hålla sig till svart?
Har dessa fjärilar på ryggen och har nu funderat ett tag på att göra en till tatuering, men jag vet inte vad jag ska göra! skulle vara kul med något litet i färg, men iom att fjärilarna på ryggen inte är i färg känns det som att man skulle fortsatt mer på det temat.. iaf om man ska göra något på ryggen/nacken.. jag har ingen aning,, blir det estetiskt "fel" om man t.ex gör något på vristen- som är i färg? Vad tycker ni? Ge gärna tips , jag blir galen :-D
Har väl i såna fall tänkt mig ev.något i stil med fler fjärilar, blommor eller nåt.. men då kanske man vill ha färg.. finns ju en hel del snygga vrist tatueringar som jag är lite sugen på. Men vill helst ha något originellt.
Någon som har en feminin tattoo på vristen, i nacken eller handleden? Släng gärna upp några bilder! Så kanske jag får lite inspiration :-)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Jag tycker att det är lugnt att blanda, bara det inte sitter för tätt inpå varandra (nära). Jag själv har en black n' grey långt ned på magen och sedan en färgglad kaka på armen. ser inte så fel ut tror jag.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Jag går själv i samma tankar som du, jag har fem tatueringar i black & grey men skulle ändå vilja ha någon liten i färg. Jag tycker inte alls att det är estetiskt fel på något sätt :) Du skulle ju kuna göra någon liten blomma eller rosett kanske? Det ärhel upp till dig, kör hårt :)
/Christine
Ja jag tror att hittar man bara rätt tatuering, som man verkligen vill ha, så är det ju bara en själv som kan avgöra om det blir "fel" eller inte. Känns det rätt å man är nöjd med valet så kan det väl inte bli fel.. men som sagt, tror inte man ska sätta de för nära varandra om den ena är i färg och den andra i svart. Mina fjärilar är ju ganska stora, så det känns väl som att- ska jag göra något undefär i samma storlek som den så bör den vara i svart. Men vill jag ha något i färg får den gärna vara lite mindre. Så känns det just nu iaf :-)
Tycker det är såå svårt att bestämma sig för vad man vill ha, jag tycker om att mina fjärilar är, tja, vad ska man säga, ganska neutrala. Å jag ångrar inte att jag valde att göra dom svarta :-)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jag tycker också att det är OK om de sitter en bit ifrån varandra, kanske på en annan kroppsdel än ryggen, t.ex. benet. Min kompis gjorde en katt i svart/grå vid höger axel och gjorde sedan en lotus i rosa vid midjan på vänster. Själv kan jag inte svara på hur jag skulle göra, för jag kommer att fortsätta göra i färg.

det finns inget estetiskt fel att göra ,att blanda gör det mer persoligt tycker jag men om du vill att det ska gå som en tatuering så kan du ju fylla i lite på fjärilarna med färg jag hade tyckt turkos på ränderna som inte är gråskalade hade vart snyggt :)

så länge tatueringarna känns rätt för dig så tycker jag att du kan blanda hej vilt med olika stilar och färger med blackandgrey. Det är din kropp och dina regler, och vad du väljer att göra för val ska vi andra ta o skita i ;) i det här fallet så finns bara de rätt och fel som du själv känner :)
Vill du ha färg så kör på färg =) Har själv mina tankar åt färg - mycket färg - men har 4 black&grey sedan innan.
Paulina
jag har alltid tyckt black/grey varit snyggast och tänkt hålla mig till det. men med åren så har man ju dragit på sig en del tatueringar och vissa motiv passar faktiskt bättre i färg. jag ser inget "fel" i att blanda
Nä det beror väl på vad det är för motiv också, men jag har fortfarande ingen aning om vad jag vill göra nästa gång, bara att jag vill ha fler. Kanske bara något litet, eller iaf mindre än fjärilarna..
Iaf en mkt bra idé det där med att fylla i med t.ex turkos i de ränder på fjärilarna som inte är svarta. Får jag någon gång för mig att jag vill "förnya" den lite så blir det nog något sådant :-) Men tills vidare får den vara black/grey,, jag gillar den så ^_^
har hittat en del tatueringar jag skulle kunna tänka mig men dom bilderna har jag på min andra dator,, så jag får väl slänga upp dem här sedan å höra vad ni tycker.. men jag känner mig lite klokare nu iaf så jag får tacka för era åsikter och kommentarer, alltid lättare att ta ställning när man har någon/några att bolla ideér med :-)
_
Black and grey passar ju till allt så, de är ju inte precis som att de skär sig med färg :) Så kör precis hur du själv vill och känner.
Jag har enbart black and grey hittills, och är väl också lite smålarvig när de gäller färg. Men i min sleeve lär de bli lite färg, fast väldigt diskret.. för de ska även vara svart och grått. Och de är för min del jäkligt snyggt. Och jag gör precis vad jag själv vill :)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#10 Du har så rätt så rätt, å som du säger så kan man ju ha färg- men ilagt lite diskret så att säga. mer bara för att framhäva den lite bättre.. här är väl den tatueringen som jag funderat lite på, har lånat bilden från nätet så jag hoppas ingen slår på mig nu men jag tycker den är hur fin som helst.. å jag tror den skulle passa mig jätte bra då den är vacker, feminin men inte för "blaffig" samt att den är i samma "tema" som den jag har innan (dvs med fjärilar).
Det är nog den som känns mest trolig i nuläget..
_
#11 Ja något sånt där går ju att göra väldigt personligt och eget om man ritar om lite. Har du tänkt ha de i grönt då? och fjärilarna i färg med? .. tror de kommer bli jätte fint.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag vet inte, funderar på att göra två fjärilar i den som är kära, å då kan det ju vara gulligt om en är rosa å en lime grön hehe.. jag har faktiskt ingen aning, det är så svårt att föreställa sig hur det ska se ut i slutändan så vad gäller fantasin där så känner jag mig nog väldigt begränsad :-/ liksom, ska man inte bara ha den i svart så som den är på bilden,, eller är det roligare om man lägger in lite färg *kliar mig frenetiskt i huvudet*
_
å alltid när jag funderar på vad jag ska göra härnäst så kommer jag in på olika figurer,, typ slime figurerna (sniglarna) i "Flushed Away" jag är ju såå svag för dom,, fast att man skulle göra dem lite gulligare.. men jag vet inte om man skulle skämmas ihjäl om man tatuerade in en sån *skrattar* Fast då får man väl ha den lite diskret kanske..
hittade inga vettiga bilder på dom dock (å skulle jag mot förmodan göra en sån så skulle den vara i grön!) haha
_
En annan tatuering jag fantiserat om att göra är en figur jag ritat själv, jag ritar typ aldrig.. men den här gillar jag..! Däremot vet jag inte om det är av tatuerings material eller vad man ska säga, men största frågan är väl- vart skulle man kunna ha den?? Iom att svansen är som den och att figuren liksom sitter på mark (iofs osynlig på bilden) så, ja jag vet inte, vill ju inte ha den hur stor som helst (men dock i svart tror jag).
Äh,, ni får hjälpa mig här nu med tips,, kom gärna med åsikter å bolla ideer med mig . jag sitter här ensam å funderar å det känns som jag inte kommer nån vart :-D
_
#15 Den där figuren var grymt söt, liknar en fladdermus lite grann tycker jag. På öronen och kroppen i alla fall ^^ Jag skulle nog ha placerat den på axeln om jag var du och sen kanske jag skulle ha nåt runt omkring typ stjärnor eller ett träd kanske.
Gör man figuren något mindre än på bilden så skulle det vara fint om den kollade upp mot ett gotiskt träd med snirkliga grenar och sen stjärnor ovanför. Haha låter kanske lite skumt och plottrigt men det skulle nog bli häftigt tror jag. Skulle passa in på bilden du har ritat.
Du kan ju testa att rita lite och bygga på idén om du gillar den! Själv är jag ingen höjdare på att teckna men jag gillar att komma med idér.
/Moonchild89 👻
#16 Du, det är inte alls en så tokig idé.. jag har haft total hjärn stopp.. funderat och funderat.. men jag tror att man skulle kunna göra en riktigt läcker tatuering med den här figuren som bas :-) å den känns ju lite halv mystisk, så ett gothiskt träd eller liknande skulle ju bli dö läckert! Om ja bara kunde rita :-D men, man kan ju försöka mixa ihop ett träd i bilden sen på datorn, och se om man lyckas skissa upp samma figur fast kanske i en lite annan position (tex att den blickar upp lite hoppfullt och längtande till himlen ist för att se så dyster ut).
Så även om jag är kass på att skissa så är det ju väl värt ett försök!
får tacka för tipsen så länge :-)
_
#16 Vad kul att du gillade idén! Ja, precis, gillar man mystik och lite gotisk stil så blir det nog jätte läckert! Kom på en till sak nu, i stället för stjärnor (som kanske blir lite plottrigt) kan man kanske ha en fullmåne i stället ovanför trädet! Äsch, var så lite så. Du får gärna lägga in en bild sen när du har skissat färdigt så man får se resultatet.
/Moonchild89 👻