Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 1964 ggr
Tinnunculus
0

Hur pass detaljerat kan det bli?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har bestämt mig för att tatuera mig men har inte mycket kunskap i ämnet. Den bifogade bilden är det motiv jag skulle vilja tatuera in, men är osäker på hur pass bra resultatet kan bli.

Hade tänkte söka upp några av de bättre i tatuerarna i skåne och höra vad de tror, men vad säger ni? Jag skulle gärna vilja behålla en del färger och vill såklart att den ska bli så detaljerad som möjligt. Är det utförbart eller är jag helt ute och cyklar?

Tack!

murderdolls
0

det är definitivt utförbart bara du hittar en grym tatuerare :) kan tyvärr inte tipsa om så många i sverige :S

Liss
0

De går absolut att fixa snyggt och detaljrikt, bara du hittar en ordentligt duktig tatuerare som sagts.

Kolla olika hemsidor för olika tatuerare, eller gå dit personligen. Och kolla då deras tidigare verk etc. Så kanske du hittar någon som redan gjort något liknande eller därav ser hur bra dem är med detaljer.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

stalgren
0

jag tror många kan göra det ,det är bara om hur stor du vill ha den

Tinnunculus
0

Shysst, tack för era svar! Jag hade tänkt mig att den skulle vara så pass stor/liten att den får plats på min underarm. Ca. 15 cm i höjd.

Aviendha
0

15 cm är inte mycket, men kanske? Generellt gäller att man tappar mer detaljer desto mindre motivet är, vilket är ganska logiskt ;) Men finner du en tatuerare som är duktig på realistiska motiv så borde denna/-e kunna avgöra om/hur det går att genomföra.

Lycka till!

dima
0

#0 15-25 cm är en bra size för detaljer mm men det är ju så att ju mindre ju färre detaljer..  men däremot tror jag placeringen just på underarmen är mindre bra.. Enligt mitt tycke!!! Mitt tycke… Så kommer stjärten att lindas runt din underarm och motivets helhetsintryck inte göra sej till sin rätt.. En sådan detaljerad och vacker fågel vill man se hela av utan att snurra på armen!  Däremot en överarm, lår, skuldra hade varit ypperliga kroppsdelar att satt den på! (Jag vill bara skriva att detta är utifrån mitt yrke jag skriver detta inte att rata dina ideer, det kan mycket väl vara så att även andra tatuerare säjer samma sak om placeringen men en liten tankeställare, placeringen är ändå A&O i resultatet av en riktigt fin tatuering)

Lycka till!!

stalgren
0

klart har du stora under armar borde det inte vara något problem,bilden är ju ganska avlång

Tinnunculus
0

Tanken var att stjärten faktiskt skulle lindas runt armleden. Däremot så har jag ju direkt några stora underarmar, snarare små och klena :) Så det är möjligt att motivet blir för litet.

ChristineL
0

Tror det kommer bli grymt. Detaljrikedomen anpassas ju ofta efter hur mycket tid och pengar man själv vill lägga ner också. Men hoppas verkligen du har lyckats hitta DEN tatueraren :)