Töjning
Skrev en tråd för (ett BRA) tag sen "min töjning" där man kunde följa min process .. tog mig hela vägen till mitt MÅL som jag satt ut på 10 mm ..
Fick några kommentarer om att jag inte skulle nöja mig me de utan fortsätta .. men .. jag som var säker på min sak o stod på mig att jag skulle minsann inte gå vidare ..
.. men .. nu är de gjort .. har IDAG 14 i vänster o 12 i höger öra .. o ska gå till 16 i båda ..
.. men nu ska jag inte säga att jag KOMMER ATT STANNA DÄR .. för de då de brukar gå åt H-vete .. *thi hi*
nice :D
förlåt om jag skriver i din tråd men jag kan inte hitta artikeln om töjning, vill så gärna börja lite smått men vill kolla upp allt innan..
// Vanessa
#2 putta upp en artikel åt dig :)

Hej Pimu och alla andra
Själv är jag nästan klar med 16 mm i öra 2 nu. Och jag skulle bara ha max 8 när jag började *hmm*
Har insett att jag får vara glad om jag slutar på 24mm
Men visst är det någe speciellt med å töjja. Vet inte varför jag började egentligen. Inga i min bekantskapskretts gör någe liknande (knappt tattoos enns juh *hmm*
Är väll bara sånn jag är förmodligen
Spännande å se när vi kommer vara nöjda med hålen *hehe*
Ha det gott folket *Kram*
Hehe, snyggt!
De är som med tatueringar, man blir beroende att fortsätta:)
Först skulle jag bara ha 4 mm och så vart de 8 mm och helt plötsligt 10 mm. Men jag har iaf stannat på 10 mm nu mera.. int töjt på länge^^ Fast jag vill nog ändå gå till 12 mm på båda iaf, vi får se:P Är rädd att om jag börjar igen kanske jag inte kan hindra mig själv haha!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Vet hur du menar Lisette. Trodde ju bergis att jag skulle stanna på 10mm när jag (trots tidigare bestämmelse) töjde vidare från 8mm.
Och nu har man alltså 16mm hål *hmm*
Har töjjstav för upp till 18mm hemma… kommer nog att töja vidare snart igen.
Måste dock hitta nån relativt billig töjstav till när jag kommer upp i 24mm
Kostar ju 750kr på det ställe jag brukar handla och det känns på toook för mycket. Men vet att det ska finnas billigare.. gäller bara att leta 
#5 mmm, säger desamma .. vill/måste stanna på 16 mm
#6 billiga finns på http://star-piercing.net/sunshop/
Hehe, ännu ett offer för töj-sjukan ;)
Började så även för mig.. Hittade en träliknande krok på kanske 1,6 mm av en slump på stan som jag tog med mig hem, det var så det började. Sen hittade jag den vackraste kroken jag någonsin sett, inte stor ca 2,5mm men med sniderier eller vad man ska säga. Sagt och gjort.
Sen tappades denna bort, och jag kan ju inte ha ett hål. råkade bli en på 4mm. Av oförklarliga skäl trivdes jag inte med den och skaffade en som inte fanns i mindre storlek än 6mm, så där är jag nu, med planer på en annan krok, som bara råkar vara 6,5.. Som ni märker går det bara åt ena hållet ;)
Paulina

Pimu… Tack, vad bra att ha en sida man kan beställa från nu. Ditt tips uppskattas jättemycket 
#6 Haha jaa, de är ett beroende som sagt:)
Var försiktig med starpiercing bara, dem har lite svårt för att få iväg grejerna ibland. Man brukar få tjata på dem över mail, men tillslut får man de iaf:) Och de är riktigt bra grejer..
#8 hehe neeh de gör de ju inte, därför har man grejer i hela tiden;) När jag hade vanliga hål hade jag typ aldrig något i öronen för att jag inte trivdes me nått.. men nu har man ju liksom tunneln eller hornspiralen i hela tiden:)
#9 Haha jaa de låter lite som mina tankar. När jag hamnat på 8 mm så hitta jag massvis smycken som enbart fanns i 10-12 mm ;)

Jag har precis beställt tre olika storlekar ifrån barbella eller vad dom nu heter. Är fortfarande på 3mm då jag inte haft råd att köpa nya spiraler, men nu när jag har pengar så är det beställt 2x4mm, 2x5mm och 2x6mm. Huh, har bestämt att jag ska upp till 8mm men det lär vi ju se hur det går iafl.

Förresten, skulle någon kunne ge ett tips på hur man får spiraljäklarna(snurrarna) att stanna kvar och inte åka ur? Ska man köra med gummiringar bakom? Har provat köra med gummiringar så dom hålls fast, men jag fick skit ont :(

änvänd ringarna men du behöver inte stoppa dem så att dom ligger kloss mot örat utan stoppa dem nån mm ifrån örat.
#13 hum.. har aldrig vart med om att mina glidit ut.. eller joo, när de ena ville läka och få ur skiten(spiralen) ur örat.. men de var bara att trycka in lite igen. Mina spiraler är i horn visserligen, så materialet kanske gör att dem sitter bättre.
Snyggt!:D
tufft, tufft. ett redigt hål de där:P hehe..
Japp .. så nu är jag nöjd (me de örat) .. bara ett öra kvar .. *thi hi*
Jaa precis.. jag har me ett öra kvar:P Pust! och inte kommer jag mig för att töja klart de heller..(bara 2mm kvar^^) Kommer inte ens så långt att jag köper mig en tunnel i rätt stl;)
he he he .. jag vill o har köpt mina grejjer .. men .. örat vill sig inte riktigt .. höger öra är mkt mer segare än vänstra .. 
snyggt pimu! :D
#22 hehe jaa de brukar vara ett öra som är segare.. mitt är dock vänster mer isf. Och de är högra jag bara har 8mm fortfarande tack vare lathet^^

#0 hur stor är töjningen på bilden?

jag har faktist lyckas hålla mej kvar på 10mm i 1,5 år nu. helt otroligt!
däremot så fick jag lite töj-nojja, så jag har fått upp tungan till 6 mm. hehe.
sen ska jag ev. töja öronen till 12-14mm tror jag. så om någon har ett par snygga svarta tunnlar att sälja i dessa storlekar, säg till!

kan få se bild på tungan har inte set någon med töjsmycke i tungan än annars har jag set det mästa :)
Läckert Pimu! =)
Paulina
He he he .. oj oj, va tiden går .. var juh typ 100 år sen nu .. *asg*
Tack ändå ..
#27 hmmm .. måste vara irriterande att ha en stor klump på tungan .. 
#25 tror de måste vara 14 mm

#26 Jag har töj "spiraler" i 12 mm o 14 mm till salu ..
PM:a ifall du fortfarande är intresserad ..