Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 5461 ggr
Kvadding
1

Knutor bakom kindpiercing?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I juli var jag och gjorde kindpiercingar hos Ed i göteborg… nu för några veckor sen vaknade jag en morgon och det var en hård knuta som var bakom min ena kindpiercing… som sen blev blå (blåmärke)… jag tänkte att det nog skulle försvinna av sig själv.. men nu, flera veckor senare är det fortfarande kvar och det har även blivit likadant på andra sidan…

Se bild,är detta något normalt? kommer det att förbli så?!

Mischa
0

det kan inte vara en irriterad/infekterat spottkörtel eller liknande, är det samma på insidan? har aldrig sett något sådant innan, gå tillbaka och hör med piercaren.

≧◔◡◔≦

JossanH
0

Har aldrig hört om något sådant innan! Har en kompis som haft sina kindpiercingar i typ 4 år och hon har aldrig haft några sådanna problem vad jag vet. Har aldrig sett något.

Det låter lite som att det skulle vara brosk som bildats eller något..

Med tanke på att det blivit ett blåmärke så skulle jag gissa på att det blivit någon ficka inne i kinden som blivit infekterad och varfylld och som kanske förstört några blodkärl- men med tanke att det är likadant på andra kinden också låter det väldigt underligt.

Alla människors kroppar läker olika och reagerar på olika sätt vid "skador". Kanske har det bara blivit en reaktion av läkningen?? Kanske de försvinner om du tvättar dom morgon och kväll med koksaltlösning? Kanske har du fått permanent ärrbildning?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

Gå till piercaren, han/hon kanske vet, anars kan de hjälpa till på vårdcentralen.

Kvadding
0

jag misstänker att det skett när jag sovit… att jag typ fastnat i kudden eller nåt så att huden blivit irriterad…. hm… hoppas fan verkligen att skiten snart försvinner för de e ingen vacker syn!

Kvadding
0

*putt*

Jenahbella
0

har du vart hos piercaren och frågat?

AmandaX
0

Hej! det hände exakt likadant efter att jag piercat mina kinder och detta är inget som du ska oroa dig över! så lyssna inte på vad de andra säger om detta. 

När jag fick min "knuta" så ringde jag direkt till ed´s piercing, och han jag pratade med sa att det är helt normalt att det blir så, eftersom det är tjockt i kinden bildas det nån slags sårsaft eller nått och sen vet jag inte vad som händer med det blir som hårda knutor. Dom går bort sen, och då blir det som normalt i kinden.

hoppas detta hjälpte dig lite :)

gurrae
0

Jag har ju dock inte cheek piercing men det är grymmt snyggt så vi får väll hoppas att dom går bort. Men tror inte det är någon större fara Glad

AmandaX
0

japp det är grymt snyggt.  Glad

mina kommer nog om nån dag.. hoppas dom försvinner snabbt sen.

IdaS-A
0

är de borta nu?

Kvadding
0

dom var fyllda med var…. så jag tog en 1.2mm kanyl o "köttade" runder lite så att dom tömdes… detta fick jag göra några gånger i veckan… sen hade jag LHPsalva med plåster över… sen till slut tog jag ut kindpiercingarna och rengjorde dom ordentligt lite varannan dag… o nu är dom så gott som helt bra… dock hade det blivit lite hård ärrvävnad bakom min vänstra kindpiercing, det beror på att det var den som klabbade mest.. så den har jag ju köttat som fan med kanylen.. men den kommer blekna o försvinna sen så de gör inget…