Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 9656 ggr
dragontear86
0

Tungpiercing

Hej!

Funderar å göra en piersing i tungan, men verkar som jag har segt läkkött när de gäller piersingar. Varar de från den i munnen? å hur lång tid brukar de ta för den å läka??

Karmatarerskanise
0

Jag har också dåligt läkekött, och det tog lång tid innan min läkte i tungaan. Och visst kom det sårvätska/var från hålet ibland. Men jag ångrar mig inte.

Har tyvärr fått ta ut den eftersom den skavde på tandköttet och tänderna. Saknar den.

siso
0

Hejsan,

Min piercing är ungefär ett år gammal och fungerar nu hur bra som helst. Det tog dock ett tag innan det började fungera och jag var nästan beredd på att plocka ur den. De första dagarna gjorde det enormt ont, varade och spände. Jag kunde inte äta och knappt dricka. Efter ungefär en veckqa började det lugna ner sig. Skulle inte kunmna tänka mig att göra en till Tungpiercing eller sådär då det gjorde enormt ont under läkningsprocess.

Tjo!

Markegard
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.

Jag gjorde min första piercing i tungan för ett par år sen, jag kan inte minnas exakt hur lång tid det tog innan den läkte. (Men sen har jag nog bra läkkött)

Jag minns att jag åt alla mat, festade och pussades en massa redan dagarna efter! Kanske inte var det bästa, men tvättade mig alltid nogrannt med vatten/ munskölj efter dryck/rök/mat osv. Jag lekte en massa och var sådär allmänt "Min piercing är coolast"

det är väl inte direkt var som kommer från tungan, det låter ju jätte opfhigt men någon slags vätska, sårvätska som någon skriver här med, det märker man ju inte direkt av!

För ca 2 år sen gjorde jag ett till hål i tungan, den skötte jag verkligen bra.

Tvättade med munskölj 2ggr dagligen, morgon/kväll, allt däremellan med vatten (gurgla runt) Den piercing läkte på 2 veckor, då var det som den suttit sen den första. .

Man ska nog aldrig övertvätta en piercing och bara låta den vara, så blir det bäst. Svullnaden kan man inte göra så mycket åt, men det är fan värt det.

Lycka till !

bifogar en bild på min jätte svullna tunga, direkt tagen efter andra hålet var gjort !

dragontear86
0

oki. tack för svaren. men låter som de e olika med hur ont de gör.. men min navelpiersing får läka innan jag tar i tungan iaf.. men  nu har man lite mer info så man vet lte mer:)

Aviendha
0

Nog är det olika =) Min kändes knappt, det nöp och knastrade till. Svällde inte mycket och var hel innan jag visste ordet av som jag tyckte det ;)

dragontear86
2

hört från en del att de gör jätteont, å en del säger de känns knappt.. jag blir väl den de känns mäst på då.. brukar ha den turen.. haha.. men dröjer nog ett tag innan.. för naveln verkar vara trög med att läka..

JeppJepp
0

Naveln var bland det första jag gjorde också. Och den läkte extremt segt. Tog två månader och smyckesbyte innan den läkte.
Men efter det har det rullat på fint, tungan tog 4 veckor, (gjorde inte nämbart ont, visst det känns ju men det är en hanterbar smärta) genital på ungefär samma tid.
Så naveln har varit den ''krångliga'' på mig.
Lycka till! =)

dragontear86
0

har haft den i naveln i snart tre å den har knappt läkt något.. men näsan tog nästan ett år å läka helt.. så får väl se.. har ej ont i naveln.. men de e irriterande att den inte läker.. tack så mycke=)

Markegard
0

#8, har du haft den i tre år och den inte läkt än? . hur menar du då? varar det och så, eller är den bara irriterad som du säger ? tycker jag låter jätte konstigt, kan det verkligen vara bra ? Inte funderat på att ta ut den då?!

JeppJepp
1

Byta smycke kanske? Har du testat det?
Kan ju vara smycket som irriterar

dragontear86
0

menarde månader.. fick bråttom när jag skrev tydligen.. menade månader inte år..men den varar å e irriterad

JeppJepp
0

Näe min var så tvättade jag med provon på morgonen, och satt med varm/lagom ljummen koksaltlösning på i en kvart eller så på kvällen. Samt bytte smycke.
Efter det läkte det fort och fint.

dragontear86
0

ska man byta smycke när de varar å e infekterat?? trodde man skulle byta när de va läkt.. men ska kanske testa å byta smycke då.. va e de provon?? vart får man tag på de??

JeppJepp
0

Man ska egentligen vänta till det är läkt, men ibland är det nästan nödvändigt att byta smycke. Gå tillbaka till stället där du gjorde det så hjälper dom dig nog gladeligen att byta smycke, brukar inte vara några problem.

Provon är en bakteriedödande tvål som jag använt både till navel och genital, var det jag fick med när jag hade piercat mig.
Gjorde det på tribe i göteborg och du kan beställa det från deras webbshop

http://shop.tribe.se/

Liss
0

Dragonheart; naveln kan ta 3-12 månader att läka, så de är normalt att de tar sin tid. De är trotts allt en ytlig piercing, och dem har tendens att ta mer tid på sig en andra.

Och byta smycke ska du inte göra förän det är helt läkt. Undantag är ifall smycket är alldeles för kort eller för långt och irriterar på så sätt. Men tycker du de verkar lite lurigt, så gå till piercaren och rådfråga.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

dragontear86
0

oki.. för piersaren sa att jag ej skulle byta förens de va läkt.. men fick byta en gång för första staven va för kort.. så fick gå å köpa en längre läkstav.. den första va uppenbarligen inte de.. för den åkte nästan in i hålet så att säga.. men då vet jag iaf att de inte e någon större fara än.. har ju bara gått tre månader på ett ungefär..