OT - Nu är det klippt!
Jag gjorde nånting väldigt extremt, men det känns ruskigt bra! Behövde en förvandling, var trött på att håret bara hängde. Ja, här ser ni först en före-bild…
/Christine
Okej nu slutar jag… :P
/Christine

Tufft, vilken förvandling! :D Skulle också vilja göra någon så stor förändring, men jag har aldrig hittat nån frisör jag trivs hos…

fan va häftigt!! jättesnyggt!
Häftigt! Den passar dig jättebra! Impad att du vågade göra en sådan stor förändring ändå, det är det inte många som har mod till ;)
Paulina

snyggt! du passar mycket bättre i den nya frisyren än den gamla tycker jag iaf! 
Qui dormit, non peccat

Harligt!!
Jag alskar att gora drastiska forandringar med mitt har :D
// Amanda
Tack alla söta människor! Känns verkligen jätteskönt! Var så trött på den gamla röda färgen, utväxten och att det mest bara hängde. De enda kraven jag hade var kort lugg och mörk färg utan röda nyanser och se vad snygg jag blev :D har fått jättemånga fina komplimanger från både kunder och anställda i butiken idag (jag jobbar som butiksdemonstratis men är inte anställd av butiken alltså…)
/Christine
Vilken förändring det blev och bra blev det med :)
Oj, det var radikal förändrig, men snyggt!
Ni är för söta! 
/Christine
Jag säger desamma här, de vart skit snyggt och tufft! Och du snodde min ide!:P Vi tänker för lika Christine!
När jag får pengar ska jag ta och klippa kort också. Men min anledning är inte riktigt desamma:P
Och färgen! så himla coolt.. gjorde du de hos frisör? färgen alltså..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Tack Lisette! Ja, jag har gjort för många misstag med färgning hemma så jag gjorde allt hos frisör. Fick sitta 3,5 timme, klippa, bleka, så kom slingorna i och sen resten av färgen :)
/Christine
#18 Jätte coolt! Ser att du har en lila färg i också, och sådana slingor vill jag ha i mitt hår. Har gjort det två gånger men färgen åker liksom ur inom två veckor :( och då är jag endå blond. (blekt) Har du extrem färg i?

Skitsnyggt!
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Hehe 3.5 timme.. ja de är ju härligt!:P Vad gick de på då?
#19 - Ja, inte vet jag vad hon använde för färg :P Prata med din frisör om oljefläckar för det är så det kallas när man gör sådär.
#20 - Tackar :D
#21 - Ja, vill du verkligen veta det? :P hehe 1670:-, men jag fick låna en del av Jesper, annars hade jag aldrig kommit iväg.
/Christine
Hahah.. herre min je! De var inte illa pinkat inte..
När jag klippte och färga i två färger gick de på 800:- hos min friss.. tyckte de var dyrt;P
Ja, nu är ju hon känd för att vara ganska dyr, men otroligt duktig! Tror hon tar typ 500 bara för att klippa…
/Christine

#22 shit 1670? de var inte billigt det! min frisör tar för klippning + tre färger( tog typ 3 timmar att göra) 600kr! fats han är väldigt billig ioförsig med tanke på mitt långa hår!
men så länge du är nöjd o de tycker jag verkligen att du ska vara
Qui dormit, non peccat
Men vad är det för billiga frisörer ni går til? :O Är det bara i örebro dom är så dyra..?
/Christine

#26 min ligger i sthlm, har aldrig varit till örebro så jag vet inte
glömde säga att jag får ioförsig norrlandsrabatt oxå, för att frisören tycker att vi norrländska tjejer är mycket trevligare än stockholmarna=)
Qui dormit, non peccat
Haha, schysst! Kan inte annat än hålla med omdet. Här ligger de flesta frisörerna runt 300-400 för att klippa bara. Och jag får inte ens rabbatt hos hon som jag går till "normalt" sett som känner min bror, hmpf!
/Christine

#28 oj 300-400 för en klippning är ganska mycket.. eller ja de kan du väl få betala om du går in på de "finare" delarna av sthlm oxå ioförsig.. personligen tycker jag att de är hutlöst dyrt! jag betalar 120 kr för en klippning o då har jag hår ner till midjan=)
Qui dormit, non peccat
Nästan så jag skulle flytta till sthlm bara för det! Men priserna har stikit otroligt, minns när jag började betala min frisör själv, då kostade det typ 150 hos min "vanliga". Dom som är billigare här i stan är mest tantfriseringar :P
/Christine

#30 haha jo tantfriseringar o hemmafrisörer brukar vara billiga, men inte direkt skickliga
därför är jag så nöjd med min frisör, han har en bra blick för frisyrer som passar ens ansikte, samtidigt som han verkligen lyssnar på vad man vill ha! man kan ta med en bok med vilken galen komplicerad frisyr som helst o han fixar det
Qui dormit, non peccat
Hehe, då vet jag vem jag ska kontakt om jag flyttar till sthlm och behöver en frisör :) Så kan jag dra till med lite norrlänsk dialekt med :D
/Christine

#32 jajamen gör det
Qui dormit, non peccat
Herregud vad billigt. Jag är van vid att en klippning inte kostar under 300 kr. Då är det på flera olika orter stora som små. När jag går till frisören räknar jag inte med under 1000 kr. Att christines gick på mycke har nog med att göra att det blektes och slingades. Men vilken lång tid. 2 timmar brukar man räkna på för klipp och sling. Har nog aldrig tagit så långtid för mig, inte ens när hela håret skulle slingas i hätta när jag hade riktigt långt hår och då va den en elev som gjorde det.
#19 Sån där färg brukar lätt gå ur.
För att inflika i prisdiskussionen så tar den frisören jag brukade gå till mellan 1200 och 1400 för klippning och färgning, eller slingning beroende på behandling, så jag tycker inte att det var så farligt =) Det är ju värt det när man blir riktigt nöjd med.
Paulina
Min frisör tar ungefär 340:- för klippning bara. Och hon är rätt populär och det är ett bra ställe.
Och sen är det alltså typ 450:- för att färga oavsett hur många färger.
Men men.. ska man vara fin får man även lida i plånboken;P
Ja, det var värt varenda korvöre! Men hur jag ska kunna betala till jesper vet jag inte, men det är nog ingen brådska :P Ska kika in till henne snart igen och kolla vad hon tar för att färga utväxten och toppa av det när det blir för långt.
/Christine

Hus-Musen - Vilken frisör går du hos i Stockholm, vart ligger den?
Jag är på jakt efter en frisör som är duktig och har koll på lite tuffare frisyrer och färger :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Oj vad snygg du blev i den frisyren.Du har så vackra ögon och de kom verkligen till sin rätta med den frisyren.
Oj, tack
Jag trivs verkligen jättebra, men det börjar bli dags att klippa och färga igen nu.
/Christine