Piercing i näsan :)
Hejsan!=)
Vill så gärna ha en piercing i näsan. Jag undrar om det gör mkt ont? =) Ska antagligen göra det snart :D Längtar.

Visst sved det till men det var över på en sekund. Trodde det skulle kännas så mycket mer än vad det gjorde :) Lycka till!
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Okeej, =) Taack för svaret :D
Antar att du menar i näsvingen? De går så fort, så man hinner inte känna speciellt mycket. Kan värka lite efteråt, men de är ingen hemsk smärta inte.. De är lätt avklarat.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jau, i näsvingen =) Okeejj, hehe ^^ Hur långt tar det ungefär innan det läker? =)

Min tog ganska lång tid. Jag rengjorde den med klorhexidinsprit som torkade ut den helt, sedan fick jag infektion… men det löste sig :)
Tror det tog 4-5 månader innan den var läkt. Vet dock inte hur lång tid det brukar ta innan piercingar i näsvingen är läkta :)
6-8 veckor brukar man säga om näsvingen, men så är de individuellt hur fort de går för just dig. Om du har bra läkkött eller inte och så vidare.
Och jag vart lite snorig precis efter också, kan jag ju tillägga. Men de är ju inte hela världen;)
Aha, okejj =) 6-8 veckor var ju inte så länge^^ =) Taack för alla svar :D

Det är så snyggt med piercing i näsvingen, jag ska också göra det sedan hade jag tänkt..
det är som sagt helt individuellt. min kändes ingenting alls.
#9 Ah, visst e dt :D
Kommer antagligen att pierca mig imorgon :D Längtar^^

Oftast har man ju ganska små storlekar i näsan, och en liten nål gör ju inte alltför ont att sticka med.
Jag har två nesrils (i näsvingarna) och har gjort ena med kanyl andre med "pistol". Jag var medveten om mitt misstag och ångrar mig nu. Det är värt att ebtala mer för att få det gjort med kaynl för min krånglade jääte länge!
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
#14 Aha, okejj :) aah, har hört att det är bättre med kanyl, så jag ska ha kanyl ^^
Har piercat mig idag! Wiho =) Gjorde faktiskt lite ont, men inte så ont som jag trodde =) Min näsa är lite öm nu, men det är det värt :D Gjorde det med kanyl ^^

Härligt! Du får visa bild sen :)
Bild vill vi ha:)
Jajjemen! :) hehe
hoppas jag inte förstör tråden .. me en fråga ..
.. är de åldersgräns på att pierca näsvingen?
(min snart 12 åriga dotter vill ha en)
#20 Jag fick ta med min mamma, och jag e snart 16 ^^ Föräldern måste skriva på en lapp där ifall om man är minderårig. :)
#20 oj, glömde skriva…. Vet inte vad det e för åldersgräns :)
ok .. tack för svaret .. 
#23 Ingen orsak :D
Seriösa studios tar bara 18 år eller äldre. Sen finns de vissa som tar 16 år med målsman, dem kan med vara seriösa.. men jag själv ser dem inte som lika seriösa, som dem som faktist håller 18 års gränsen.
Så är din dotter bara 12 år, Pimu, tycker jag hon kan vänta ett bra tag till:) Fast de är ju upp till dig.
Neej .. inte har jag tillåtit henne att göra de på några år än .. 

Vad jag har hört så ska näsvingen vara ett av de svårarde ställen att läka

# 27 Jag har haft min i nästan tio år och den är konstant litet irriterad
Den drar dessutom ihop sig direkt, bara jag byter smycke..
Smärtan då… Det är den ondaste jag har gjort, men jag är inte direkt erfaren har bara i naveln, näsan, och läppen utöver öronen då
Har haft min i en vecka imorgon =) De två första dagarna va hela näsan öm. Men nu gör det nästan inte ont alls, knappt heller när man rör vid näsvingen =) Skönt^^ Men vad jag har märkt, så "klickar" det i typ brosket när man rynkar på den m.m., tror det har kommit nu pga piercingen,för den har inte gjort så innan xD
Är så himla nöjd med den! :D

Ser superfint ut! 
#31 Hihi, taack 
Haha, märkte nu att bilden är spegelvänd xD Har piercingen i vänster näsvinge 

#33 Haha, skillat där 

#20, Jag vet en ung tjej som lyckades göra hål i näsan när hon var 11 år. Hon var till en guldsmedsaffär och ville ta hål i näsan, men eftersom att hon måste ha föräldrarna samtycke så ringde hon hem ifrån butiken & frågade om hon fick ta hål, föräldrarna trodde hon menade i örat så dom sa ja och sedan kommer tjejen hem med en nypiercad näsa, så hon lurade dom kan man säga,;)
#35 Jo, de är lätt hänt att de blir så .. 

Barn kan vara lite luriga & busiga ibland när det är ngt som dom verkligen vill. :)
Konstigt att inte Guldsmedsbutikerna & sånt har ngn åldergräns för håltagning i ex. näsan när dom seriösa piercarna har det.. Och att ngn förälder är/ska med även om barnen "bara" ska ta vanliga hål i öronen..

Jag är lite sugen på att pierca ena näsvingen, men vet inte om jag vågar, vill och klarar av det…
Har både ångest, släktingar som är emot piercingar och även en pojkvän som inte kommer gilla alls det.
Tänkt på det några gånger under åren, men aldrig direkt bestämt mig för att göra det.
Men hur är det om man tex vill "ta bort" den?
Växer hålet igen snyggt igen eller sådär?
Skulle gärna vilja veta hur de gör hålet med själva kanylen.. skjuter de in den för hand, eller med maskin?
Lite mer ingående alltså, så det känns mer tryggt att veta, ifall man bestämmer sig för det ;P

#38 De jag sett som tagit ut sin har det knappt synts på alls. Vissa syns det en liten, liten prick på och vissa har det synts en lite större prick på. :)
Angående själva håltagningen så gör dom det för hand. Trycker in kanylen, alltså. Hela proceduren går på några sekunder. :)

#39 Ah okej :) Det jag känner mig mest rädd för är själva håltagningen isg, om den som tar hålet är för slö i händerna eller liknande och allt inte går på någon sekund :\
Och sedan är ju själva näsvingen hårdare än ens örsnibb, gör det inte ondare ta hål i näsvingen då, än i örat? :o
Känns som om något skulle kunna gå sönder i näsvingen om man tog hål där :\ men jag har skumma tankar :P

#40 Går du till en van piercare kan jag garantera att det kommer gå snabbt och bra! :) Själva 'kanyl-genom-näsan'-biten går väldigt fort, det som tar lite tid är att få i smycket, men det gick på typ 4 sekunder för mig.
Jag har gjort alla mina hål i öronen med pistol hos frisör, så jag kan inte riktigt jämföra… men jag kan säga att jag tycker det känts betydligt mer att ta hål i öronen med pistol än i näsan med kanyl. :)
Hehe, tror inte något kan gå sönder. Min näsa är då hel. :D

#41 Okej :\ jag är väldigt känslig person i sig och sådär.. haft ångest sedan jag var 11 år, så just sådana "kroppssaker" blir svårare för mig, rädd för att svimma eller få ångestattack :\
Men jag borde vara så pass stark nu efter sommaren och hösten, att jag kan klara det, om jag bara blundar och piercaren tar fram och bort allt den använder så jag inte hinner se det :$

#42 Jag vet hur det är med ångest, det är inte kul. Men förhoppningsvis kanske detta är något du sett fram emot så mycket att du känner att du kan klara av det? :) De där sekunderna är korta, men resultatet är långt (om du vill) :D
Jag blundade mig igenom det, så det går nog prima. Du får väl säga till i förväg hur det är, så ordnar nog piercaren du går till det på bästa sätt för att du ska känna dig bekväm. :)

#43 Mjo :\ Aa, funderat på det till och från genom åren och känner suget blivit lite mer ;P Man kan ju ta ut den också om det skulle vara så :)
Min familj kommer inte gilla den alls >_< iaf inte på pappas håll.. och kommer nog isf ta ut den just när jag ska träffa dem.
Kommer få så mycket skit och bajs annars… de räknar väl mer eller mindre med att man ska vara "felfri" och smart… i deras ögon
Det är inte enkelt med ogillande förälder, tro mig. Min mamma fullkomligt hatar allt jag gjort och det tog henne ett bra tag att inse att jag inte förändrats som person pga mina bodymods (självklart för oss, men inte för henne). Ändå anser jag att det var värt det. Jag kan inte leva hela mitt liv till punkt och pricka efter henne, och i slutändan vill nog inte hon det heller. För mig vägde piercings/tatueringar upp det negativa jag fick/skulle få av förälder och släkt.
Känner du att du inte orkar med det kanske du kan vänta, för jag antar att du inte kommer bo hemma hela livet ;) Och trots ångest så går det att genomföra, även om det kanske sätter käppar i hjulen ibland.
Paulina

#45 Ah jo, så är det ju :\
Jag har bott i egen lägenhet sedan 2 ½ år tillbaks :P
Men det är ändå familjen som är jobbig ang sådant.
Får se, men är så himla sugen nu!

tycker du ska strunta i vad de tycker.. min bror hatar att jag tattuerat mig.. men jag fortsätter tattuera mig för de.. han tror jag gör de för jag e olycklig å han anser man har nåt psykiskt problem som man ej vågar prata om ifall man tattuerar sig.. men om han ej gillar de så e de hans problem.. e ju inte så han säger upp kontakten med mig för de.. å tror jag ej din familj lär göra heller.. om jag ej har fel nu så växer väl piersingar ihop rätt fort om de ej e helt läkta.. menar om du ska ta ut den varje gång du träffar familjen..

35# Kan det möjligtvis vara du själv som liten? =D

#48, Ja man kanske skulle kunna tro det men det var inte jag som gjorde det, haha!!!

#48 Haha, otur jag hade där då 
#28 Gjorde det ont att ta hål i läppen? :) Eller nån annan som kan svara på det? :)

#51 För mig gjorde det ont att ta hål i läppen, men smärtan var över på några sekunder. Annars var det mest bara obehagligt när själva kanylen trycktes igenom. :)
Okej, hehe, kan man ha bedövning? xD Ska inte ta hål, men kul att veta ändå. :)
#53 Tror det är svårt att bedöva inför en piercing genom läppen. Ska man göra en surface så kanske man kan ha emblasalva på innan, men smärtan som blir går över så fort ändå.
Paulina
Ok ;)
#51: Det gjorde inte alls ont att göra min monroe iaf, och den gjorde jag helt själv (dumt, ja, men den har inte krånglat alls som tur är :)).
Mamma låtsades som om hon inte kände mig när jag hade piercat läppen, hon var alldeles kall och skitsur i flera dagar. Men nu har hon accepterat att jag inte kommer ta ur den (fast hon sa åt mig tusentals gånger) och att detta är jag, så nu är det bra igen :)
Fast om jag skulle få för mig att göra en till så skulle hon nog döda mig…
Däremot har hon sagt att jag gärna får ta hål i näsan, för det tycker hon är fint, men då skulle jag ta bort min monroe istället.
Det gick jag inte med på, jag älskar min nya piercing och dessutom är det vad jag tycker är fint som spelar roll, det är inte hon som ska ha piercingarna. Och jag har mycket hellre en i läppen än en i näsan :)
(Det breor på att jag har så stor näsa, annars tycker jag det är fint)
Okej. :)
Det konstiga är att mamma har piercat både näsan och naveln, hon har 6 piercingar i öronen och en tatuering, så jag förstår inte varför hon är så anti när det gäller mig.
Aja, det jag tänkte säga var att mammas näspiercing krånglade konstant, så hon fick ta ur den till slut. Hela näsan svullnade upp och smycket försvann in i näsan, hon fick inte ut den förrän efter ett par timmar. Men jag tror hon gjorde sin med pistol, och man behöver ju inte alls ha sån otur :)
Är det sämre att ta med pistol? :O
Jag har också hört att näspiercings kan krångla - bägge mina systrar har haft problem med sina. De har svullnat och blivit infekterade.
Min har däremot aldrig krånglat. Den var lite öm dagen efter jag gjorde det, men sen dess (9 år) har jag aldrig haft något problem. Kan det vara pga det är ett såpass litet hål? Jag gjorde den ju på impuls med ett örhänge. Nu har jag funderat på att töja den något, kanske kan jag förvänta mig problem först då?
_No way! Yes way!
#59: Ja :P
#60 Att det inte blev problem för dig som för dina systrar tror jag inte har så mycket med hålstorleken att göra som med andra faktorer ;)
Kul att du ska töja! =) Visst, det kan ju bli lite problem med en töjning och jag gissar att det kan vara lite segare att töja näsvingen än öronloben, men tar du det lugnt och fint och väntar så den hinner läka mellan varven så ska det nog gå bra. Du har väl läst artikeln om töjning? Lite hjälp på vägen är den ju iaf, även om området inte är detsamma =)
Paulina
För min del läkte nostrilpiercingen bra i näsvingen. De gick fort och jag hade inga problem. Förutom med lite svullnad i början så jag hade svårt att få i smycket igen när de åkt ut. Men sen hade jag den i 8 år ungefär utan problem.
#62 Nej, jag har inte läst den, men ska göra det. Tack! Det skumma är ju att jag gjorde min med ett trubbigt örhänge, utan någon som helst rengöring innan eller efter, och mina systrar gjorde det på en riktig piercingsalong. Det var därför jag funderade om det kunde bero på storleken på hålet 
_No way! Yes way!
#64 Ja, du hade väl möjligtvis tur ;)
#61 Varför det? Det är sån man tar hål i öronen med va?
#66: Det är inte heller bra, fast jag har också tagit 2 hål med pistol. En pistolnål är trubbig, och skjuts igenom huden, det spricker liksom. Det blir mer problem med läkningen och jag tror det kan vandra ur också (?). En kanyl däremot är vass och liksom "slinker igenom" huden istället, det är bra mycket bättre att ta hål med :) Läkningen går bättre och risken minskar för andra problem som t.ex infektion :)
Jag är ingen expert på detta precis, skriver bara det jag lärt mig här inne 
#66 Dessutom är en håltagningspistol inte ett hygieniskt alternativ. Den går inte att sterilisera helt, och även om smycket är nytt var gång (givetvis, annat är bara idioti) så kan det inte klassas som rent eftersom det har kontakt med en ej steril yta.
Paulina
Smycket som skjuts i, från en pistol, är dessutom inte anpassat efter ens eget öra utan är likadant för alla. Och låter då inte örat ha utrymme för svullnad.
Okej, tack för alla svaren. :)