Tattoo idé - hjälp
Är på jakt efter en bild/symbol som står för ödet ( fate, destiny ) .. men hittar inget bra .. någon som har lite idéer och kan hjälpa mig spåna lite ?! (:

Skriv ordet i en snirklig, dekorativ stil med lite skuggade dekorationer i bakgrunden! anpassat efter kroppsdelen det ska sitta i lämplig storlek. Rakt och tydligt utan krusiduller!!! 

Har funderat på det , men kommit fram till att jag hellre vill ha en symbol för det.
Känns lite roligare med en symbol, är inte lika självklart vad det står för då ;) Typ.
Oj, en symbol för ödet var svårt.
Hopp är ju ett ankare, så försöker tänka vad ödet skulle kunna stå för. Men kommer inte fram till någonting.
Men sök på google på "fate symbol" så kommer de upp lite.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jo, har sökt lite .. men hittar mest bara symboler i kinatecken .. vet ju dock inte om det stämmer till 100 %, så är lite osäker på att göra en sån ..

när jag tänker på ödet så tänker jag på en bild som jag såg i en illustration. Man ser en tjej med långt mörkt hår som fladdrar i vinden hon står på en hög klippavsats med ryggen mot "betraktaren av bilden" och hon spejar ut över havet.
Jo, sånt är svårt. Man vill inte gärna tatuera något som råkar stå för något annat :)
Men jag tänker faktist också på något som murderdolls säger. Fast jag ser en rund tatuering framför mig, där de är natt och en tjej med fladrande hår står med ryggen mot.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

fate, destiny går med linjer i handen ,ying yang finns massa olika scrolls just för dom eller asiska tecken bäst tycker jag är ying yang men den är vanlig att andvändas till mycket

ying and yang
öde och destination är väldigt olika så som ying yang beskriver det
en destination är ett mål vart du är på väg och ödet är vart du kommer att hamna dom kan vara väldigt olika allså

#4 Det är bra att du inte tar kina täcken du inte är 100 % säker på att det är rätt. Det kan ju stå: "Dagens lunch 100 kr" xD

ja fast det är svårast med moderna tecken så som fate desteny är ganska lätt att hitta överallt

fast enligt mig är vad det betyder för dig som ska bära tatueringen som är viktigast