nemen?
Först måste jag ju säga att jag diggar "ifocus" mycket, visste inte ens det fanns "bodyart" Men det är bra, för nu sitter jag här och töjjer mina öron.
Jag vet man ska gå försiktigt fram, inte spräcka osv.
Jag har väl nu 8 mm och ska upp till 12 mm.
Jag funderar på om hur mycket egentligen kan töja enbart idag? Alla säger så mycket olika. men men..
Jag gick från "vanliga" hålet - 4 mm först, jag töjde detta på en dag, sen lät jag ju det läka självklart. sen efter kanske ett par månader gick jag från 4-8 mm. Tror det tog 1 och ½ dag.,alltså, jag pressar lite lite åt gången, väntar en stund, sen igen. ..
Båda töjningarna har jag använt spiral.
Nu idag har jag "tapers" tror det heter så?Kan jag ändå pressa allt idag, även om försiktigt!
Svara snaaabbt ! :D
(liten bild på töjningen, ena iaf)
Välkommen hit!
Generellt säger man ofta 1mm i månaden, men det är ju i relation till ens egna kropp man måste ställa det. Vissa kan skynda lite, vissa tar mycket längre tid på sig.
Dock kan det vara vettigt att ta det sakta även om man kan göra det fortare för även om man inte spräcker och får en blowout och alla otrevliga komplikationer, så läker örat antagligen bättre och hålet blir jämnare. Men det är svårt att hejda när man har "gummiöron" och gärna vill upp i sin storlek, har lite åt det hålet själv ;)
Låt det gå ett tag, för även om det verkar läkt så är huden skörare i början såklart. Skynda långsamt, du hinner ;)
Paulina

Okey, jo det är väl så. Men man vill ju gärna gjort det igår.. Är inte fint heller när det står ut så mycket. därför egentligen det är bättre med spiral. menmen.. töjer inget mer idag. Så får vi se om jag kanske ändå töjer lite mer imorgon!
Thx !
Du känner själv hur långt du kan gå. Gör de inte ont som tusan och börjar blöda så är de ju fortfarande okej. Bränner till lite gör det, men ont ska de verkligen inte göra.
Och är de så då, för dig, att de inte gör ont och du kan fortsätta - så gör det då :)
Men så kan man även ta de lite lungt, eftersom hålen blir snyggare då. Om man stressar behöver de inte endast vara att de blir spärckt. Utan de kan också bli att man får blow-out på den sidan du pressar utåt på. Och även så kallad "kattrumpa", vilket inte är jätte vackert eller bra.
Så använd sunt förnuft helt enkelt. Att gå från 4 mm - 8 mm på en dag tycker jag själv låter alldeles för fort. Jag gick själv från vanliga hål till 4 mm på 4 dagar, vilket är rätt snabbt det också. Men som sagt, sunt förnuft.
Och i högre storlekar är de större risker också, så ta de lugnare nu.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

jag vet att det är olika hål för olika öron,
som min bror han töjde 8mm men han kan få in sina 8mm tunnlar utan att skruva av dom :S så hur elastiska dom är allså ju lättare att töja är det att man har hårda öron ska man nog använda vikter mjuka öron kan man töja
men fråga inte mig jag gör allt på felsätt gick från 0-6mm på 4 dagar ;)

Jag kan ju säga att jag får ut töjningarna ur båda mina öron utan att skruva av dem, och då har jag 14mm och 18mm. Jag gjorde också den dumma grejen att töja från 3.8mm till 10mm på ett dygn. Spräckte örat och fick världens infektering som höll på i ungefär en månad. Dum som jag var gjorde jag om det fast med en 8mm 2mån senare.
Jag hade inte gått 4mm på en gång i nuläget. Och jag tycker det är rätt korkat att gå så snabbt fram. Vad gör man när man är uppe i rätt storlek men ändå vill töja mer, jo.. töjer mer.

Tack för alla svar..
Korkat nog blev det helt skit allt! Spräckte nog ena hålet lite, så satte i mina vanliga tunnlar, skit ! Tar det lugnare nästa gång. Så, back on 8mm men har ju mig själv att skylla..
Vad är bäst att töja med egentligen?

#6 Jag töjer med töjhorn och det funkar jättebra. Samt spiraler som ökar lite i storlek

jag tycker att det bästa är claws eller spiks gillar inte spiraler men har man lätt att spräcka örat så kör spiraler

Jag tycker spiraler är bäst, man får ett bra fäste att hålla i, sen går det smidigast.

Jag töjer med gängtejp just nu. Det är bra när man har svårtöjda öron eftersom man själv kan välja att töja väldigt lite åt gången. Spiraler är bra, men jobbigt när man kommer upp i storlek, då de blir så stora och tjocka. Tyckte det var lite jobbigt att ha en stor spiral när man skulle sova t.ex. :/

10: Gängtejp? Hänger inte riktigt med :) Förklara vad det är så jag förstår :D
#11 En slags tejp som man kan sätta dit på smyckena man töjer med, så dem ökar i storlek.

Okey det ska jag nog testa, är så sugen på att töja mer nu!
#13 hehe, ja de är man väl alltid 

#14 Jaa det är väl så :D