Blöder och varar!
Hejsan!
Jag har nog töjt mitt öra lite snabbt (ivrig som man är). Jag hade 10 mm och köpte en töjstav som var 11-16 mm som är mitt mål. Jag har tagit det ganska försiktigt ändå tycker jag eftersom jag har slutat trycka in den när det har gjort ont. Har även pressat in den en bit i duschen och då gjorde det inte ont alls.
Men nu när jag jag tog ut töjstaven så blödde det och varade =( inge mysigt. Sköljde hålet och tog även en tops och rengjorde hålet sen satte jag tillbaks töjstaven. Finns det nåt mer man kan göra så att det slutat blöda och vara?
Hålet när jag hade tagit ut töjstaven såg för övrigt ganska bra ut. Jämt och fint så jag tror inte att det har spruckit i alla fall.
FAN att jag jämt ska ha så himla bråttom när jag töjer!!
/Moonchild89 👻
Aj då. Det du kan göra är att vänta ett tag längre än du brukat, så det får läka ut helt innan du fortsätter. Huden är lite tunnare på ett nyläkt ställe, vilket kanske kan vara bra att ha i åtanke. När du sedan väl fortsätter så ta det ännu lugnare. Töj upp lite, stanna innan det börjar göra ont rentav och vänta på läkning. Hellre att det tar längre tid och ger ett snyggare resultat, eller hur? =)
Paulina
Okej! Ja, precis. Får nog vänta ett par dagar innan jag testar igen, men om det gör ont är det ingen idé att försöka pressa på ändå. Så får jag se hur pass bra det läker. Jag ska nog försöka ta ur töjstaven varje dag och tvätta med tops också. Det kanske läker bättre om man håller det rent. Jamen visst är det så :) Bara jag som jämt ska vara för ivrig. Det är ju egentligen meningen att man ska lära av sina misstag!
/Moonchild89 👻
Haha, ja ivern är inte att leka med ;) Vet själv hur det var när jag töjde. Skulle vara duktig och ta en halv mm åt gången och vänta tre veckor mellan varje. Det gick inte, däremot så har jag gummiöron så det gick nästan av sig själv. Men om/när jag går upp mer så SKA jag ta det piano, denna gången lovar jag mig själv det. Se om det går 
Paulina
Haha, okej då är du som mig då! När jag fick hem töjstaven så tänkte jag först att: "Du visste hur det blev sist, töj saktare denna gång" Haha och se hur det blev med det. Just när man har töjstavar vill man att den ska gå i på en gång. Ser ju så jädra fult ut när den "hänger" ner eller vad man ska säga. Skämms nästan över hur snabbt jag har töjt.
Har säkert töjt 4 mm på 3 dagar
Så inte konstigt att det blev så här. Men det var bra att det löste sig för dig den gången i alla fall.
iiih, vill också ha gummiöron!!!
/Moonchild89 👻
*tar fram pekpinnen och klatchar till fingrarna* 1mm/månad brukar man ju ha som mall när det gäller töjning, men som sagt. Man vill ha det stort, och man vill ha det NU! ;)
Gör om, gör rätt: Läk ut och ta det lugnt i framtiden så blir det bra =)
Paulina
Haha klockren kommentar! ^^ Jag vet ju det, och ändå gör jag om misstaget om och om igen *skamsen*
Haha precis, så är det nog för dom flesta!
BTW Tack för hjälpen! I will
*korsa fingrarna*
Skämt o sido! Ska verkligen försöka denna gången.
/Moonchild89 👻
Så lite så =)
Paulina
Om du spräckt tidigare så är de enklare att de spricker igen också :) Så man får ta de sin lilla gång..
Och har du spräckt de så de blöder och vätskar nu, är de allra bästa att down-size:a lite .. Så de får vila och läka. Har du den större storleken spänner de hela tiden och får inte de utrymmet de gärna vill ha för att läka.
Så vänta nu till de är helt läkt och börja inte förän då :) Så ska de nog gå super bra.
Mitt vänstra öra är gummiöra och mitt högra är segt som tusan! Så de blir lite jobbigt de där ;) Man vill som sagt ha allt NU! Så är de med dem allra flesta bodymods .. tyvärr ;)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#8 Jo precis! jag får nog försöka med det så att hålet kan läka bra. Hur vet man att man har spräckt hålet förresten? När jag tog ut töjstaven så var det bara blod innuti själva hålet men på baksidan av örat syntes det ingenting. Har aldrig spräckt en töjning förut så jag vet inte vad som "defineras" som spräckt.
Men jag antar att jag har gjort det eftersom det inte har kommit blod och vätska de andra gångerna jag har töjt för snabbt. Men men jag får helt enkelt låta örat vila lite och down-size:a lite som du säger, även fast jag inte har någon vidare lust till det nu när jag har kommit så långt, men vad gör man. Vill ju att det ska läka fint.
Ja, precis! Det är nog olika från person till person tror jag. Då kan vi härmed konstatera att jag inte tillhör gruppen gummiöra! haha ^^
/Moonchild89 👻
#9 Ja, blöder de har du spräckt. För blöda ska de inte göra:) Då har man liksom inte töjt ut de utan i stället tagit sönder det, om du förstår vad jag menar :)
Så ta de lugnt som sagt.
Ja absolut. Olika från öra till öra också uppenbarligen ;) hehe..
#10 Okey I c =/ jo, får göra det!! Får väl bara vänta och se antar jag, men jag tror att det ska läka bra om jag låter det vila ett tag nu och kanske tvättar rent i bland. Tack så mkt för hjälpen! =)
/Moonchild89 👻
#11 Jajamensan, ingen fara :)