Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 1791 ggr
Tavar
2009-03-31 02:39
0

Foto

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallå!

Jag undrar om tatuerare brukar ta mer betalt om de ska rita upp bilden man vill ha, har fått höra det men då jag inte vet är det bäst att fråga Tungan ute

Vill ha en bild på min gamla katt men lite anorlunda än vad fotot är.

La förut upp en tråd på Teckning iFokus ifall någon kunde hjälpa mig med bilden men ingen verkar ha nappat Rynkar på näsan

Hoppas någon kan svara!

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

skrellet
2009-03-31 03:12
0

det beror nog på. om du kommer in med den där bilden och tatueraren freehandar upp bilden så går det troligen inte på nå extra, det tar bara tid att rita upp den, och det kräver ju en bra tatuerare. men om du vill att den ska rita bilden innan du har bokat tiden så är det ju arbetstid, då går det ofta på extra pengar.

Tavar
2009-03-31 03:42
0

#1 Vad skulle det kunna kosta på et ungefär?

murderdolls
2009-03-31 10:56
0

Det beror på vart du går. Endel tar några hundra för att rita en tatuering eftersom att det inte finns någon garanti att du i slutänden går till dem och gör den. Egentligen så förstår jag dem, det blir ju arbete utan timlön annars, vilket är jäkligt tråkigt om personen i fråga i slutändan väljer att inte tatuera sig hos än.

Men, som #1 säger, vill du att tatueraren skall rita åt dig innan/utan att du har bokat en tatueringstid så Ja då kostar det nog pengar.
Men har du bokat tid och du säger att du vill ha hjälp att rita upp ett visst motiv så får du säkert hjälp gratis, för då har du ju faktiskt bestämt med tatueraren att du kommer att betala för slutprodukten :)

Tavar
2009-03-31 15:36
0

#3 Låter väldigt vettigt :P Kommer inte skaffa den på några månader men kom och tänka på detta så ville fråga. Är inte så pass duktig att jag kan skissa upp bilden själv ^^''

Men får hålla ögonen öppna efter en bra tatuerare och räkna med att jag får lägga några hundra på en skiss när det nu blir av Glad

Tack för hjälpen ^^

ChristineL
2009-03-31 16:29
0

Ja, som de övriga säger så beror det nog lite på. Om du bestämmer dig för en tatuerare du ska gå till så kom in med bilden när du bokar tiden, eller nån vecka innan så han får tid. Mina tatuerare har inte tagit nånting för att rita upp mina. Beror på från studio till studio helt enkelt.

Tavar
2009-03-31 17:20
0

#5 Okey :P men ska hålla utkik efter någon som verkar bra på djur och får fråga då :P

ChristineL
2009-03-31 17:24
0

Det låter som en jättebra idé tycker jag :)

Tavar
2009-03-31 23:20
0

Om någon har tips på en tatuerare som är duktig på djur, ännu hellre katter specifikt, får gärna skriva var man kan hitta tatueraren här Tungan ute

SMMM
2009-04-01 13:26
0
Tavar
2009-04-01 14:41
0

Glömde skriva att jag bor i sthlm ^^'' Borås är lite långt bort