Tass tatuering
Hej. Nu är det så att jag tyvärr måste avliva min älskade katt som jag har haft sen jag var nio år. 
För att hedra henne, och minnas henne skulle jag däför vilja tatuera henens tass på handleden, men här kommer problemet.
Hur gör man ett BRA avtryck på tassen? och vad ska man använda för saker?
Är tacksam för svar! Detta är väldigt viktigt för mig!

jag har ingen erfarenhet men det låter som potatis tryck eller hand målning tycket jag ? måla på vattenfärg på tasen tryck det mot ett papper?
Absolut, jag ska ta och prova det! Det värsta är att det kan bli kladdigt med pälsen mellan trampdynorna, så avtrycket "flyter" ut, om du fattar va jag menar:P Men jag ska prova íaf! :)
Köp en sämpeldyna på en hobbyaffär eller liknande, så gjorde jag och det blev kanon! Inte överdrivet mycket färg ett utflytande alls. Och det är också väldigt lätt att göra flera stycken avtryck då tills man blir nöjd.
/Christine
Ja, en stämpel är nog det bästa. Försök även att fota tassen så bra som möjligt, det kan vara till hjälp ifallatt. Min tasstattuering utgår från dels foto och avtryck (avtrycken blev väldigt suddiga för min del pga att illern vägrade vara stilla)
Paulina

Jag tänkte samma tanke för att hedra min kattkille. Jag köpte en stämpeldyna och tog massa avtryck, sedan lämnade jag de tydligaste avtrycken till tatueraren så fick han välja de som var bäst :)
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Oh, då ska jag köpa en stämpeldyna! Låter jättebra ju!
och det där med kort är också en väldigt bra idé!
Tack så jättemycket för tipsen!!
jag tog kort på mina illrars tassar och lade in i datorn och skrev ut dem på papper. då får man exakt avtryck med storlek osv. =)

Gips fungerar väl bra också? Snabbtorkande alltså.
jo, gips borde ju funka också.. att jag inte har tänkt på det:O

Jo, men tassen är ju lite mer.. personligt. Enligt mig.
Gips har jag ofta tänkt på, vad det gäller avtryck etc.

jag använde en stämpeldyna det gick hur bra som helst
tassar är vackert, som ett fingeravtryck, mycket personligt…
#10 jo jag har faktiskt tänkt på porträtt med, men hon gör sig inte rättvis på bild tyvärr. Hon är så mkt finare i verkligeheten än på bild så..
#12 gud vilken fin tatuering! vad är det för djur?
och jag håller med er andra också, tassavtrycket är väldigt personligt och fint! :)

#12 o 15 Riktigt snygga!!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

funderar på att göra samasak fast med mina ungars händer eller fötter :)
#16 tackar. :D
#17 när jag gjorde min senaste tatuering var det en tjej där som gjorde sin ena dotters hand o sin andra dotters fot. såg inte resultatet då de var snabba att täcka det. men fy fan va snyggt jag tror de blev. såg "fotona". hon gjorde dme i verklig storlek, pytte små. 1 månad gamla var dem när tryckena togs. och de var födda nån gång i vecka 25 tror jag de var jätte fränt! . så de var verkligen pytte små. vill också göra det. men har ju inga barn än. hehe
Anna Books man tattuerade in Annas hjärtslag från ett EKG test. Det var rätt coolt oxå….