Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 10237 ggr
AnnaJohanssons
0

Kliande/svullen tatuering

Jag har en tatuering i svanken som jag gjorde för snart fem år sedan. Lite då och då svullnar vissa partier av tatueringen upp och kliar/sticks. Vad kan detta bero på?

murderdolls
0

min tatuering gör så när jag blir väldigt varm. tex när man har feber och ibland innan mens så blir den lite svullen också. Men man får hålla i åtanke att ens tatuering eg är ett snyggt ärr ;) och alla mina ärr reagerar likadant som mina tatueringar när jag blir varm ;)

Aviendha
0

Även mina går upp en liten aning om jag är varm, men oftast om jag har feber eller liknande. Dock har ingen av mina kliats efter läkning.

Liss
0

Som dem säger, så kan de bero på väder och reaktioner på andra saker. Blir man varm kan de "stå" upp lite och även när man är sjuk etc.

Så de är inget ovanligt. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

stalgren
0

ni tror inte det har med färgen att göra ?

[jenkass]
0

det kan bli så om man t.ex. kliar på tatueringen, det är kroppens sätt att reagera när den blir irriterad. sen kan det oxå vara tatueraren som gått för djupt/hårt med nålen. Är det bara en viss färg på tatueringen som svullnar kan det vara att man är extra känslig mot just den.

JossanH
1

Min tattoo på armen svullar nåt sjukt om jag kliat på den eller gjort armen irriterad på nåt vis. Men så blir æven mina ærr på kroppen.

Sajtvärd på Iller.ifokus