Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 2596 ggr
artdesiu
0

Få old school-sleave att dölja..

Vill inom en inte alltför avlägsen framtid tatuera över en del gamla ärr. Då jag är otroligt förtjust i old school som tatueringsstil skulle jag vilja ha en sleave av denna typ.

Det problem jag har är ett hitta en bra lösning på hur jag på ett bra sätt ska gå till väga för att finna täckande motiv. Old school är, så som jag ser det, en egentligen ganska "plottrig" stil, och småknepig att binda ihop till en helhet på ett bra vis.

Skulle vara jättetacksam för alla tips jag kan få gällande mitt problem. Skulle även gärna höra om andras erfarenheter med sleaves, vad är ungefärlig kostnad/tid?

/Emma.

stalgren
0

oj,ja jag gör en sleave nu… tid jag är på min tredje sittning kostar 1000/h där jag är har suttit ca 6h än och har halva kvar min har massa detaljer på alla stälen så det kan ta lite xtra tid men få det som man vill ha så är det värt det

har inga råd just nu om old school efter som dom flesta tatueringar är old school typ stjärnor,pinup,fåglar,hjärtan,skulls…osv.Skrattande

artdesiu
0

#1. Ah, nice. Men kör du på old school då? Olika stilar är ju olika mycket avancerade och tar olika mycket tid, menar jag.

De flesta är ju inte old school, om än rätt många.

Aviendha
0

Det du kan göra är ju att se ut olika "komponenter" du vill ha med i din tatuering och ta med och visa/berätta för tatueraren hur du vill ha den, hur den ska sitta och täcka så kan han/hon rita upp den så den blir så bra som möjligt för just dig. Visst kan den verka plottrig, men en bra tatuerare har inte några större svårigheter att få ihop det hela, det är deras jobb =)

Sök inspiration på webben, det finns en hel del att glutta på bland våra länkar om du inte redan sett dem.

Själv önskar jag mig en halv sleeve i old-school, det är snyggt! =)

artdesiu
0

#3. Mjo, hade tänkt göra det. Ville mest bara skaffa mig lite av andras åsikter först.

Halvsleaves är också snyggt, men då min ska täcka en del gamla ärr så behöver den gå ner över underarmen också. (:

Liss
0

Hur lång tid och vad den kommer gå på, är alldeles utefter hur stor yta du ska ha de på och hur mycket detaljer det är, hur mycket material som går åt etc.

Sen får du ju som sagt hitta vad du gillar och lämna in till tatueraren, sen brukar man ofta ha bakgrund på en sleeve som täcker resterande eller hur man ska säga. Så man måste ju inte ha specifika motiv över hela armen om man inte vill de, utan man kan till exempel lägga till moln/vågor/rök etc bakom allting.

Och de där kan du snacka ihop dig med tatueraren om också, artisten vet hur han/hon fixar de på bästa vis med ärr också :)

Jag har bokad tid i Juni och ska göra en halv sleeve i Old/New school. Och första sittningen är på 3 timmar. Har också väldigt tunna armar, så får se hur långt de kommer på första gången.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

murderdolls
0

old school behöver inte vara plottrigt, det beror helt och hållet på hur man själv väljer att kominera motiven :D

stalgren
0

jag kör min stil det är japansk tecknat / graffiti / old school….något sånt :)