Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 1530 ggr
Tussebus
0

Tips på tattuering?

Min fru och jag är supersugna på att skaffa likadana tatueringar. Grejen e bara att vi inte rikitgt vet vad vi vill ha. Nåt coolt men inte tribal. Helst kanske nåt japanskt tecken eller nåt då vi båda tränar karate. Det hade varit lite småhäftigt…

Kan ni inte lägga upp en bildtråd på olika grejer som ni själva har/ skulle vilja ha så man får lite inspiration?

Kan nämna att jag har en liten skev tatuering japanskt tecken som står för kärlek, i svanken, typ strax ovanför sakrum.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Aviendha
0

Kanske ett citat som beskriver er/ert förhållande? Finns det någon symbol/bild/sak som ni båda uppskattar/får styrka ur/reflekterar er kärlek?

Tycker idén är jättehärlig! Det svåra är väl att man är två viljor istället för en ;)

[jenkass]
0

jag tycker oxå iden om att ha något som representerar ert förhållande är kul. har sett en bild på ett par som hade en text tatuerad (kommer ej ihåg va det stod) men på killen så gick texten i en halvcirkel på underarmen och så hade tjejen resten av texten i en halvcirkel på sin underarm, och när de satte ihop sina underarmar så såg man att texten hörde ihop som en hel cirkel.

förstod man den beskrivningen? haha

Aviendha
0

Jag förstod! =) Det tyckte jag var en underbar idé!

Tussebus
0

Jag förstod. Det lät coolt.

Var på kroppen är det bäst att tatuera sig egentligen? Har nog inte lust att ha den på armen o min fru vill ej ha den i nacken. Återstår då bara ryggen, men det får inte vara förstort heller Glad

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Aviendha
0

Det fins ju massor kvar! ;)

Ryggen, ja där har man massor med fin yta. Annars fungerar fötter, vader, lår, rumpa, höfter, mage, revbenen, bröstet osv ;) Allt efter tycke och smak.

Vet inte om ni sett det eller inte, men bland våra länkar finns en hel del att kika på i bildväg som kan ge inspiration. Både för motiv och placering.

hus-musen
0

bästa vore väl om ni valde något som visar er som personer kanske=) Om ni inte gillar vanliga namntattueringar då, man kan ju göra smeknamn eller initsialer med någon symbol till!

Placeringen, hmm, kanske på handleden om ni ofta går runt och håller händerna? Eller på vaden eller nått=)

Qui dormit, non peccat

Tussebus
0

#5 det hade jag missat. Så bra! Det ska genast snokas där Flört.

#6: iofs låter handleden lite häftigt. Är bara rädd för smärtan hihi. Fast när jag gjorde i ryggslutet kändes det inte så mycket…

Aviendha
0

Pain is temporary, glory is forever ;) Skämtåsido, det lär kännas, men det går över fort med =)

Tussebus
0

Sant, så sant. Det tog ett tag innan jag vande mig vid min tatuering. Ibland när jag såg mig i spegeln blev jag rädd att jag hade en insekt där! haha