Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 5177 ggr
LinaIsabell
0

Navelpiercingfrågor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gjort hål i naveln för cirka 1 vecka sedan.
Jag har 8 piercingar i öronen, och 1 i tungan, så jag är inte precis ovan vid dem. ;P Har bara några frågor.

Det är rött på vid övre kulan. Dock inte ömt eller svullet, bara rött. Är det ett dåligt tecken?

När jag känner och trycker mellan den övre och nedre kulan så känner jag staven, är det så för er med?

Och när jag sitter på ett sätt så att magen böjer sig lite, så åker staven upp och lämnar ett sträck-märke ovanför piercingen. (Ett sånt märke man får av allt som trycker) Gör den så för er?

Jag är en såndär neurotisk person som alltid skruvar åt piercingarna hårdare hela tiden, och som tycker att allt är för långt ut
(t.ex. har jag nojat över att min Tungpiercing sitter så långt fram att den kommer ramla ut, även om den sitter relativt långt bak, men ändå på rätt ställe)
så jag oroar mig hela tiden att navelpiercingen är "för långt ut" och för varje dag som går tror jag att den migrerat flera millimeter, även om jag vet att den inte har det och att sånt tar flera månadet.

Haha.

Iallafall. Någon som kan svara så jag slipper noja mig. :)

Slänger in en bild.

Aviendha
0

Att det är lite rött såhär tidigt är inte helt ovanligt. Kroppen är lite irriterad, du har ju ändå låtit sticka hål och sätta in ett främmande objekt i den, vilken den måste handskas med ;)

Att du känner staven mellan kulorna är nog helt normalt. Inte för att jag har pillat på andras piercingar, men så är det på mina och det är ju inte konstigt, det går en metallstav ytligt under huden, klart man känner den. =)

Strecket den lämnar, är det en grop för att den övre kulan tryckt in huden? Det har inte jag på min iaf, och är det så att det inte finns plats för huden att svälla för att piercingen är för kort så kanske du bör gå till din piercare och be om ett längre smycke om inte svullnaden lägger sig senare. Jag hare ett smycke i läppen som var på tok för kort, vilket antagligen ledde till en infektion där sen.

Det kommer nog gå så bra så. Tvätta, men inte för mycket, två gånger om dagen duger bra. Koksaltlösning tycker jag fungerar ypperligt men det är viktigt att skölja noga med vatten efteråt, vilken rengöring du än har. Och inte pilla med fingrar annat än vid tvätt! Det är svårt, men det kan leda till onödiga infektioner.

Grattis till en snygg piercing! =)

LinaIsabell
0

Tack för svar. ;P

Det där med tryckmärke, det är inte kulan som tryckt, det är staven som trycker ovanför piercingen. När man står är ju piercingen bra, och man skulle ju se staven litegrann på undersidan om man kikade in i naveln, men när man sitter så trycks den nedre kulan mot ovansidan av naveln, så staven blir som längre på översidan, och trycker mot huden.

Då borde staven vara för lång isåfall, men den är ju bra längd när man står. :)

Aviendha
0

Aha, nu är jag med =) Ja, det kan hända med min med, men när man sitter så trycks ju huden ihop, och den måste ju få plats när man står med så den är nog inte för lång om den ser bra ut när du står upp gissar jag på =) Bara en sådan sak man får leva med när man har en piercing på en plats som rör sig mycket ;)

LinaIsabell
0

Okej. :) Tack så mycket för svar. Nu slipper jag oroa mig så mycket. :)

Aviendha
0

Ingen orsak =) Frågar man inget så får man inget veta ;)