Tavar
0

#8 Vi får se hur det blir ^^ ska ju ringa imorgon så ska bli spännande att se resultatet :P

peaches
0

Det kommer säkert gå jättebra :)

Tavar
0

Typiskt min otur -_-'' var nere på stället där jag tänkte skaffa min piercing och tänkte höra om de hade tid imorgon, och självklart är piercaren där ledig i två veckor. Men blir nog av till ett annat ställe imorgon då, har bara hört bra saker från dom med ^^

Aviendha
0

Typiskt! Men men, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Eller var det alltid? ;)

Tavar
0

#12 Jag tror på alltid :P hade tänkt försöka skaffa en så fort som möjligt då min nålångest konstigt nog inte är lika stark nu O.O

Liss
0

#13 De låter ju bra:)

#12 Men Paulina, hade inte vi kommit överens om att de är alltid!;)

Aviendha
0

#14 Jo, det har vi ju, men det känns bättre med självbedrägeri Cool

Liss
0

#15 Haha, ja ibland så. Men man vet ju att de inte är sant!Flört

Aviendha
0

#16 *suck* Påminn mig inte Flört Jag trivs i villfarelsen av att jag gör det av en god sak, inte att pengarna inte finns Oskyldig Låter ju trevligare så och sanningen kan man förtränga Cool

Liss
0

Haha, ja! De är bara att sätta skärmarna på och vissla en sång, låtsas att de regnar. Så löser sig allt!Tungan ute

Aviendha
0

#18 Done ;)

Tavar
0

Blir inget förren på tisdag :/ De ställena jag tittat på har konstigt nog alltid haft stängt på söndag och måndag utan att jag sett det på deras hemsida -_-'' (vi skyller på att jag glömde ta på mig linnserna ;D)

Tavar
0

Idag blir det äntligen av ^^ pojkvännen o jag ska ses utanför piercaren vid 13 :D är så nervös och uppspelt ^^

Aviendha
0

Åh, hur gick det? =)

Tavar
0

Det gick bra ^^ blundade hela tiden och höll pojkvännen i handen så var inte så farligt :P har knappt svullnat något alls heller, känner knappt att jag har något där. Ska tillbaka dit om 4 veckor så ska vi se vad för smycke jag kan ha :)

Liss
0

En bild vill vi ha?:)

Tavar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni får nog stå ut med denna halvtaskiga cam-bild tills jag fått tag i en kamera ^^

Liss
0

Riktigt fint:)

Aviendha
0

Kul att höra att det gick så bra! Måste vara en härlig känsla att ha fixat det, speciellt när resultatet ser så bra ut =)

Tavar
0

Tcker jag med ^^ väntar bara på att få byta den till en ring nu :P måste fråga pojkvännen hur det går för honom med :/ han skaffade en lika dan men hans svullnade så mycket att smycket han fick nu nästan var för litet -_-''

Anett Lindbom
0

Snyggt,

Tavar
0

#29 Tack så mycket ^^ har redan börjat fundera på vad jag mer ska ha för fina piercingar sen Oskyldig

Liss
0

#30 Hehe, de brukar bli så:)

Tavar
0

#31 Jo, har fått höra det ^^ men ska vänta tills jag fått byta till ring på denna innan det blir fler iaf :P funderar på en i ögonbrynet :)

Tavar
0

Min pojkvänns piercing har tydligen svullnat ännu mer och is hjälper inte spec säger han… Finns det nå annat han kan göra eller måste han bara lida igenom det?

Liss
0

#33 Be honom tvätta med koksaltlösning, så kanske de hjälper lite i alla fall. Och har han rätt storlek på smycket? han kanske behöver mer utrymme för svullnaden? Och sen att han verkligen inte ska pilla med skitiga fingrar eller liknande.

Tavar
0

#34 Tack för hjälpen. Jag tror inte han pillat på den spec, men ska säga till honom att göra rent den bättre. Vi fick samma typ av läkningssmycke och de var ganska stora, min stack ut även när det var lite svullet. Men ska hålla lite koll på det, i värsta fall kanske han får ta ut den igen :/

Gluskap
0

När jag gjorde min så krökte röret sig så hon fick inte i staven… så hon fick ta ut röret och pilla i staven förhand. Hade det varit min första piercing så hade jag ALDRIG mer gjort någon piercing, för fy f*n vad ont det gjorde när hon fick står där och rota… den tog ungefär 5 minuter att göra…

Men alla andra piercingarna har gått undan att göra, och den andra i läppen gjorde inte speciellt ont, så detta var nog bara ett undantag!

Tavar
0

#36 Fy vad hemskt O.O förstår inte hur du stod ut.

Min pojkvän var för övrigt tvungen att byta sitt smycke till en större, det verkar nu läka bra igen Glad Svullnaden har gått ner lite nu när det inte är lika pressat så han skulle komma tillbaka dit om ca en vecka och sätta i ett nytt smycke i samma storlek som förra och den ska vara i tills han kan ha ett vanligt smycke Tungan ute

Liss
0

Jo, de lät som om smycket var för litet. Bra att han fixa det då i alla fall:)

Och din egen går bra fortfarande också?:)

Telefonkontakt
0

#36 så var det för min man när han gjorde sina snakebites. såg ut att göra svinont, och så kunde han bara ha dem i 3 veckor för sedan fick han  jobb

Tavar
0

#38 Det går ganska bra, är lite orolig över att det kanske håller på att bli infekterat men gör rent det lite nogrannare nu så tror det ska gå utan att de blir ordentligt :)

#39 Vad surt det måste kännas… -_-'' tänkt att skaffa mina så de hinner läka så pass att man kan ha de ur de timmar jag jobbar sen :/

Liss
0

#40 Okej, tänk bara på att om du tvättar för mycket blir de irriterat i stället eftersom den normala bakteriefloran störs. Så de gäller att hitta en balans som passar. 2 ggr om dagen brukar räcka :)

Tavar
0

#41 Jo, det som är det svårta :/ har kört 2ggr dagen nu men då det är rött och "halkigt" som det brukar innan en infektion tänkte jag att jag ska köra en gång till mitt på dagen och vara mer noga med att skölja ur mun Tungan ute tror jag kan slippa att det blir något ordentligt då, när de slutar se utt som att det är på väg att bli dåligt är det ju bara att gå ner till 2ggr dagen igen Glad