Läppiercing
Jag har piercat mig i läppen. en labret. Den är ca 1 vecka gammal nu och läker fint, men det blir lite torrt runt själva öppningen. Tror det kan vara saltvattnet man tvättar med.
Kan man ha typ idominsalva eller nåt runt piercingen? Eller ska jag bara låta det vara?
Det är rätt vanligt att det blir så. Eftersom den är så ny och färsk hade jag inte smörjt in den för då får man ju med otrevligt lort. Skölj noga med rent vatten efter tvätten, och tvätta inte överdirvet mycket så ska det nog gå bra.
Paulina
Att de är lite torrt gör inte så mycket. Blir de mer så kanske du tvättar för mycket? Och lite helosansalva som tas på (inte me fingrarna) kan hjälpa lite.
Men de är nog bara kroppen som reglerar sig i läkningen, och då kan de bli lite torrt sådär.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
oj.. jag har då aldrig tvättat eller smort mina piercingar/hål med något speciellt… borde ja vara glad att jag inte dragit på mig infektioner å grejer då *lätt att vara efterklok hehe*
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Allright. Jag avvaktar lite bara då. Det blir säkert bättre när den läkt då. :)
Tack för tipsen