Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettallmänt
Läst 2557 ggr
[Katteeen]
0

Töja läpp....

Om man ska töja en monroe, hur tar man sig till då med dessa mått:
Från 1.2 mm till 1.6 mm.
Det finns väl inga mellanting? Typ 1.4, eller?
Man kan väl inte köra med en 1.6 på en gång iaf? Obestämd

Tacksam för lite hjälp här ;)

Aviendha
0

Det finns ju töjstavar, som gradvis går upp i den strl man vill ha vilka man vanligtvis har i öronen men det blir nog lite svårare med läppen pga dessa smyckens utformning (ofta cresents, horn eller plugg/spik)

Jag vet inte riktigt vad som vore bäst för dig. 0,4mm är inte supermycket och gick på en gång - för mitt öra ;) Har hört att läppen ska göra ondare men det kan säkert skilja individer emellan. Gängtape på befintlig labrett kanske?

Det enda rådet jag kan ge dig är att vänta tills det är helt läkt. Sen kan jag bara hoppas att jag endera kommer på ett bättre svar åt dig eller att någon med lite mer koll kan svara.

Liss
0

Jag har aldrig töjt annat än öronlobberna. Men 1.2mm till 1.6mm är inte så stor övergång, så de borde du kunna göra sakta men säkert på en gång. Köp kanske en nail som ökar sakta i storlek, så de inte bara pressar i något som är 1.6mm direkt. Utan de får öka sporadiskt så blir de bäst.

Och mycket olivolja och gärna i en varm dusch.

Fast nu ljög jag kom jag på, har töjt min helix från 0.8 mm till 2.0 mm. Och ja, de gjorde jag sakta med en sticka som öka till 1 mm först, och sen till 2 mm.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Katteeen]
0

#1: Okej, ja jag tänkte väl att det kanske skulle kännas lite att töja 0.4 på en gång… :P
Självklart ska jag vänta tills det är läkt, och jag vet inte om jag ska töja heller, bara funderar lite till senare :)

[Katteeen]
0

#2: Okidoki :) Tack för hjälpen, ska tänka lite på detta framöver så att jag inte gör nåt förhastat Oskyldig (Ska ju läka helt också)

Liss
0

Oj, missa jag ditt svar paulina. Men gängtejp är ingen dum ide. :)

Att de blir dumt när de är i läppen med något som går imot innanför tänkte jag inte ens på. (Att töjsmycket blir för långt alltså) För jag tänker nog så att gå från 1.2 mm till 1.6 mm går på en gång som sagt. Och då kan man nog töja och så sätta i ett titansmycke direkt i den rätta storleken.

Liss
0

Ja, läka bör det absolut göra först :)

HolyFuck
0

Gå till en piercare så fixar denne det med en ledsticka. och du får i det större smycket med en gång efteråt. Enkelt och bra.

[Katteeen]
0

Okej, tack för svaren! :) Får se hur det blir sen då :D