Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3468 ggr
DesireEsmeralda
0

Dermal på halsen

Jag ska göra en dermal i halsgropen. Skulle gjort den i höstas men eftersom jag har vitaminbrist (B12 bla) som jag håller på att få bukt med, ville inte min piercare göra den (och jag vill ju att den ska läka bra).

Har någon annan här en sån? Jag undrar eftersom jag nu läst någonstans att det inte är bra att sätta den på halsen eftersom huden rör sig så mycket där. Kan det stämma? Jag trodde att en Dermal klarade av sånt bättre än vad "vanliga" piercingar gör.

Kommer nog att göra den oavsett (har blivit helt kär…Flört), men vore intressant att höra vad ni tror.

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

[jenkass]
0

precis som du själv säger så är det många som inte gör dermals på tunn hud där den rör sig mycket. (typ hals/handled) Men enligt min mening så tror jag inte detta är omöjligt. jag skulle vilja påstå att dermals fortfarande är såpass nytt här i sverige och är på "tillväxtstadiet" just nu. så nån gång inom en snar framtid så kommer nog smyckena och metoderna som används vara smidigare utvecklade osv.

Aviendha
0

Håller med jenkass. Men som du säger så är en dermal lämpligare på rörlig hud, eftersom den bara har ett ingångshål, och inte kan slita mellan de två som blir av en piercing.

Har sett flera bilder på de som har dermals just i halsgropen, så det verkar ju funka. Men din piercare var väl positiv med idén, men inte till B12-bristen, eller förstod jag dig fel? Isf borde ju piercaren ha bedömt att det är ok att ha den där tänkte jag.

DesireEsmeralda
0

Min piercare var väldigt positiv och tyckte det skulle passa mig bra (har haft honom sen tio år tillbaka = Markus på East =bäst…Glad) men han ville helst inte göra den förrän jag är helt frisk. Ska självklart fråga honom om det vid tillfälle, men undrade bara om någon har erfarenhet av en sådan…

DesireEsmeralda
0

Glömde säga: tack för svaren! Glad

Sen undrar jag en annan sak angående dermals. Har förstått (efter att läst eran fina artikel ang detta) att det finns några alternativ, typ dermal anchor (som jag antatt att jag ska få) och microdermal. Den första ser ut som en ankare…Obestämd(typ) och den andra som en krok (typ, igen). Någon som har nån koll på vilken som är bäst, vanligast mm?

[Mova]
1

Jag skulle ha min översta dermal i halsgropen, men fick inte ha det för piercan för att om jag böjde huvudet bakot så kom dermalen en bit upp på halsen för huden rörde sig så mycket. Visst kan det kanske ha ändrat sig att de tyckar att det går där, för jag gjorde mina när de pracis hade börjat göra dom (de kanske inte var lika kunniga då som nu) ;) kommer bli jätte fint!! =)

DesireEsmeralda
0

På måndag ska jag till läkaren och få provsvaren. Hoppas hoppas hoppas att jag börjar få bukt på mina bristsjukdomar. Längtar galet mycket efter att få göra min dermal.

Pratade med några piercare på tattoobåten och det var väldigt olika åsikter bland dem. Några tyckte att det inte är några problem alls att ha i halsgropen, medan andra ansåg att risken är stor at man får problem eftersom huden rör sig så mycket. Har två kompisar som är piercare och de säger olika också. Blir lite smått förvirrad….

Ja ja. Enda sättet att få reda på om det funkar för mig är ju att prova..Cool

dima
0

#0 jag har en och det funkar perfekt!.. Den är väl inte läkt än men än har jag inte ens kännt av den! Hmm.. förrutom när den gjordes då!!Skrattande

mandariiin
0

enkel förklaring:

dermal anchors är den gamla metoden och modellan av smycken då den delan som sitter unden huden är större.

microdermals är den nya metoden då delen under huden är mycket mindre, och det är lättare att sätta i / ta ur smycket.