Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 1808 ggr
bluebutterfly
0

Säkert en urdum fråga.

Har sett så många, både tjejer o killar och olika sorters personligheter, som har 3 stjärnor på ena överarmen. Har en känsla av att dessa 3 stjärnor betyder någonting?

Verkar helt enkelt vara en väldigt vanlig tatuering och jag vill gärna veta vad den står för.

Mischa
0

Är inte rätt person att svara då det kanske står för något jag inte vet, men stjärnor har ju rent generellt varit senaste "innetatueringen"

≧◔◡◔≦

Telefonkontakt
0

tredgrej utan egentlig betydelse.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Liss
0

De är väldigt populärt med sjtärnor just nu helt enkelt. Många rockers gör de pågrund av att deras idoler har sånt tatuerat osv.

Så de är säkert ingen direkt betydelse, om inte annat olika betydelser för olika människor.

Ska man gå in på de så betyder en stjärna med toppen uppåt en viss tro och toppen neråt en annan tro.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

bluebutterfly
0

Ok, tack för svaren. Då är jag kanske inte så borttappad som jag först trodde. Haha.

milky
0

Alla goda ting är ju 3

Fadern, sonen och den helige anden

3 vise männen

3 gubbar från pepparkakeland

3 is the magic number….fniss

murderdolls
0

Det är helt enkelt bara modernt just nu. Och som mycket när det kommer till tatueringar så hittar man gärna på en egen innebörd om man inte hittar en redan befintlig ;) Dvs, de tre stjärnorna kanske betyder något för en person och en helt annan för en annan person. Eller så tycker de helt enkelt bara att det är snyggt.

För rätt många år sedan så ville jag jätte gärna ha massa stjärnor på både armen och bröstet, men jag var lite för ung då och det gick över ;) Tur för min del;P

stalgren
0

stjärnan är tecken på navigering en sak som ska leda dig rätt,sjömän tatuera ofta dessa stjärnor på sig för att komma hem

peaches
0

Min morfar hade en stor kompasstjärna på sin hand, vilket troligen har gjort att jag älskar dem. Ska tatuera in tre stycken om någon månad. Ingen direkt betydelse bakom för min del, tycker det är snyggt och tre stycken för att det ser bättre ut än både två och fyra

TheUnknown
0

Är det inte liknande med spindelnätet över armbågen? De var ju också jätte populärt? Tror inte den hade någon speciell betydelse heller egentligen? Det var väl också bara en innegrej. :)

peaches
0

#9 Det blir väl så med det flesta tatueringar, ett tag var det tribal, nu är old school/new school väldigt "inne" speciellt old school

murderdolls
0

#9 spindelnätet stod iaf förr för att man har suttit på kåken, ett varv spindelnät för varje år som man suttit och tatuerade man en spindel i nätet har man dödat någon. Men precis som ni säger, allting går i olika populäritets vågor. Tribaler var ju väldigt populärt, och just nu är new school rätt så populärt. Men oandra sidan så har det ju hänt ganska så mkt med synen på tatueringar de senaste 10 åren och det känns som att det finns ganska så många genres som inte fanns för låt oss säga 10-15 år sedan.

För övrigt så tycker jag att man mest ser; tassar, blommor och dödskallar.

stalgren
0

#9 Dööskallar :) me too

…jag skulle vilja ha en snygg japansk tavla på mitt ben och graffiti å namn på vänsterarmen inget utom namnen är väll populära men jag gillar det

TheUnknown
0

#10 möjligt. hehe håller inte koll på vad som är inne nu. jag har mina egna motiv som jag gillar och har ingen aning om vad andra gör nu för tidne. *skratt*

#11 jasså? där ser man. hehe. spännande när det finns historier bakom tatueringar, oavsett om det är olika för människor. :) hihi jag har tassar. men hade bara sett en enda innan mig som haft det och det var tre-fem år innan jag gjorde min.

#11 "#9"? :P mena du inte #11? hehe

murderdolls
0

#13 de flesta old school tatueringarna som finns har betydelser ifrån den tiden då "bara" sjömän gjorde tatueringar. Men övriga tatueringar har nog mer individuella betydelser än typiska betydelser som på old school.

TheUnknown
0

#14 okej. :) Möjligt. hehe. :) Ingen aning. Men du har säkerträtt. :)