Coola Accessoarer
hej har ni några coola accessoarer där hema ni vill vissa som går inom tattoo ,piercing eller någon bodmod….
show n tell :)

är det ingen som har något roligt hemma att visa :)
Jag är ju urusel på accesoarbiten ;) Några tatueringsrelaterade plagg har jag väl men det räknas kanske inte riktigt.
Pluggar, tunnlar och liknande (även piercingsmycken) kan man ju använda som accessoar om man vill, dock är jag själv dålig på det (läs: lat).
Paulina

hemma gjorda tunnlar,eller piercing eller något roligt man har köpt spelar ingen roll jag hade bara hoppas på få se saker man inte hittar på ellos eller vanliga smyckes butiken :)
…….kan ju vara att jag är en prylbög bara ;)
Njae, det är nog dåligt med sånt här med dessvärre :P Har precis som AViendha tatueringsrelaterade plagg, men accessoarer vet jag inte…
/Christine
Nae, de beror nog på vad coola accesoarer innebär. Jag har bara vanliga ståltunnlar i öronen, labretsmycken och circular barbels med vanliga runda kulor och koner. Något mer spännande har jag nog inte. Men de är just för att jag tycker de är snyggt med svart, enkelt.
Andra accesoarer använder jag nog knappt. Förutom min tumring och långfingerring jag alltid har på mig. Och nåt halsband ibland. Men de är inte speciellt bodymod relaterat:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

det är väll jag som trode att nästan alla ni skulle vara väll smyckade på hella kroppen…allså ringar halsband osv. typ coola rock,punk,skate….grejor svårt att sätta ord på det eftersom det är så brett med piercing prylar å stilgrejor
jag själv har ton vis med armband,ringar å andra smycken….. som jag nämde över jag är nog en prylbög bara
Hehe, ja jag har en hel del kläder och sånt som är inom rock genren kanske. Om man nu kan sätta in min stil i ett fack:) Men inget direkt coolt för att visa upp:P

jag går silversmide kurs jag kommer att vissa min hemma gjorda ring som jag sabba när jag skulle förminska den…. hoppas jag klarar av att fixa den nu på månda annars har jag en 10mm tunnel helt i silver snart färdig jag kan vissa här…
så det kommer någon bild här iaf :)
Ah, vad kul! Att fixa sina egna smycken vore skit skoj!:)
Jag har ju andra smycken med, förlovningsringen och en tumring. Ofta halsband men det är ju "vanliga", knappast nå man förknippar med detta ;)
Jag har just börjat göra enga smycken, men inte testat silversmide. Det verkar kul, men svårt, får se om engagemang och pengar finns i framtiden =)
Paulina

ja jag ska dit ikväll det är pill… å det är lätt att göra fel om man inte är försiktig,som jag gjorde när jag skulle göra min ring mindre.. tunneln jag gör är nog färdig ikväll…hoppas jag
så här gör man man tar ut en plåt av silver bestämer hur tjock den ska vara sedan bestämer man bredden som 10mm då tar man 10 gånger 10 gånger pi(3,14) så har man hur mycket man ska ta ut av plåten längd sedan hur bred är smak sak
sedan böjer man plåten med tång så bara ändarna möts å så det är något rakt sedan klipper man små bitar av en löd tråd och en vätska som fungerar som ett klister och löder ihop ändarna lägger det i ett bad som kokar den i citronsyra sedan
slipar och jämnar ut den sedan töjer man ut den och jämnar ut den med en hammare så den blir rund och om man vill ha jämn yta på ringen får man slipa den igen sedan polerar den med en polerings maskin
sedan värmer man upp ringen så att copparn i silvert på ytan försvinner lägger den i bad putsar med en borste upprepar tills ringen är vit
då är den färdig :) en vanlig ring 90% består av att slipa ringen

Nja har väl inte mycket direkt, ett par örhängen, ett halsbans med ett hjärta, en förlovningsring, en silverring och en oring.
Qui dormit, non peccat

#13 Skit snygg:) En sån vill jag med ha, fast med andra namn då kanske;P
Jätteläckert! Mycket snyggare än många egenstämplade smycken jag sett folk göra och tom sälja för dyra pengar =) Du kanske skulle trivas på smyckestillverkning.ifokus? Nu är jag inte inne där jättemycket, men om jag inte missminner mig så har de en liten grupp för silversmide. Om inte annat förtjänar den att visas upp ;)
Paulina

#16 Haha jo, fast min fd. sambo heter Elias 
Ja du får visa upp tunnlarna också:)

#18. Ja den passa ju som handen i handsken! Fin var den :)

ja då har jag några tips om man gillar läder hals/armband smycken
www.lash.se köpte ett arm band och hals band där mycket snyggt gjorda inte så dyra ,snabb leverans

har en tunnel färdig ….nästan ,den ska vit badas å poleras så den ser vacker ut den andre är det jobb på kvar tyvärr…massa jobb
det var svårt att göra någon tunnel med bara hammare å tänger å lite känsla
Håller du på med silversmide hemma eller går du någon kurs? jag har hållit på med silversmide så det är roligt att se lite verk! :)

jag går en kort kurs på 7 dagar bara jag har gjort en ring å håller på ett par tunnlar just nu

ska combinera mina tunnlar till ett armband är det tänkt ska se hur det blir :9