Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 1635 ggr
isolement
2009-03-17 03:52
0

Problem med Microdermals

Jag har två microdermals i svanken precis ovanför svanskotan som jag skulle vilja ta bort.
Den ena är ungefär en vecka gammal och den andra bara två dagar.
Den äldre verkar hålla på att stötas ut, och den blev inflamerad när den nya blev ditsatt.

Jag ville egentligen ha microdermals, men lovade min vän och gammla chef (som är piercer sedan ca 5-6 år tillbaka och precis börjat med microdermals) att få öva på mig innan jag riktigt visste vad det innebar.

Hon har heller inte provat att ta bort någon microdermal på någon ännu, men tror att man behöver skära ut dem. Jag kan inte heller be henne ta bort dem.
Jag har sett på internet att vissa "manipulerar" ut dem med hjälp av bindvävsmassage och fortcepts, går det?

Vet någon om det finns nån studio i Malmö som tar bort microdermals?
Kan jag gå till en läkare annars?
Gör det ondare än att sätta i den?

Någon som har erfarenhet av microdermals över huvudtaget?

Tacksam för hjälp!

[disembowel]
2009-03-17 08:53
0

Sålänge du inte vill vara försökskanin längre bör du nog gå till någon annan piercare ja. Det bör definitivt gå i Malmö, det finns ju grymma piercare där (kommer dock ej ihåg namn på studio) som med säkerhet sysslar med microdermals. Jag skulle i alla fall hellre gå till en piercare än läkare för att ta bort mina, känns inte som att läkare är så insatta i microdermals. Jag vet dock inte hur man tar bort dem exakt, har inte gjort det själv en, men en polare tog bort sin och han tyckte det gjorde ondare än själva ingreppet då han satte dit den. Men det kan ju inte spela någon roll sålänge man vill ha bort den liksom :) Hoppas svaret var till någon hjälp i alla fall, känns som jag svamlar lite så här tidigt på morgonen. Lycka till!

Mischa
2009-03-17 09:20
0

troligtvis har läkaren inte en susning om vad det är du satt i skinnet eller hur smycket är utformat och risken blir väl kanske att du får en tämligen smärtsam upplevelse hos läkaren(?)

≧◔◡◔≦

hus-musen
2009-03-17 12:04
0

Man ska kunna vicka ut dem, operation är inte nödvändigt. Men om de är så ömma så kommer de nog att göra ont… De sitter ju lite dumt för att du ska göra det själv oxå..

Qui dormit, non peccat

cj79
2009-03-17 19:28
0

Jag har en mitt på bröstkorgen, sen satte jag dit 2 till så att det blev 3 på rad. Tyvärr blev det infektion i de två nya, så jag tog bort dem själv (en igår och den andra idag). Jag tog helt enkelt en vanlig piercingnål och liksom vidgade det befintliga hålet med den, samtidigt som jag drog i smycket. Fick "skära" ytterst lite med nålen för att hålet skulle bli större och efter lite lirkande ploppade smycket ut med plattans korta ände först. (fick ju känna efter hur den satt och välja att öppna upp lite vid den korta änden). Syns inte mkt efteråt, det drar ihop sig jättefort (det är nu en timme sen jag tog ut den sista och man kan se en prick).

SMMM
2009-03-17 22:35
0

Om du inte haft dem längre så e det bara ta en peang och vicka ut den mindre sidan av plattan som ligger under huden.

Kommer säkert bara ploppa ut då. Känns lite obehagligt men inte direkt ont. (inte för mig iaf).

Matiilda
2009-04-09 02:21
0

min dermal anchor satt jag och pillade med en dag , fastnade med ringen jag har på fingret och råkade slita ut den jäveln, Smärta och blod vill jag lova. Huva ligen .

Men det ska nog gå bra. håller tummarna att det blir så smärtfritt som möjligt